Lecţia grecească pentru turismul românesc

A consemnat Adelina Toader
Ziarul BURSA #Companii #Turism / 5 martie 2018

Giorgos Stafylakis, directorul biroului de promovare al Organizaţiei Elene de Turism din România şi Karimalis Haralambos, preşedintele Organizaţiei Naţionale de Turism a Greciei.

Giorgos Stafylakis, directorul biroului de promovare al Organizaţiei Elene de Turism din România şi Karimalis Haralambos, preşedintele Organizaţiei Naţionale de Turism a Greciei.

(Interviu cu domnul Karimalis Haralambos, preşedintele Organizaţiei Naţionale de Turism a Greciei)

Karimalis Haralambos : "Turismul şi domeniile conexe, cea mai productivă parte a economiei greceşti"

Grecia a avut în jur de 30 de milioane de turişti, în 2017, dintre care 1,2 milioane au fost români

19 milioane de euro - bugetul Greciei pentru promovare în 2018

Turismul reprezintă o prioritate în Grecia, având o pondere de 20% din PIB, iar birourile de promovare externe sunt uneltele esenţiale pentru dezvoltarea turismului, potrivit domnului Karimalis Haralambos, preşedintele Organizaţiei Naţionale de Turism a Greciei.

Domnia sa ne-a acordat un interviu în care ne-a vorbit despre importanţa turismului din Grecia, despre cum a fost influenţat acest domeniu de criza economică, dar şi despre preferinţele turiştilor români care aleg să călătorească în destinaţii greceşti.

Prin comparaţie, ţara noastră a închis toate birourile de promovare externă în 2017, iar industria turismului reprezenta, anul trecut, 2,6% din produsul intern brut.

În timp ce ţara noastră şi-a majorat bugetul de promovare la 3 milioane de euro, grecii consideră că bugetul lor din acest an, când traversează încă o perioadă de criză, de "doar" 19 milioane de euro este unul mic.

Grecia a reuşit, în 2017, să atragă aproximativ 30 de milioane de turişti, pe când ţara noastră a avut în primele şase luni ale anului trecut 1,2 milioane de vizitatori străini.

Reporter: Câţi turişti au ajuns în Grecia anul trecut şi câţi dintre aceştia au fost români?

Karimalis Haralambos: Potrivit datelor statistice pe care le avem, în primele nouă luni ale anului trecut, în jur de un milion de români au ajuns în Grecia. Estimăm ca pentru întreg anul 2017, numărul turiştilor români să ajungă la 1,2 milioane. În 2017, Grecia a avut în jur de 30 de milioane de turişti, în total.

Trebuie să menţionez că turiştii români sunt de calitate, cei care vizitează Grecia au un nivel de educaţie mare. Vizitatorii români sunt, în general, oameni foarte civilizaţi, care au bun simţ şi vor să cunoască locurile pe care le vizitează, nu să se închidă într-un hotel, lucru foarte bun pentru turismul grecesc. Caracterul produsului turistic grecesc este combinaţia mai multor elemente, experienţe: a soarelui cu marea, cultură, situri arheologice şi, de asemenea, monumente religioase, gastronomia noastră mediteraneană care este faimoasă, vinurile şi muzica noastră care place foarte mult românilor. Astfel, toţi românii care vin în Grecia se bucură de vacanţă şi cu corpul, dar şi cu mintea şi inima.

Ceea ce se pare că are o valoare specială pentru toţi vizitatorii noştri este ceea ce numim "turism prin trăire". Turiştii caută să descopere locurile autentice, să trăiască exact cum trăiesc oamenii din acel loc. Acesta este un element dintre cele mai importante pentru turism - cunoaşte locurile prin propria experienţă. Acest lucru se întâmplă într-un procent foarte mare în Grecia, pentru că oamenii de aici sunt foarte prietenoşi şi asta ni se spune la toate expoziţiile la care participăm.

Reporter: Ce estimări aveţi pentru 2018 în ceea ce priveşte numărul turiştilor români?

Karimalis Haralambos: Aşteptările noastre sunt mereu să creştem. Vrem ca turiştii români care ajung în Grecia să exploreze şi să descopere noi destinaţii în Grecia. Sunt multe locuri în care poţi merge, cu mare şi soare şi poţi descoperi plaje în care poţi să fii chiar singur.

Reporter: Care este strategia de promovare a Greciei şi care este bugetul alocat acesteia?

Karimalis Haralambos: Organizaţia Elenă de Turism are 16 birouri de promovare în întreaga lume, dar se mai fac şi alte deschideri spre India şi programăm un birou de promovare în America de Sud. Considerăm că birourile din străinătate sunt uneltele esenţiale pentru dezvoltarea turismului către Grecia, în fiecare ţară unde există aceste birouri. Mai ales în România, unde turiştii ne preferă într-un procent destul de mare, este chiar o bucurie şi o onoare pentru noi să avem un birou aici. Din câte ştim din datele statistice, Grecia este prima destinaţie pe care o aleg turiştii români când pleacă în vacanţă.

Ţara noastră a avut şi are nişte probleme financiare, astfel că bugetul actual alocat promovării, dacă vorbim doar de reclamă în străinătate, este de aproximativ 19 milioane de euro. Noi considerăm că este o sumă foarte mică, dar totuşi turismul este în creştere şi vin foarte mulţi vizitatori, cu toate că nu dispunem de un buget foarte mare pentru promovare. Însă situaţia economică din Grecia devine din ce în ce mai bună, mesajele din toată lumea despre situaţia noastră financiară sunt pozitive, deci se prevede ca, în viitor, această sumă să crească şi să avem din ce în ce mai multă promovare şi astfel mai mulţi turişti.

De asemenea, cu toate că bugetul nostru este mai mic, faţă de anii anteriori, strategia pe care o urmăm în ultimii ani este mult mai eficientă, după cum putem vedea din rezultate şi din toate datele statistice.

Motivul cel mai important pentru această dezvoltare dinamică a turismului ţării este pentru că s-a îmbunătăţit, per total, din punct de vedere politic ţara. Un element de bază pentru a se dezvolta turismul este stabilitatea şi siguranţa şi acesta este un lucru pe care ni-l spun atât turiştii, cât şi investitorii. În ultimii doi ani, ţara noastră cunoaşte o creşte semnificativă în ceea ce priveşte investiţiile străine şi greceşti din turism, care sunt evaluate la aproximativ 2 miliarde de euro.

Reporter: Care sunt cele mai căutată destinaţii turistice din Grecia de către turiştii români?

Karimalis Haralambos: Creşterea ca număr este continuă. Regiunea Macedoniei Centrale este printre primele destinaţii alese de turiştii români, apoi regiunea Tesalia, Sterea Ellada, Grecia Centrală, Macedonia de Est şi Tracia. Se dezvoltă şi insulele din Marea Ionică şi regiunea Epirului şi a Greciei de Vest.

Reporter: Cât cheltuie un turist român, în medie, într-o vacanţă în Grecia?

Karimalis Haralambos: Pentru cei care îşi achiziţionează pachete integrale, care includ şi transportul, tariful mediu este în jur de 400-500 de euro. Cei care vin cu transport individual plătesc cam 300 de euro de turist pentru o săptămână. Sumele cresc din ce în ce mai mult pentru că se îmbunătăţeşte şi situaţia financiară a românilor. Este un lucru cunoscut faptul că românii, faţă de ceilalţi turişti din alte ţări Balcanice care vizitează Grecia, sunt cei care consumă cei mai mulţi bani. De foarte multe ori românii preferă o cazare mai bună chiar decât turişti din Germania sau Rusia.

În plus, românii, pentru că vor să cunoască locul pe care îl vizitează, consolidează economia făcând excursii. Turiştii români se simt familiari în Grecia din mai multe motive, iubesc gastronomia grecească, muzica şi caută locurile în care merg localnicii. Şi noi îi iubim ca turişti pentru că îi simţim foarte aproape de noi. În plus, noi nu facem diferenţe, îi vrem atât pe turiştii care cheltuie mulţi bani, cât şi pe cei care nu consumă aşa de mulţi bani.

Reporter: Ce procent din produsul intern brut reprezintă turismul în Grecia?

Karimalis Haralambos: Turismul şi domeniile conexe reprezintă 20% din PIB, fiind cea mai productivă parte a economiei greceşti. În Grecia, turismul, transporturile şi energia reprezintă priorităţile Guvernului şi ale ţării. Printr-o iniţiativă grecească, prim-ministrul Greciei, alături de cel al României, Bulgariei şi Serbiei s-au întâlnit pentru o colaborare pentru dezvoltarea din domeniul energiei, transporturilor şi turismului, astfel poţi creşte mai uşor, mai ales atunci când colaborezi.

Reporter: Cum aţi caracteriza industria de turism din România comparativ cu cea din Grecia?

Karimalis Haralambos: Industria de turism din România este foarte dinamică. Sunt foarte multe schimbări, rearanjări, dar dacă ne gândim la evoluţia pe care a avut-o din 1990 şi până acum, România a parcurs un traseu foarte important de dezvoltare care merge în paralel cu dezvoltarea generală a econoiei ţării şi alături de creşterea nivelului de trai.

Reporter: Grecia traversează o situaţie economică dificilă. A fost afectată industria turismului de această criză?

Karimalis Haralambos: În realitate, industria turismului a fost influenţată într-un procent destul de mic. Această cădere a preţurilor a funcţionat într-un mod pozitiv în ceea ce priveşte venirea turiştilor. A existat într-adevăr o perioadă mai dificilă, când au fost impuse memorandumurile, dar, dat fiind că Grecia deja şi-a îndeplinit condiţiile impuse de aceste memorandumuri şi în curând nu va mai fi legată de acestea, se va întoarce şi dezvoltarea. Turismul a cunoscut o dezvoltare foarte dinamică, anul trecut, a crescut cu 9,5%, un procent mai mare decât media mondială şi europeană.

Reporter: Vă mulţumesc!

Comanda carte
fngcimm.ro
danescu.ro
raobooks.com
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
chocoland.ro
arsc.ro
domeniileostrov.ro
leonidas-universitate.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

23 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9759
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7871
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3453
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0070
Gram de aur (XAU)Gram de aur403.2660

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

erfi.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb