Compania Natională de Căi Ferate (CFR) a anunţat, astăzi, printr-un comunicat trimis redacţiei, că neregulile semnalate de Corpul de Control al Ministerului Transporturilor privind dispariţia unor vagoane din parcul centralizat al companiei apar în dosare aflate pe rolul instanţelor încă din 2012, fiind deficienţe înregistrate de companie în perioada 2003-2004.
Verificarea evidenţei electronice a parcului centralizat de material rulant al CFR se face prin inventarieri anuale, în baza unei Dispoziţii Comune semnate de societăţi desprinse din fosta SNCFR (SNTFM CFR Marfă, CNCF CFR şi SAAF), întrucât vagoanele sunt puse în circulaţie pe întreaga reţea de cale ferată, ele nefiind mijloace fixe staţionare permanent sau înregistrate în gestiunea unei persoane, majoritatea fiind identificate şi inventariate anual în locaţii diferite, se arată în comunicat.
De asemenea, ca urmare a inventarierii parcului centralizat de material rulant de către reprezentanţii CFR în 2012, a rezultat că peste 900 de vagoane sunt deja în litigiu. Este vorba despre vagoanele care nu au fost preluate cu procese verbale de către CFR, încă din anii 2003-2004, deoarece nu au fost găsite pe teren, dar introduse eronat în sistemul electronic al parcului centralizat de material rulant al companiei (în această speţă, compania are deja două acţiuni deschise pe rolul instanţelor, acţiuni aflate în faza de recurs).
Totodată, au fost depistate cazuri de vagoane sustrase (pentru care s-au transmis sesizări organelor de anchetă) şi vagoane care, nefiind fizic identificate pe teren, nu au putut fi inventariate, urmând ca astfel de situaţii să fie actualizate în baza de date electronică.