MINISTERUL TRANSPORTURILOR ALINIAZĂ VALOAREA ROVINIETEI LA NORMA UE Transportatorii vor plăti taxe mai mari

Gheorghe Iorgoveanu
Ziarul BURSA #Companii #Transporturi / 24 august 2018

Augustin Hagiu, preşedinte FORT: "Ne opunem alinierii tarifului normelor europene, atât timp cât infrastructura nu este la fel ca aceea din Uniunea Europeană"

Autovehiculele cu masă maximă autorizată mai mare de 3,5 tone vor plăti o rovinietă zilnică în valoare de 12 euro, dacă vor circula pe drumurile naţionale, conform unui proiect de ordonanţă de guvern aflat în dezbatere publică pe site-ul Ministerului Transportului.

Conform ministerului de resort care este iniţiatorul actului normativ, scopul adoptării acestui proiect este de a armoniza tarifele de utilizare a reţelei rutiere din ţara noastră cu nivelul tarifelor stabilite prin Directiva europeană 1999/62/CE, care trebuia transpusă în legislaţia naţională încă de la 1 martie 2014.

Măsura îi vizează doar pe transportatorii rutieri de mărfuri cu masa totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone, iar termenul de aplicare nu mai poate fi amânat pentru că există riscul deschiderii procedurii de infrigement împotriva României.

Normativele europene prevăd că tariful zilnic, fix şi unic, pentru toate categoriile de vehicule de transport marfă cu masa totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone, este de 12 euro. Odată cu transpunerea tarifului zilnic s-au recalculat tarifele cu valabilitate pentru perioade de 7 zile, 30 zile, 90 zile şi 12 luni, astfel încât să fie respectate proporţiile prevăzute în directiva europeană.

Transpunerea acestor normative nu modifică tarifele pentru categoriile de vehicule, A, B, G şi H.

Conform proiectului iniţiat de Ministerul Transporturilor, tariful anual pentru categoria F de vehicule de transport marfă cu MTMA mai mare de 12 tone şi mai mult de 4 axe va rămâne la valoarea de 1.210 euro. Aceeaşi situaţie este şi în cazul categoriei E de vehicule, unde tariful annual va fi tot de 720 euro.

În urma recalculării, tariful anual pentru categoria C de vehicule va ajunge la 600 euro, mai mare cu 280 euro, faţă de tariful actual.

Pentru tariful anual de la categoria de vehicule D, s-a calculat o valoare de 660 de euro, care reprezintă media între tarifele adiacente, de la categoria C si categoria E. Rezultă astfel o creştere a acestui tarif anual cu 100 de euro.

Transportatorii de mărfuri se opun viitoarelor tarife

Federaţia Operatorilor Români de Transport (FORT) susţine că proiectul de act normativ, care va fi discutat săptămâna viitoare în cadrul Comisiei de Dialog Social din cadrul Ministerului Transporturilor, nu corespunde realităţilor din ţara noastră. Reprezentanţii FORT sunt de acord că directiva europeană trebuie aplicată, dar consideră că, înainte de alinierea tarifelor privind rovinieta, Comisia de la Bruxelles ar trebui să oblige guvernul să alinieze infrastructura rutieră la standarde europene.

Preşedintele FORT Augustin Hagiu a declarat pentru Ziarul BURSA: "Noi ne vom opune acestui proiect. Uniunea Europeană ar trebui să oblige guvernul să aducă infrastructura la nivel european şi abia apoi să mărească tarifele. Numai la noi se măresc tarifele, înainte de a avea drumuri bune. Guvernul ar trebui mai întâi să facă kilometrii de autostradă pe care şi i-a asumat în programul de guvernare şi abia apoi să se ocupe de mărirea taxelor. Suntem într-o situaţie jenantă din punct de vedere al infrastructurii naţionale".

Liderul FORT susţine că toate ţările din jurul României şi-au modernizat infrastructura, înainte de a mări tariful vinietei.

"Chiar şi în Bulgaria, pe care văd că ministerul o dă drept exemplu de aliniere a taxei la norma europeană, drumurile sunt mai bune. Nu mai vorbesc despre Ucraina, pentru că noi suntem la ani distanţă de ceea ce au reuşit oamenii de acolo să facă în infrastructură. Toate ţările vecine au ridicat ştacheta în privinţa infrastructurii rutiere, iar noi nu suntem nici măcar la un nivel acceptabil", ne-a mai spus Augustin Hagiu.

El susţine că guvernul actual se gândeşte doar la taxe mai mari, dar oferta de servicii pe care o oferă agenţilor economici este proastă.

FORT mai acuză că, spre deosebire de celelalte ţări membre UE, operatorii români sunt obligaţi pe anumite tronsoane să plătească de două ori vinieta.

Augustin Hagiu, preşedintele FORT a menţionat: "Pe tronsonul Feteşti-Cernavodă, care face parte din Autostrada Soarelui, plătim pentru aceeaşi infrastructură atât vinieta cât şi taxa de trecere, ceea ce este complet anapoda".

În proiectul de act normativ se prevede şi actualizarea cuantumului amenzilor contravenţionale pentru lipsa rovinietei valabile.

Valoarea amenzilor contravenţionale s-a calculat, pentru toate categoriile de vehicule, ca fiind de două ori tariful anual pentru amenda minimă şi de patru ori tariful anual pentru amenda maximă.

De exemplu, în cazul autovehiculelor din categoria D şi E, cuantumul amenzii în cazul circulării pe drumurile publice naţionale fără achitarea rovinietei va fi situat între 11.000 şi 22.000 de lei.

Proiectul de act normativ menţine posibilitatea achitării a jumătate din minimul amenzii în cel mult 15 zile de la înmânarea sau comunicarea procesului verbal de contravenţie.

În intervalul de timp cuprins între data săvârşirii contravenţiei şi data înmânării sau comunicării procesului verbal de contravenţie nu se mai pot aplica alte sancţiuni.

Tarifele de utilizare achitate anterior intrării în vigoare a actului normativ îşi menţin valabilitatea.

Proiectul este în dezbatere publică până la data de 1 septembrie.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

14 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9761
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5124
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2344
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7993
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.8318

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb