Reformele din educaţie continuă, dar există promisiunea că măsurile intrate în vigoare vor fi păstrate urmând să fie evaluate ulterior. Ministru nou, idei noi. Ligia Deca, ministrul Educaţiei, a anunţat că ia în calcul transformarea curriculumului la decizia şcolii în curriculum la decizia elevilor din oferta şcolii: "O adevărată reformă a sistemului educaţional din România ar trebui să înceapă cu un lucru esenţial - bucuria elevului şi a studentului de a merge la şcoală. Ne dorim să urmărim interesele elevilor motivându-i şi oferindu-le un mediu stimulativ care să îi ajute să să îşi îndeplinească potenţialul şi care să încurajeze performanţa. Am avut deja săptămâna asta consultări cu reprezentanţii elevilor. Cu toţii îşi doresc mai multă flexibilitate, dar şi mai multă implicare în propriul parcurs de învăţare. Tocmai de aceea luăm în calcul ceea ce acum numim curriculum la decizia şcolii să devină curriculum la decizia elevilor din oferta şcolii". Ligia Deca a spus că aceste tipuri de curriculum se vor constitui atât din pachetele de discipline opţionale ofertate la nivel naţional şi local, cât şi din discipline opţionale ofertate la nivelul unităţii de învăţământ: "Analizăm şi ideea de a utiliza mijloacele digitale acolo unde este posibil pentru a nu pierde cee ce am câştigat în timpul pandemiei, creând discipline opţionale cu o componentă de predare şi de învăţare online". Ministrul susţine că o prioritate a mandatului este finalizarea proiectelor legislative "România Educată". Ligia Deca a afirmat că în urma procesului de consultare pe marginea acestui pachet de proiecte legislative au fost depuse peste 9.000 de amendamente: "A existat un proces de dezbatere publică care s-a încheiat. În acest proces am primit peste 9.000 de amendamente pe care le citim, le analizăm şi le acordăm importanţa cuvenită. Încercăm să finalizăm în termenul stabilit şi pentru aceasta am început discuţii cu specialişti în zonele care mai sunt încă în lucru şi care au suscitat interes public. Evaluările, măsurile legate de integritate, secţiunile care vizează echitatea în sistemul educaţional sau internaţionalizarea. Vom armonica acte normative cu recomandările care susţin calitatea, echitatea, integritatea şi aş sublinia predictibilitatea în sistemul românesc de educaţie".
Ministrul Educaţiei a anunţat că măsurile care au intrat în vigoare în acest an vor fi păstrate, urmând a fi evaluate ulterior. Ea a dat exemplul organizării pe module a anului şcolar, spunând că această formulă va fi analizată după un an de la implementare: "Cred că am auzit cu toţii această nesiguranţă pe care părinţii, elevii, studenţii, societatea în ansamblu pare că o are când vine vorba despre ce se va întâmpla mâine, ce se va întâmpla anul viitor. Ne dorim ca acest lucru să dispară. Ştiu că elevii studenţii, părinţii şi profesorii aşteaptă răspunsuri clare cu privire la noile legi ale educaţiei şi că vor să existe acel timp de tranziţie rezonabil, timp în care să ne pregătim cu toţii de schimbările pe care atât specialiştii cât şi societatea le văd necesare. Tocmai de aceea, voi păstra măsurile care au intrat în vigoare anul acesta, de exemplu organizarea modulară a anului şcolar şi vom analiza această formulă după un an de la implementare". Deca a mai declarat că o a doua prioritate a mandatului său este îndeplinirea ţintelor şi jaloanelor din PNRR.
1. N-am castigat nimic in timpul pandemiei
(mesaj trimis de anonim în data de 14.10.2022, 11:09)
N-am castigat nimic in timpul pandemiei, e un regres total.
Faptul ca am pus niste copii sa lucreze pe tableta sau pe laptop, e un lucru pe care trebuia sa-l facem inca de acu 10 ani. Digitalizarea nu e un scop in sine, trebuie sa conduca la ceva pozitiv.
Daca programul Romania Educata va insemna pervertirea copiilor spre libertinaj sexual si LGBT va exista, probabil o opozitie din partea paritintilor si a altor zone din societate.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de Credinciosul în data de 14.10.2022, 18:08)
Aur, AUr, AUR