Metrorex SA va investi 68,6 milioane euro, până în 2012, pentru retehnologizarea instalaţiilor electrice, sumă obţinută prin credit de la BIRD şi BEI, a declarat ieri şeful secţiei Electroenergetică din cadrul Metrorex, Vladimir Militaru.
"Obiectivele companiei pentru următorii ani prevăd achiziţia de material rulant, retehnologizarea sistemelor de ventilaţie şi dezvoltarea reţelei de metrou. De asemenea, vom aloca 7,5 milioane euro până în 2011 pentru retehnologizarea instalaţiilor sanitare şi 68,6 milioane euro pentru retehnologizarea instalaţiilor electrice, în două etape, până în 2012. Banii necesari pentru aceste proiecte provin din credite luate de la Banca Europeană de Investiţii (BEI) şi de la Banca Internaţională de Reconstrucţie şi Dezvoltare (BIRD)", a declarat Vladimir Militaru, citat de NewsIn.
Alte proiecte ale Metrorex presupun măsuri pentru creşterea eficienţei energetice, dar şi investiţii în instalaţiile de telecomunicaţii, instalaţiile de taxare şi instalaţiile de automatizare a traficului (semnalistica şi informarea dinamică a călătorilor), toate cu termen de finalizare în 2011.
Potrivit oficialului Metrorex, întreaga reţea de metrou pusă în funcţiune până în anul 1989 a fost dotată în proporţie de peste 95% cu echipamente şi material rulant de producţie autohtonă care în prezent prezintă un nivel scăzut de tehnicitate şi un grad avansat de uzură fizică şi morală.
Metrorex a înregistrat un consum de 145.700 MWh anul trecut, în creştere faţă de consumul de electricitate din 2006, de 142.000 MWh. Aceste cifre se află în scădere totuşi faţă de consumul din 2001, când Metrorex a anunţat un consum de energie electrică de 161.900 MWh. Astfel, consumul de energie electrică la metrou s-a redus cu 47% în 2006 faţă de anul 2001.
Consumul de electricitate a scăzut mult în anul 2004, din cauza lucrărilor de la metrou care au diminuat traficul, Metrorex înregistrând 126.600 MWh.
"Dacă în anul 2001, cu un MWh transportam 667 călători, printr-o politică de reducere continuă a consumului de energie electrică, pentru utilităţi (iluminat, ventilaţie, scări rulante) prin retehnologizarea şi modernizarea instalaţiilor, precum şi prin introducerea pe Magistrala 2 a trenurilor moderne, am ajuns ca în anul 2006 cu un MWh să transportăm 1.001 călători", a explicat reprezentantul Metrorex.
Despre structura consumului de energie electrică la metrou, în proporţie de 65% aceasta este reprezentată de consumul trenurilor, 16% de ventilaţie, iluminatul a consumat 13%, iar scările rulante 6%.
Numărul de călători transportaţi a crescut semnificativ, de la 109 milioane în 2001, la 117 milioane persoane în 2004 şi apoi la 142 milioane călători în 2006.
1. bani de campanie
(mesaj trimis de alexu în data de 16.05.2008, 10:45)
Cati din banii astia vor intra in buzunarele smecherilor? Economiile de consum de electricitate ar fi fost mai mari daca se achizitionau trenuri pe curent alternativ insa spaga a dictat iar noi ne-am ales cu cele mai proaste trenuri care exista pe piata internationala. Cat despre reabilitarea sistemului electric , ma refer la sistematizare , o sa cred cand trenurile vor circula la un interval mai mic de o statie ( acum nu pleaca trenul din statie daca cel de dinaintea lui nu a intrat in stati urmatoare) si cand va atinge vitezele de 120 km/ora pe care le atingeau in 80'-88' . De la Republica la Piata Uniri faceai 15 minute. Va rog sa mergeti acum cu metroul si sa vedeti cat faceti ... Cat despre economii , sunt mai simplu de facut , lumini care nu sunt suficiente , scari oprite , stiu domnii de la spaga cum sa cosmetizeze rezultatele investitiei