Şansele de a încheia un acord de vânzare a operatorului de transport aerian "Alitalia" înainte de alegerile parlamentare din 4 martie, sunt "efectiv scăzute", a declarat vineri ministrul industriei de la Roma, Carlo Calenda, într-un interviu acordat ziarului La Stampa.
"Alitalia", companie cu mari probleme financiare, care a obţinut profit numai de câteva ori în istoria sa, a fost pusă sub administrare specială anul trecut, după ce personalul a respins un plan de reducere a locurilor de muncă şi a salariilor.
Compania aeriană germană "Deutsche Lufthansa" AG, operatorul britanic de transport aerian low-cost "easyJet" Plc şi fondul privat de investiţii "Cerberus" din SUA se numără printre părţile care şi-au exprimat interesul pentru "Alitalia", însă Calenda a declarat că interesul lor "este în aşteptare" până la votul pentru parlamentare.
Luna trecută, miniştrii Transporturilor şi Industriei din Italia anunţau că autorităţile au nevoie de mai mult timp pentru examinarea ofertelor preliminare depuse pentru "Alitalia", înainte de a intra în faza negocierilor exclusive cu un cumpărător potenţial.
Conform calendarului iniţial, guvernul italian intenţiona să intre în faza negocierilor exclusive până la mijlocul lunii ianuarie 2018, în speranţa ca un acord final să fie convenit înaintea alegerilor legislative din 4 martie 2018.
"Alitalia" are aproximativ 9.200 de angajaţi în regim full-time şi alţi 1.600 sunt plasaţi într-o schemă temporară susţinută de stat. Orice reducere permanentă de personal ar fi un subiect sensibil înaintea alegerilor din luna martie.
"Alitalia", odată un simbol al renaşterii economice a Italiei după război, încearcă, în prezent, să concureze pe piaţa sa internă cu companiile aeriene low-cost şi trenurile de mare viteză. Autorităţile de la Roma au respins varianta naţionalizării "Alitalia", însă soarta companiei este un subiect politic delicat şi orice restructurări dure solicitate de un investitor străin riscă să provoace ample proteste.