Ministerul Sănătăţii va sesiza Direcţia Naţională Anticorupţie după controlul de la Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Târgu Mureş, informează un comunicat al MS.
Corpul de Control al Ministerului Sănătăţii a efectuat, în luna mai, o verificare a SCJU Tg. Mureş şi a constatat mai multe nereguli.
"Achiziţia de dezinfectanţi în anul 2016 s-a făcut prin licitaţie deschisă, în cadrul căreia a fost restricţionată artificial participarea firmelor ofertante în favoarea companiilor Hexi Pharma şi Al Carina. Metoda folosită a fost introducerea unor standarde de calitate suplimentare în mod eronat şi nejustificat, standarde care nu se aplică produselor achiziţionate. Câteva exemple: la achiziţia de dezinfectanţi de suprafeţe au fost menţionate standarde specifice sistemelor apoase sau instrumentarului medical; la achiziţia de dezinfectanţi de nivel înalt pentru suprafeţe critice prin ştergere au fost introduse standarde specifice dezinfectanţilor industriali", se arată în comunicat.
Potrivit sursei citate, la unii dezinfectanţi nu au fost cerute standardele obligatorii, ci înlocuite cu altele. Mai exact, la dezinfectanţii prin ştergere pentru blocul alimentar nu s-au solicitat cerinţele specifice.
Derularea programului de reabilitare, modernizare şi echipare a ambulatoriului SCJU Tg. Mureş cu finanţare din fonduri europene (Programul Operaţional Regional) are mai multe nereguli constatate în urma controlului.
"O parte a instrumentarului achiziţionat şi recepţionat nu era utilizat la data controlului. Inspectorii au găsit aparatura sigilată pentru secţiile de chirurgie ortopedie pediatrică şi pentru sala de aplicare de ghips, în timp ce personalul folosea în continuare un instrumentar uzat şi necorespunzător. Corpul de control a desigilat instrumentarul şi a dispus folosirea acestuia. În proiect şi în caietul de sarcini sunt specificate 14 cabinete medicale care urmau să fie modernizate cu fondurile europene. Cu toate acestea, controlul a identificat alte două cabinete (planificare familială şi reumatologie) care au fost dotate cu aparatură deşi nu erau cuprinse în proiect sau în documentaţia de licitaţie", mai precizează MS.
În comunicat se menţionează că echipamentul repartizat cabinetului de planificare familială (ecograf cu sondă vaginală) nu putea fi folosit pentru că avea instalat un sistem de operare versiune demo specific pentru cardiologie. Pentru a funcţiona, subliniază MS, este necesară achiziţionarea unei sonde tip Doppler şi a softurilor pentru obstetrică-ginecologie, iar cu acelaşi instrumentar au fost dotate şi două cabinete de obstetrică-ginecologie.
"Având în vedere constatările Corpului de control, raportul va fi înaintat de Ministerul Sănătăţii către Direcţia Naţională Anticorupţie pentru analizarea unor eventuale fapte de natură penală", potrivit sursei citate.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 05.07.2016, 22:53)
Foarte bine, in tara asta se respira coruptie