Ministerul Transporturilor a lansat, ieri, o licitaţie ca să selecteze intermediarul pentru listarea a 5% din Aeroportul Timişoara.
Anunţul a picat ca din cer, în condiţiile în care, în ultima vreme, nu s-a mai discutat despre acest subiect.
Franklin Templeton a recomandat Ministerului Transporturilor mărirea la 20% a participaţiei Aeroportului Timişoara care ar urma să fie listată la BVB, ne-a declarat Grzegorz Konieczny, vicepreşedinte Franklin Templeton. Domnia sa ne-a mai spus: "Susţinem iniţiativa autorităţilor de a lista compania, dar suntem de părere că pachetul de 5% este prea mic pentru a atrage un interes semnificativ din partea consultanţilor pentru tranzacţie şi a investitorilor de pe bursă".
În acest sens, am recomandat Ministerului Transporturilor mărirea participaţiei care ar urma să fie listată la 20%".
Alţi investitori susţin că pachetul de 5% este doar praf aruncat în ochii investitorilor. "Dacă vrei să vinzi cu adevărat, nu scoţi pe bursă doar 5% dintr-o companie", ne-au mai spus investitorii.
În ianuarie 2013, Ministerul Trans-porturilor a anunţat că relansează procedurile pentru listarea, la Bursa de Valori Bucureşti (BVB), a câte 5% din acţiunile deţinute la opt companii din portofoliu, operaţiune îngheţată la jumătatea anului 2010 din cauza crizei financiare.
Totuşi, de atunci nu au mai apărut informaţii pe acest subiect, iar planul Ministerului părea abandonat.
În 2010, fusese selectat un intermediar pentru listarea a 5% din Aeroportul Timişoara, respectiv compania BT Securities, însă acesta s-a pierdut "pe drum".
Rareş Nilaş, directorul general al BT Securities, ne-a spus că a renunţat la contractul de intermediere, după ce listarea s-a amânat pe termen nedeterminat.
Oficialii Ministerului Transporturilor nu ne-au răspuns, până la închiderea ediţiei, solicitării să ne precizeze când preconizează că se va derula listarea şi care sunt motivele lansării listării a 5% din Aeroportul Timişoara în acest moment.
În aceste condiţii, nu putem decât să ne imaginăm posibile răspunsuri. Poate că autorităţile vor să mai punc-teze o acţiune de imagine în faţa organismelor internaţionale, să le arate că fac ceva, după eşecurile privatizărilor Oltchim, Cupru Min, Poştei Române, după poticnelile de la privatizarea CFR Marfă, după oferta Transgaz, care în unele cercuri nu a fost deloc considerată una de succes, iar oricum, raportat la întreg programul de privatizări, a fost doar "apă de ploaie".
Oricum, selectarea intermediarului este doar un prim pas spre listare, iar experienţa ne-a arătat că acesta nu înseamnă aproape nimic în procesul întreg de aducere la cotă a emitenţilor.
În 2010, prospectul de listare al Aeroportului Timişoara a fost chiar aprobat de către Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare, şi tot degeaba, Aeroportul nu a "aterizat" pe Bursă.
La finalul lui 2009, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) a intenţionat listarea pe Bursa de Valori Bucureşti (BVB) a unor pachete de 5% din acţiunile deţinute la opt companii din portofoliu, res-pectiv Aeroportul Internaţional Henri Coandă, Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa, Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu, Aeroportul Internaţional Timişoara, Administraţia Canalelor Navigabile Constanţa, Administraţia Porturilor Dunării Maritime Galaţi, Administraţia Porturilor Dunării Fluviale Giurgiu şi Administraţia Porturilor Maritime Constanţa.
Ministerul Transporturilor deţine 80% din acţiunile Aeroportului Traian Vuia, iar Fondul Proprietatea are diferenţa de 20%.
Raportat la valoarea acţiunilor deţinute de Fondul Proprietatea, oferta la Aeroportul Traian Vuia ar fi de aproximativ 1,6 milioane lei.
1. Lasa, lasa...
(mesaj trimis de Dan Coe în data de 29.05.2013, 11:35)
Lasa Rares baiatule ca le listeaza Romcapital-ul....