"Chronic Disease and Health Management 2009", eveniment cheie al sistemului de sănătate românesc, va avea loc în Bucureşti, la Palatul Parlamentului între 7 şi 8 octombrie. Conferinţa internaţională, organizată de "Tarus Media" şi "British Medical Journal", va reprezenta momentul schimbării pentru sistemele de sănătate din S-E Europei, dat fiind faptul că bolile cronice sunt cauza principală a mortalităţii în regiune, iar 70% din bugetele statelor sunt alocate tratării pacienţilor cronici.
Warren E. Todd, director executiv, International Disease Management Alliance, SUA, a declarat: "Managementul bolilor cronice (MBC) este o filozofie de succes în SUA dezvoltată, ulterior, şi în ţările cu o economie ridicată din Europa. Implementarea strategiilor de MBC duce la creşterea calităţii şi siguranţei îngrijirilor pacienţilor şi la scăderea costurilor din sistem".
Din păcate, în Europa de Est, acest concept este aproape inexistent. În acest sens, Maria Vasilescu, director general al Tarus Media, a declarat: "Vrem astfel ca România să fie motorul de dezvoltare al Managementului Bolilor Cronice pentru Sud-Estul Europei - epidemia secolului 21. Este o conferinţă în urma căreia se vor produce schimbări majore în sistemul de sănătate din România prin implicarea factorilor de decizie din ţările sud-est europene".
Cooperarea interstatală va duce la ridicarea sistemelor de sănătate din S-E Europei la standarde internaţionale, iar Bucureştiul devine, astfel, capitala Managementului bolilor cronice, susţin organizatorii.
Fiind o iniţiativă la nivel înalt, "Chronic Disease and Health Management 2009" reuneşte peste 300 de participanţi din ţară şi străinătate: asistenţi, medici, farmacişti, oficiali, CEO ai companiilor din industrie, pacienţi, speakeri de referinţă internaţională şi reprezentanţi ai ONG-urilor de profil.
MBC - elemente cheie:
- îngrijire comprehensivă: abordarea multidisciplinară a întregului ciclu de evoluţie a bolii;
- îngrijire medicală integrată, continuă, bazată pe coordonarea dintre diferitele componente;
- orientarea către pacient;
- unelte active de îngrijire pacient (educaţie medicală, auto-îngrijire medicală);
- evidenţa informaţiei, ghiduri şi protocoale de îngrijire medicală;
- informatizarea sistemului, soluţii de e-health, minitorizarea de la distanţă;
- îmbunătăţirea calităţii serviciilor.