Licitaţia pentru asigurarea parcului auto al Regiei Autonome de Transport(RAT) Craiova a fost contestată de cinci firme de asigurări care au pierdut anul acesta această afacere, invocînd modul preferenţial în care s-a decis asupra ofertei cîştigătoare, transmite Rompres. La mijlocul lunii decembrie 2004, s-a lansat oferta de asigurare în bloc a 200 de microbuze şi 40 de tramvaie, caietul de sarcini pentru licitaţia organizată de Primăria Craiova fiind cumpărat de şase firme de asigurare - Asirom, Omniasig, ARDAF, Astra, Asibank şi Asigurări Transilvania. După analiza ofertelor, a fost declarat un singur cîştigător - societatea ARDAF- cu o ofertă minimă de 1.060.000.000 lei. Perdanţii au făcut contestaţie, au solicitat anularea şi reluarea concursului de oferte, dar au fost din nou respinşi.
Contestaţiile celor cinci firme de asigurări au ajuns pe masa viceprimarului Sorin Iordache, care după ce a reanalizat motivele invocate de societăţi, a răspuns că licitaţia a fost absolut corectă, fără blaturi şi fără comisioane. "Societăţile au tot dreptul să conteste rezultatul licitaţiei, dar nu pot să le spun decît că s-a lucrat transparent şi curat", a declarat viceprimarul. Directorul RAT Craiova, Virgil Boboc, susţine acelaşi lucru, considerînd că nu ar fi putut să-şi însuşească un rezultat controversat. "Se consumă bani mulţi cu aceste asigurări şi nu pot să meargă oriunde. Ar fi un risc prea mare să recunosc o licitaţie cu probleme. Merg pe ideea unui manageriat transparent şi nu admit ca alţii să facă o greşeală în numele meu. În plus, nu eu am validat cîştigătorul, ci o comisie de specialitate din care face parte şi un reprezentant al primăriei", a declarat Boboc.
Asigurarea parcului auto al RAT Craiova s-a făcut la jumătate de preţ, comparativ cu anul trecut. Autoritatea locală are şi o explicaţie la economia care s-a reuşit în acest an. "Contestatarii de astăzi sînt cei care şi-au luat comisioanele anul trecut. Se aşteptau să încaseze miliardele fără licitaţie, fără să îi întrebe nimeni de nimic?", a spus viceprimarul Iordache. Cele două miliarde de lei cheltuite anul trecut pentru asigurarea aceluiaşi parc auto au fost atribuite fără nici o licitaţie, fosta conducerea a regiei motivînd, la momentul respectiv, timpul scurt care îi mai rămăsese la dispoziţie.