Listarea "Digi Communication N.V." (DIGI) a fost primită, poate, cu prea mult entuziasm de către investitorii de retail, aceştia par să-şi fi blocat banii, iar numeroase oportunităţi au trecut pe lângă ei, este de părere Laurenţiu Roşoiu, director adjunct "SAI Star Asset Management", într-un comentariu publicat pe InvestingRomania.com, potrivit Agerpres.
Roşoiu a spus, citat de agenţia menţionată: "Listarea DIGI, cea mai mare Ofertă Publică Iniţială (IPO) a unei companii private la Bursa de Valori Bucureşti, a fost primită cu entuziasm, poate cu prea mult entuziasm, de către investitori, în special de către investitorii de retail. Succesul s-a văzut în gradul uriaş de suprasubscriere înregistrat în ofertă. Chiar şi aşa, la mai bine de o lună după intrarea în piaţă, preţul se zbate în jurul celui de ofertă. Prin urmare, investitorii care au cumpărat DIGI par să-şi fi blocat astfel banii şi, prin blocarea banilor, numeroase alte oportunităţi, cu randamente superioare celor aduse de DIGI investitorilor de retail, au trecut pe lângă ei".
Potrivit acestuia, aproximativ 15 dintre societăţile listate pe piaţa principală a Bursei de Valori Bucureşti (BVB) au înregistrat în ultimele 20 de zile creşteri de aproximativ 7% până la 60%.
Directorul "SAI Star Asset Management" a mai arătat: "Intervalul de 20 de zile corespunde perioadei cuprinse între încheierea ofertei DIGI şi sfârşitul lunii mai, iar cele 7 procente corespund randamentului adus de investiţia în acţiuni DIGI investitorilor de retail. Prin urmare, de la IPO-ul DIGI până la finele lunii mai din 2017, investitorii în DIGI au trecut pe lângă alte 15 potenţiale plasamente care ar fi adus un randament egal sau mai mare decât cel adus de DIGI. Şi asta, atenţie, făcând o comparaţie doar între preţul de subscriere şi cel de piaţă, prin raportare la celelalte posibile alternative; altfel, dacă plecăm de la valorile subscrise (blocate) în IPO situaţia este cu totul alta pentru că investitorii au blocat banii aferenţi a 100 de acţiuni, dar au primit doar 5 (indicele de alocare fiind 0,051). Deci, dacă facem un calcul la sumele imobilizate, probabil că randamentul real al plasamentului DIGI este chiar de sub 1%, însă pentru a uşura calculele am luat nivelul de 7% randament spre comparaţie".
Prin urmare, spune el, un investitor de retail în DIGI a câştigat 7% din acest plasament, în cele circa 20 de zile de la IPO.
Roşoiu a precizat: "În tot acest timp, pe Bursa de Valori Bucureşti au fost oportunităţi de plasament care i-ar fi adus randamente semnificativ mai mari. Chiar şi dacă excludem acele variante cu grad de risc relativ ridicat (precum Oltchim spre exemplu) şi mergem pe companiile solide, cu istoric şi recunoscute de piaţă, tot se poate vorbi de faptul că la BVB au fost cinci-şase oportunităţi semnificativ mai bune decât DIGI. Iar Transgaz, Romgaz sau Conpet sunt printre ele".
1. halal analiza
(mesaj trimis de anonim în data de 02.06.2017, 10:00)
Super analiza! Foarte bine fundamentata n-am ce spune. Hmm, ne uitam pe grafic, n-a crescut pretul, e de rau. :)) Asta o poate face oricine luat de pe strada. Nici o legatura cu cifrele fundamentale, cum ar fi rezultatele pe trimestrul I, sau alte abordari mai complicate. Asa probabil zicea domnul acesta si despre MedLife in prima luna de tranzactionare, cand era chiar sub pretul de listare. Si dupa ce tot retailul a vandut in prima luna sa bifeze discountul, pretul a explodat. Probabil ca marii investitori nu au privilegiul de a fi ghidati prin universul investitiilor de asemenea analize "simple si eficiente", si au stat ca "fraierii" sa faca 40% in 3 luni.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de marian în data de 02.06.2017, 11:01)
Sincer se gasesc mult mai bune optiuni daca te uiti afara ...Daca ne uitam la performanta financiara, Medlife este supraevaluata comparata cu companii similare de afara...in plus, sa vedem ce impact va avea asupra cheltuielilor operationale dublarea salariile pentru medicii de la stat...in conditiile in care profitabilitatea cam lasa oricum de dorit.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 29.11.2019, 21:32)
elimite cream over the counter
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 30.11.2019, 15:34)
elimite cream price
4. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 30.11.2019, 16:03)
elimite cream
5. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 04.12.2019, 01:20)
elimite cream
6. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 14.12.2019, 15:04)
elimite cream
7. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 15.12.2019, 13:36)
elimite cream cost
8. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 15.12.2019, 17:54)
buy elimite cream over the counter
9. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 19.12.2019, 23:36)
elimite cream