Master Planul de Transport va fi transformat în program operaţional până la începutul lunii decembrie

E.D.
Companii #Transporturi / 1 octombrie 2014

Master Planul General de Transport al României va fi transformat, după ce va fi supus dezbaterii publice, în program operaţional, care va cuprinde termene clare de realizare a proiectelor, documentul urmând să fie finalizat la sfârşitul lunii noiembrie - începutul lui decembrie, a declarat astăzi ministrul Transporturilor, Ioan Rus, la Palatul Parlamentului.

Ministerul Transporturilor a supus dezbaterii publice Master Planul General de Transport al României, proces care se va desfăşura în perioada 1 - 30 octombrie 2014.

Potrivit unui comunicat al MT, prima dezbatere publică privind domeniul de transport rutier va avea loc la sediul ministerului pe 7 octombrie. Pentru celelalte domenii de transport, dezbaterile publice vor fi organizate pe 9 octombrie, pentru domeniul feroviar, 13 octombrie, pentru domeniul naval, 15 octombrie, pentru domeniul aerian şi intermodal.

"După dezbaterea publică a Master Planului în următoarele trei săptămâni, vom începe să-l transformăm în program operaţional. Îl vom prezenta Guvernului, Guvernul va decide şi, atunci, în Guvern îl vom şi etapiza. Unele lucruri (din Master Plan - n. r.) pot fi modificate (în timpul dezbaterii publice - n. r.), dar doar dacă cineva demonstrează pe baze ştiinţifice că trebuie modificate, deci cu acest tip de argumente utilizate în Master Plan. Deci, ştiinţific, altfel nu poate fi modificat", a explicat Rus, întrebat când se va finaliza drumul expres Sibiu - Piteşti.

MT precizează că, în urma recomandărilor formulate de Comisia Europeană, Master Planul de Transport al României va fi completat cu următoarele date şi informaţii: testarea proiectelor din Master Planul de Transport să se realizeze în baza unor criterii de prioritizare, care ţin cont de performanţa economică şi apartenenţa la TEN-T CORE, la care se pot adăuga şi criterii precum accesibilitatea sau mediul, revizuirea valorilor estimate ale proiectelor de infrastructură, pe baza standardelor de cost şi a specificităţii proiectelor de infrastructură, asumarea direcţiilor de reformă feroviară, stabilite prin document.

Pentru stabilirea perioadei de implementare a proiectelor, în vederea elaborării strategiei de implementare, se vor avea în vedere următoarele criterii: durata de implementare a proiectelor, constrângerile determinate de sursele de finanţare şi maturitatea proiectelor.

Master Planul de Transport urmează a fi completat şi cu o serie de informaţii specifice, precum: la sectorul de transport rutier urmează a fi completată lista proiectelor de infrastructură de transport pentru variante de ocolire şi drumuri expres, ca urmare a testării suplimentare de noi proiecte, la sectorul de transport feroviar, urmează a fi revizuite valorile proiectelor şi testate proiectele de electrificare şi cele de reabilitare a căii ferate pentru transportul de marfă, la sectorul de transport naval analiza problemelor urmează a fi completată cu informaţii privind operarea mărfurilor în porturi, inclusiv testarea suplimentară a unor noi proiecte, la sectorul de transport aerian analiza problemelor urmează a fi completată cu categoriile noi de aeroporturi, inclusiv testarea suplimentară a unor noi proiecte, la sectorul intermodal analiza problemelor urmează a fi completată cu informaţii privind volumul de mărfuri operate în centrele intermodale.

Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a prezentat, miercuri, Master Planul General de Transport al României, în faţa membrilor Comisiilor pentru transport, reunite, din Camera Deputaţilor şi Senat.

Conform documentului, România ar mai avea nevoie de 656 de kilometri de autostradă, care se vor adăuga celor 644 existenţi, 2.226 de kilometri de drumuri expres, 2.674 kilometri de drumuri TransRegionale, 293 de kilometri de drumuri EuroTrans şi 172 de kilometri de variante ocolitoare.

Costurile estimate pentru realizarea celor 656 km de autostrăzi, până în 2030, se ridică la 6,589 miliarde de euro, fără TVA, potrivit Master Planului General de Transport al României, iar pentru drumurile expres - 17,519 miliarde de euro, fără TVA.

Proiectele de autostrăzi prevăzute în Master Plan pentru a fi construite până în 2030 sunt: Sibiu - Braşov (103 kilometri), costuri estimate de 690 milioane de euro, fără TVA, Ploieşti - Comarnic (49 kilometri, 310 milioane de euro, fără TVA), Craiova - Piteşti (115 kilometri, 870 milioane de euro, fără TVA), Braşov - Bacău (158 de kilometri, 2,068 miliarde de euro, fără TVA), Gilău - Borş (177 kilometri, 1,534 miliarde de euro, fără TVA), Comarnic - Braşov (54 kilometri, 1,117 miliarde de euro, fără TVA), acest ultim proiect fiind şi cel care se califică cel mai bine pentru autostradă, din punct de vedere al indicatorilor utilizaţi.

La capitolul drumuri expres, documentul prevede 16 proiecte: modernizarea centurii existente de sud a Capitalei, Bacău - Suceava, Suceava - Siret, Buzău - Focşani, Bacău - Focşani - Brăila - Galaţi, Turda - Halmeu, Găeşti - Ploieşti - Buzău - Brăila, Lugoj - Craiova, Bucureşti - Alexandria - Craiova, Sibiu - Piteşti, Suceava - Botoşani, Paşcani - Iaşi - Ungheni, Târgu Mureş - Paşcani, Braşov - Piteşti, Bacău - Piatra Neamţ, Constanţa - Tulcea - Brăila (inclusiv podul de la Brăila).

În prezent, România are 644 de kilometri de autostrăzi şi niciun kilometru de drum expres.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
fngcimm.ro
danescu.ro
raobooks.com
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
leonidas-universitate.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

19 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9749
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7790
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3324
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0430
Gram de aur (XAU)Gram de aur402.9466

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

erfi.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb