• Fenechiu: "Voi încerca să conving FMI să nu vindem CFR Marfă"
Ministerul Transporturilor relansează procedurile pentru listarea, la Bursa de Valori Bucureşti (BVB), a câte 5% din acţiunile deţinute la opt companii din portofoliu, operaţiune îngheţată la jumătatea anului 2010 din cauza crizei financiare.
Firmele pentru care a fost lansat deja anunţul de participare la licitaţiile pentru selecţia intermediarilor ofertelor publice secundare de vânzare sunt Administraţia Porturilor Maritime Constanţa şi aeroporturile internaţionale Mihail Kogălniceanu - Constanţa şi Traian Vuia - Timişoara, informează Mediafax. Data limită pentru depunerea ofertelor este 12 februarie.
Celelalte companii care urmează să fie listate la Bursă sunt aeroporturile internaţionale Henri Coandă - Bucureşti şi Aurel Vlaicu - Băneasa, Administraţia Canalelor Navigabile Constanţa, Administraţia Porturilor Dunării Maritime Galaţi şi Administraţia Porturilor Dunării Fluviale Giurgiu.
Relu Fenechiu, ministrul Transprturilor, a declarat că va semna şi deciziile şi pentru listarea altor companii din portofoliu, după ce va primi documentanţiile de la consultanţi.
Procedurile de listare au fost lansate în 2007, cu intenţia să fie finalizate până la finele anului 2008, fiind parcurse etapele procedurale privind elaborarea şi aprobarea de către Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare a prospectelor preliminare de ofertă şi analiza interesului investitorilor.
Guvernul a decis, însă, în iunie 2010, ca procedurile să fie îngheţate până la sfârşitul anului 2012, apreciind că valoarea acţiunilor care ar fi urmat să fie tranzacţionate poate fi redusă de criza financiară.
Ministrul Transporturilor a declarat că va încerca să convingă reprezentanţii FMI să fie de acord ca CFR Marfă să nu mai fie privatizată: "Când toate ţările îşi fac propriile companii de transport marfă, noi o vindem. Dar este un angajament pe care preşedintele Traian Băsescu l-a luat în faţa FMI, şi angajamentele cu FMI trebuie respectate. Eu voi încerca să conving FMI să nu vindem CFR Marfă, dacă voi putea. Dacă nu, mă voi supune angajamentelor, bineînţeles".
Relu Fenechiu susţine că în subordinea ministerului sunt instituţii care nu-şi au rostul, precum Societatea Feroviară de Turism, care a funcţionat "pentru a satisface poftele şi plăcerile unor lideri" şi care va fi desfiinţată, după evaluarea şi vânzarea activelor. Domnia sa a arătat că va fi făcută o evaluare a activelor Societăţii Feroviare de Turism, care vor fi vândute, iar ulterior societatea va fi desfiinţată.
• Managerii privaţi - în 90 de zile după aprobarea Hotărârii de Guvern pentru funcţionarea Ministerului Transporturilor
Pentru finalizarea selecţiei managerilor privaţi la companiile din subordinea Ministerului Transporturilor, Relu Fenechiu îşi va asuma, faţă de reprezentanţii FMI, un termen de cel mult 90 de zile de la apariţia Hotărârii de Guvern privind funcţionarea instituţiei pe care o conduce. "Intenţionez ca, în cel mai scurt timp, să avem manageri privaţi la CFR Marfă şi CFR Călători", a declarat domnia sa, precizând că Hotărârea de Guvern privind funcţionarea ministerului ar putea fi aprobată în această săptămână.
CFR SA este una din cele patru companii din subordinea ministerului, care au numit manageri privaţi până în prezent. Consiliul de Administraţie al CFR SA este format din Lucian Isar (preşedinte), Dimitris Sophocleous (ales şi director general), Dănuţ Sandu, Enache Jiru şi Florian Kubinschi.
Celelalte companii care au management privat sunt Tarom, Administraţia Porturilor Maritime şi Administraţia Canalelor Navigabile.
Ministerul Transporturilor a mandatat, în vara anului trecut, asocierea PwC-D&B David şi Baias-George Butunoiu să recruteze managementul superior, respectiv directorii generali şi membrii CA, pentru companiile aflate sub autoritatea instituţiei şi care au o cifră de afaceri mai mare de 7,3 milioane euro.
• Ministerul Transporturilor ar putea investi peste 3 miliarde de euro în 2013
Ministerul Transporturilor ar putea derula investiţii de peste trei miliarde de euro în acest an, inclusiv din bani europeni, a declarat Relu Fenechiu. Domnia sa a adăugat că se va ocupa de coridorul feroviar, în condiţiile în care coridorul IV rutier nu mai este în sarcina Ministerului Transporturilor.
Legat de Programul Operaţional Transport (POS-T), oficialul a afirmat că, în prezent, banii sunt blocaţi doar pe domeniul de transport rutier, dar speră ca programul să fie deblocat integral în primul trimestru din acest an. Gradul de rambursare prin POS-T este de sub 10%, iar nivelul de contractare este "spre 50%"; a subliniat ministrul Transporturilor.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 21.01.2013, 11:36)
Prostii am mai facut,nu numai cu CFR.Noi restituim totul,pe cand altii numai o parte(exp. Ungaria).Bravo PNL si PDL(tariceanu si basescu).Mai avem de platit aproape 20 miliarde dolari.O sa le plateasca cei de sus?
2. nu inteleg o chestie
(mesaj trimis de GOGU în data de 21.01.2013, 20:43)
Nu am nici o treaba si nu am actiuni nici la BVB nici la SIBEX.
Nu inteleg de ce actiunile se incredinteaza direct BVB-ului si nu bursei care vine cu cea mai buna oferta?