MATE HOFFMANN, MANAGER REGIONAL QATAR AIRWAYS: "Qatar Airways testează paşaportul digital IATA"

A consemnat Adelina Toader
Ziarul BURSA #Internaţional #Transporturi / 2 martie 2021

Mate Hoffmann

Mate Hoffmann

"Campania de vaccinare la nivel mondial pare promiţătoare şi ne oferă încrederea că turismul îşi va reveni, în special în a doua jumătătate a anului"

"Qatar Airways nu a încetat niciodată să zboare pe tot parcursul pandemiei"

Qatar Airways planifică să ajungă în 130 de destinaţii până la sfârşitul lunii martie şi să crească frecvenţele de operare

Industria aviatică a fost unul dintre cele mai lovite sectoare de pandemia Covid-19, care a dus la o restricţie drastică a călătoriilor şi a diminuat considerabil cererea.

Qatar Airways s-a aflat printre companiile aeriene care nu au încetat însă să îşi continue activitatea, contribuind la înceutul pandemiei la repatrierea persoanelor blocate de pandemie. În plus, operatorul aerian s-a adaptat contextului, a introdus metode stricte de dezinfectare, uniforme specifice pentru personal, dar a implementat şi sisteme care nu presupun contactul pentru pasageri.

Totodată, Qatar Airways urmăreşte să introducă "paşaportul digital" IATA Travel Pass, o soluţie globală şi standardizată pentru validarea şi autentificarea tuturor reglementărilor naţionale referitoare la cerinţele de călătorie a pasagerilor în contextul COVID-19.

Campania de vaccinare este încurajatoare şi dă speranţă turismului şi industriei aviatice că tot mai multe ţări îşi vor redeschide graniţele şi cererile pentru zboruri vor creşte.

Mate Hoffmann, regional manager sudul Europei în cadrul Qatar Airways, ne-a acordat un interviu în care ne-a vorbit despre impactul pandemiei asupra industriei, despre cum s-a adaptat compania noului context, dar şi despre şansele de revenire ale industriei şi planurile de viitor ale companiei.

Credem că turismul va reveni constant, limitat de restricţiile de intrare, mai degrabă decât de încrederea clienţilor. Oamenii vor dori să călătorească din nou, să experimenteze lumea şi să se întâlnească cu prietenii şi familia, precum şi să reînceapă călătoriile de afaceri. Pe măsură ce restricţiile de intrare din întreaga lume încep să se uşureze, ne aşteptăm ca cererea de pasageri să crească treptat.

Reporter: Ce impact a avut pandemia asupra Qatar Airways?

Mate Hoffmann: Qatar Airways nu s-a dat niciodată la o parte din faţa provocărilor şi nu a încetat niciodată să zboare pe tot parcursul pandemiei, îndeplinind misiunea noastră de a duce pasageri blocaţi acasă pe zboruri regulate şi charter. Am reuşit să facem acest lucru datorită flotei noastre variate de avioane moderne, eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil, care ne permite să răspundem rapid la schimbările de pe piaţă, precum şi la eforturile incredibile ale personalului nostru.

Serviciul nostru nu a fost afectat, iar Qatar Airways Group şi-a continuat recordul de invidiat de a câştiga premii cu o serie de câştiguri anul trecut. Qatar Airways a câştigat cinci premii impresionante la Business Traveler 2020 şi a fost numită "Cea mai bună companie aeriană", precum şi câştigătoare la categoriile "Cel mai bun transportator pe distanţe lungi", "Cea mai bună clasă business" şi "Cea mai bună companie aeriană din Orientul Mijlociu". Compania aeriană a triumfat şi în categoria "Best Inflight Food and Beverage". Totodată, premiile anuale Trip Advisor au dat mai multe motive de sărbătoare, compania aeriană ridicând încă patru premii, şi anume "Cea mai bună companie aeriană din Orientul Mijlociu", "Cea mai bună companie aeriană majoră din Orientul Mijlociu", "Cea mai bună clasă de afaceri din Orientul Mijlociu" şi "Cea mai bună afacere regională din Orientul Mijlociu". În cadrul Global Traveler Leisure Lifestyle Awards, Qatar Airways a primit premiul "Realizare specială pentru inovaţii remarcabile" pentru locul său Qsuite Business Class. Compania aeriană a primit, de asemenea, Airline Passenger Experience Association's (APEX) 2021 Five Star Global Official Airline Rating.

Pe tot parcursul pandemiei COVID-19, Qatar Airways a rămas concentrată pe misiunea sa fundamentală de a duce oamenii acasă. Reţeaua noastră nu a scăzut niciodată sub 33 de destinaţii şi a continuat să zboare către oraşe cheie, inclusiv Amsterdam, Dallas-Fort Worth, Londra, Montreal, Sno Paulo, Singapore, Sydney şi Tokyo. Drept urmare, potrivit Asociaţiei Internaţionale a Transportului Aerian (IATA), Qatar Airways a devenit cel mai mare transportator internaţional între aprilie şi iulie, reprezentând 17,8% din traficul internaţional internaţional de pasageri în aprilie. În timpul pandemiei, am dus acasă peste 3,1 milioane de pasageri şi am lucrat îndeaproape cu guvernele şi companiile din întreaga lume pentru a opera peste 470 de charter-uri şi zboruri din sectorul suplimentar. Eforturile obţinute au oferit o linie de salvare celor din anumite industrii, cum ar fi navigatorii, compania aeriană repatriind peste 150.000 de persoane.

Privind în viitor, ne aşteptăm ca industria globală a călătoriilor şi turismului să îşi revină în continuare treptat. Dezvoltările pentru lansarea unui vaccin la nivel mondial par a fi promiţătoare, oferindu-ne o încredere mai mare, în special în privinţa celei de-a doua jumătăţi a anului 2021. Cred că turiştii vor fi dornici să vadă ce avem de oferit, mai ales că interesul pentru Qatar va creşte înaintea Cupei Mondiale FIFA 2022 Qatar.

Reporter: Cum s-a adaptat Qatar Airways provocorilor aduse de pandemia de coronavirus?

Mate Hoffmann: Suntem încântaţi că am devenit prima companie aeriană globală din lume care a obţinut prestigioasa evaluare de siguranţă a companiilor aeriene de 5 stele COVID-19 de către organizaţia internaţională de rating al transportului aerian, Skytrax.

Inovaţia în industria aviaţiei a crescut chiar şi înainte de COVID-19, cu toate acestea, această pandemie a accelerat integrarea operaţiunilor fără atingere şi a transformărilor digitale.

Aeroportul Internaţional Hamad (HIA) implementează soluţii inovatoare pentru a menţine cele mai înalte niveluri de igienă, inclusiv utilizarea roboţilor de dezinfecţie, screening-ul termic avansat pentru verificarea temperaturii şi dezinfectarea ultravioletă a bagajelor.

Am împins inovaţia digitală în întreaga industrie şi am implementat cele mai noi măsuri de siguranţă şi igienă la bord şi, de asemenea, am pus în aplicare puncte avansate digital fără contact pe parcursul călătoriei pasagerului la sol.

Realizarea ratingului Skytrax de 5 stele COVID-19 pentru siguranţa companiilor aeriene se adaugă casei şi hub-ului Qatar Airways, Aeroportul Internaţional Hamad (HIA), fiind numit recent drept primul aeroport din Orientul Mijlociu şi Asia care a primit un Skytrax Evaluarea de 5 stele a siguranţei aeroportului COVID-19 în decembrie 2020.

HIA a devenit primul aeroport din Orientul Mijlociu şi Asia care a primit o evaluare de 5 stele COVID-19 pentru siguranţa aeroportului de către Skytrax. Auditul a evaluat cât de eficient sunt implementate politicile COVID-19 pe aeroportul Qatarului în raport cu standardele de evaluare a siguranţei Skytrax COVID-19. Auditul a fost efectuat la faţa locului pe parcursul a 3 zile în octombrie 2020 şi se bazează pe o combinaţie de verificări ale eficienţei procedurale, analize de observare vizuală şi teste de eşantionare ATP, care măsoară contaminarea suprafeţelor de contact. Coerenţa standardelor a fost un factor determinant cheie în evaluarea finală aplicată.

La bord, am introdus recent Honeywell Ultraviolet Cabin System, care are braţe UV extensibile care tratează scaunele, suprafeţele şi cabinele aeronavelor folosind lumina UV. Dispozitivul este utilizat ca un pas suplimentar după dezinfectarea manuală la bord.

Reporter: Care sunt principalele provocări pentru companie în 2021 şi care va fi strategia de business pe care o va urma în acest an?

Mate Hoffmann: Pentru a redeschide frontierele fără carantină şi a relua aviaţia, guvernele trebuie să fie sigure că reduc efectiv riscul de a importa COVID-19. Aceasta înseamnă să aveţi informaţii exacte despre starea de sănătate COVID-19 a pasagerilor.

Informarea pasagerilor cu privire la ce teste, vaccinuri şi alte măsuri necesită înainte de călătorie, detalii despre locul în care pot fi testaţi şi oferirea acestora posibilitatea de a-şi împărtăşi testele şi rezultatele vaccinării într-o manieră verificabilă, sigură şi de protecţie a vieţii private este cheia oferirii guvernelor încrederea în deschiderea frontierelor. Pentru a face faţă acestei provocări, IATA lucrează la lansarea IATA Travel Pass, o platformă digitală pentru pasageri.

IATA Travel Pass va fi o soluţie globală şi standardizată pentru validarea şi autentificarea tuturor reglementărilor naţionale referitoare la cerinţele de călătorie a pasagerilor în contextul COVID-19. IATA Travel Pass va încorpora patru module open source şi interoperabile care pot fi combinate pentru o soluţie end-to-end: registrul cerinţelor de sănătate, registrul centrelor de testare / vaccinare, aplicaţia de laborator şi aplicaţia de călătorie contactless.

Qatar Airways urmăreşte să devină prima companie aeriană din Orientul Mijlociu care începe să testeze noua aplicaţie mobilă inovatoare "Digital Passport" IATA Travel Pass, în parteneriat cu IATA, din martie 2021. Procesul va juca un rol important în viziunea companiei aeriene de a avea o experienţă de călătorie mai sigură şi mai simplă pentru călători.

Prima fază de încercări a "paşaportului digital" va fi lansată pe ruta Doha-Istanbul a companiei aeriene, permiţând pasagerilor să primească rezultatele testelor COVID-19 şi să verifice dacă sunt eligibili să îşi parcurgă călătoria. De asemenea, va permite călătorilor să împărtăşească în siguranţă statutul verificat "OK to Travel" cu compania aeriană şi alte părţi interesate, chiar înainte de sosirea lor pe aeroport.

Reporter: România a decis să renunţe la restricţiile de călătorie pentru persoanele vaccinate care sosesc în ţară. Credeţi că această politică este modelul pentru liberalizarea restricţiilor de călătorie în întreaga lume?

Mate Hoffmann: Aşteptăm cu nerăbdare ca lumea să se deschidă din nou, dar, desigur, respectăm dorinţele autorităţilor din domeniul sănătăţii pe toate pieţele pe care le deservim şi ne asigurăm că respectăm toate reglementările foarte strict.

Reporter: Credeţi că alte ţări vor urma exemplul României şi vor introduce scutiri de la restricţiile de călătorie pentru persoanele vaccinate?

Mate Hoffmann: Desigur, nu pot vorbi pentru alte ţări, dar ştim că se lucrează mult la nivel mondial pentru a contribui la înfrângerea pandemiei şi la uşurarea restricţiilor de călătorie pentru noi toţi. Sperăm că, odată ce vaccinul devine mai accesibil la nivel global, vom vedea acest lucru reflectându-se în reducerea restricţiilor de călătorie şi înrudite în întreaga lume.

Reporter: QatarAirway are în vedere să accepte turişti vaccinaţi anti-Covid-19 la bordul aeronavelor sale fără necesitatea prezentării unui test negativ la bord?

Mate Hoffmann: Vom lua măsurile adecvate atunci când este necesar, dar vom asigura întotdeauna siguranţa pasagerilor noştri, a echipajului nostru şi a comunităţilor pe care le deservim.

Reporter: Au început turiştii să aibă maim ult curaj să călătorească?

Mate Hoffmann: Pasagerii şi clienţii noştri au fost cea mai mare prioritate a noastră pe parcursul acestei crize.

Avem o reţea cinstită, ceea ce depunem este ceea ce intenţionăm să operăm spre deosebire de alţi transportatori care sunt foarte susceptibili de a anula serviciile, plasând tranzacţia într-o situaţie dificilă cu clienţii. Ai putea avea încredere în noi în timpul pandemiei şi poţi avea încredere în noi şi mai mult pe măsură ce lucrurile încep să se îmbunătăţească.

Avem o experienţă mai mare pe distanţe lungi comparativ cu orice altă companie aeriană, acumulând o experienţă de neegalat cu privire la modul de a transporta pasagerii în condiţii de siguranţă şi fiabilitate în aceste momente dificile.

Ne-am deplasat rapid în primele etape ale crizei pentru a-i linişti pe pasageri implementând măsuri suplimentare de dezinfectare şi igienă la bord şi în Aeroportul Internaţional Hamad, în conformitate cu recomandările IATA şi OMS.

Abordarea noastră bazată pe riscuri ne-a făcut să adoptăm o serie de măsuri suplimentare, cum ar fi introducerea testării PCR pentru pasagerii care pleacă din ţări cu "risc ridicat" şi utilizarea celor mai avansate sisteme de filtrare a aerului HEPA la bordul aeronavei noastre, ori de câte ori este posibil.

Am fost foarte transparenţi şi am arătat incidenţele care demonstrează un număr extrem de redus de cazuri COVID-19 la bordul aeronavelor noastre. 99.988% din pasageri călătoresc fără COVID-19 la bordul zborurilor noastre. 0,002% din echipajul de cabină de operare a fost afectat la bord până în prezent, fără înregistrarea de cazuri noi de când am introdus uniforma completă de EIP în zbor în mai 2020, precum şi includerea vizierelor pentru pasageril pe toate zborurile. În octombrie, am raportat peste 37.000 de zboruri fără COVID-19 pe tot globul din februarie 2020, după ce am operat peste 4,6 milioane de sectoare de zbor de pasageri şi peste 33 de miliarde de kilometri de pasageri.

Am fost primul transportator global care a folosit sistemul de cabină ultraviolet Honeywell, operat de Qatar Aviation Services, ca un pas suplimentar în dezinfectarea aeronavelor noastre şi o dovadă în plus a angajamentului Qatar Airways de a ne îmbunătăţi practicile de siguranţă.

Aeroportul Internaţional Hamad continuă să menţină o distanţă fizică de 1,5 m pe toate punctele de contact ale pasagerilor din jurul aeroportului, prin marcaje pe podea, semnalizare şi locuri distanţate. Toate punctele de contact ale pasagerilor sunt igienizate la fiecare 10-15 minute. Toate porţile şi ghişeele porţilor de autobuz sunt curăţate după fiecare zbor.

În aceste vremuri care te pun la încercare şi sunt incerte, a trebuit să introducem opţiuni noi şi flexibile care să se potrivească clienţilor noştri.

Qatar Airways este o companie aeriană pe care vă puteţi baza. Continuând să zburăm pe tot parcursul pandemiei, am reuşit să ne fidelizăm marca oferind pasagerilor noştri flexibilitatea de care au avut nevoie pentru a se potrivi planurilor lor de călătorie. Clienţilor li se oferă modificări nelimitate de date şi rambursări gratuite pentru toate biletele emise înainte de 30 aprilie 2021 pentru călătoria finalizată până la 31 decembrie 2021 - ca opţiune de schimb de bilete cu un voucher de călătorie cu 10% valoare suplimentară, o caracteristică permanentă pentru toţi clienţii care rezervă călătorii prin qatarairways.com.

Suntem recunoscători pentru sprijinul pe care l-am primit de la guvernele şi entităţile locale şi naţionale, alături de care lucrăm în strâns parteneriat pentru a depăşi această pandemie. Am construit multe parteneriate strategice la nivel global datorită abordării pe care am ales-o.

Reporter: Care sunt în prezent cele mai căutate oferte din portofoliul companiei?

Mate Hoffmann: Programele de loialitate Qatar Airways sunt una dintre cele mai populare oferte printre pasagerii noştri. Clubul nostru Privilege a redus numărul de Qmile necesare pentru a rezerva zboruri bonus cu până la 49% într-o dezvoltare majoră în transformarea sa pentru a oferi recompense mai multe şi mai bune membrilor săi fideli. Cerinţele Qmiles ale Privilege Club vor fi reduse pentru zborul bonus pentru toţi membrii care călătoresc cu Qatar Airways pe zboruri de legătură prin Aeroportul Internaţional Hamad (HIA), precum şi pentru cei care călătoresc către sau din Doha către Africa, America, Asia, Europa şi Oceania. Membrii Clubului Privilege care rezervă bilete flexi award - care necesită de două ori numărul de Qmiles ca zboruri bonus - vor beneficia, de asemenea, de aceste reduceri. La începutul acestui an, Qatar Airways Privilege Club şi-a revizuit politica Qmiles pentru a oferi mai multă flexibilitate - atunci când un membru câştigă sau cheltuieşte Qmiles, soldul acestora este acum valabil 36 de luni. În plus, Privilege Club a eliminat recent taxele de rezervare pentru zborurile bonus. Oricine rezervă zboruri cu Business Class va primi în continuare acces gratuit la lounge - inclusiv la Al Mourjan Business Class Lounge la HIA - şi alocarea locurilor.

Qatar Airways a fost, de asemenea, prima companie aeriană care a oferit un program de recompense exclusiv pentru studenţi. Clubul nostru studenţesc este alimentat de programul de loialitate al companiei aeriene, Qatar Airways Privilege Club şi oferă o serie de avantaje studenţilor pentru a-i sprijini pe parcursul călătoriei lor educaţionale. Membrii Clubului studenţesc se vor bucura de mari economii şi de beneficii personalizate, cum ar fi tarife speciale la zboruri, alocaţii suplimentare pentru bagaje, flexibilitatea de a schimba datele zborului lor, Super Wi-Fi gratuit la bord şi multe altele. De asemenea, vor fi înscrişi automat la Qatar Airways Privilege Club - deblocând recompense şi mai mari - şi vor primi un upgrade de nivel drept cadou de absolvire, precum şi posibilitatea de a câştiga 5.000 de mile în cazul în care trimit un prieten la Student Club.

Recent, am introdus noi familii de tarife simplificate în toate clasele de călătorie, în încercarea de a oferi o mai mare diversificare şi flexibilitate pasagerilor noştri.

În prezent oferim în total şase familii de tarife. După clasa de călătorie, acestea sunt:

- Clasă Business: Clasic, Confort, Elit

- Clasă economică: clasică, comoditate, confort

Cei care rezervă un bilet Economy Class Comfort se pot bucura de locuri preferate gratuite, în acelaşi timp, cei care achiziţionează bilete Economy Comfort sau Business Elite pot, de asemenea, să facă modificări nelimitate şi gratuite la data călătoriei şi au dreptul la o rambursare gratuită. În toate clasele, membrii valoroşi ai Qatar Airways Privilege Club pot câştiga mai mulţi Qmiles în funcţie de tariful pe care îl selectează.

Reporter: Care sunt estimările Qatar Airways pentru 2021 cu privire la numărul pasagerilor, destinţaii, dar şi aşteptări financiare?

Mate Hoffmann: Qatar Airways este una dintre puţinele companii aeriene globale care nu au încetat niciodată să zboare în timpul crizei. Flota noastră mixtă de aeronave durabile ne oferă posibilitatea de a oferi pasagerilor opţiuni de călătorie mai flexibile şi de a extinde serviciile în conformitate cu cererea de pasageri. Reţeaua noastră nu a scăzut niciodată sub 33 de destinaţii şi 150 de zboruri săptămânale.

Qatar Airways continuă să reconstruiască reţeaua, care se află în prezent la peste 120 de destinaţii, planificând să crească la 130 până la sfârşitul lunii martie 2021. Cu mai multe frecvenţe adăugate la hub-urile cheie, Qatar Airways oferă pasagerilor o conectivitate de neegalat, facilitându-le acestora posibilitatea de a-şi schimba datele de călătorie sau destinaţia, dacă au nevoie.

Accentul nostru nu este doar pe reluarea destinaţiilor, ci şi pe operarea cât mai multor frecvenţe posibil pentru a permite pasagerilor noştri să călătorească acolo unde şi ori de câte ori doresc. Am câştigat sute de conexiuni prin intermediul partenerilor noştri şi existenţi strategici, inclusiv: LATAM Airlines, Oman Air, China Southern Airlines şi Air Canada.

Reporter: Vă mulţumesc!

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. Mai zboara p u l e a cu avioanele voastre, o sa aflati si voi asta in vara

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9724
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5865
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2949
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9815
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.9201

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
hipo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb