Lucrările de execuţie la cel de-al doilea tunel de pe interstaţia Străuleşti - Laminorului, din cadrul Magistralei 4 de metrou, au fost finalizate vineri, potrivit unui anunţ al Metrorex. Lucrările efectuate pe secţiunea Parc Bazilescu - Străuleşti, care are o lungime de 607 metri liniari, au fost începute pe 20 iulie. Compania care administrează metroul bucureştean estimează că structura tunelelor va fi gata în prima parte a anului viitor, iar termenul preconizat pentru finalizarea secţiunii Parc Bazilescu - Străuleşti este al doilea semestru din 2016.
"Magistrala 4: Racordul 2. Secţiunea Parc Bazilescu - Străuleşti" este finanţată din fonduri structurale nerambursabile în cadrul Programului Operaţional Sectorial - Transport şi de la bugetul de stat.
Metrorex a atribuit unui consorţiu condus de compania italiană Astaldi contractul privind extinderea reţelei de metrou pe tronsonul Parc Bazilescu - Lac Străuleşti, magistrala 4, contractul semnat în iulie 2012 având o valoare de 714,73 milioane lei, fără TVA. Asocierea reuneşte şi firmele Somet, TIAB şi Uti Construction & Facility Management. Contractul vizează extinderea reţelei cu două staţii (Laminorului şi Lac Străuleşti) şi include lucrările de structură tunel (1,3 km), structura aferentă staţiilor, un depou de metrou şi un terminal multimodal. Proiectul urmăreşte realizarea unui "sistem de transport integrat şi neconcurenţial prin implementarea unor poli de schimb", pentru a stimula renunţarea la folosirea automobilelor personale în favoarea transportului public în comun pentru deplasările intraurbane şi urbane, potrivit companiei Metrorex. Astfel, proiectul prevede amenajarea unui nod intermodal în zona Lac Străuleşti, cu o parcare şi o autogară.
Metrorex a anunţat recent şi atribuirea unor lucrări suplimentare de construcţie la Magistrala 5 Drumul Taberei - Pantelimon, valoarea acestora fiind de circa 20,5 milioane de lei, respectiv 5,7 milioane de euro. Contractul presupune, printre altele, "cantităţi suplimentare de lucrări pentru structura de rezistenţă" pe tronsonul 1 Drumul Taberei - Universitate, lot 1.1 Secţiunea Râul Doamnei - Haşdeu (Opera).
Potrivit Metrorex, proiectul a fost atribuit prin negociere fără anunţ de participare, pentru preţul cel mai scăzut, asocierii Astaldi S.p.A. - FCC Construccion S.A. - S.C. Delta Antrepriza de Construcţii si Montaj 93 SRL - S.C. AB Construct S.R.L. Pentru 2015, Metrorex are un buget de investiţii de 1,74 miliarde lei - fonduri externe nerambursabile atrase pentru Magistrala 5 - Drumul Taberei-Pantelimon. Anul trecut, compania a investit 1,14 miliarde de lei.