Volumul vânzărilor de carburanţi MOL în România a crescut cu 5% în primul trimestru, de la 96.000 de tone în primele trei luni ale anului trecut la 101.000 de tone, iar cota de piaţă s-a situat la peste 12%, a anunţat, ieri, grupul ungar MOL. Cota de piaţă a MOL în România se situa pe ansamblul anului trecut, de asemenea, la peste 12%. MOL a avut anul trecut în Româ-nia vânzări de 451.000 de tone de carburanţi, în urcare cu 4% faţă de anul anterior.
Veniturile magazinelor din benzinăriile MOL au urcat cu 10% în primul trimestru, ca urmare a activităţii intense de promovare, notează MOL.
Vânzările de motorină au urcat cu 7%, de la 68.000 de tone la 73.000 de tone, iar cele de benzină au coborât uşor, cu 1%, la circa 27.000 de tone.
Reţeaua de benzinării a grupului ungar în România s-a situat la 129 de unităţi, faţă de 128 la sfârşitul anului trecut şi 127 în martie 2011.
La nivel de grup, vânzările de carburanţi au scăzut cu 4%, de la 764.000 de tone la 737.000 de tone.
Îmbunătăţirea rezultatelor operaţiunilor de rafinare şi distribuţie a ajutat MOL să raporteze o scădere a profitului mai mică decât anticipau analiştii, potrivit Reuters, citat de Mediafax. Profitul net, afectat de suspendarea producţiei în Siria, a coborât de la 92,7 miliarde de forinţi la 73,7 miliarde de forinţi (324 milioane de dolari), în timp ce analiştii consultaţi de Portfolio.hu anticipau un câştig de 42,5 miliarde de forinţi.
Grupul a anunţat că intenţionează să implementeze un program de îmbunătăţire a profitului înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare la divizia de rafinare şi distribuţie. Impactul programului în profitul EBITDA este estimat la 500-550 milioane de dolari până în 2014, urmând ca circa 60% din această sumă să fie asigurată de reduceri de costuri.