NORBERT HÖLZLE, SES ASTRA: "Piaţa locală de televiziune, în continuă creştere"

A consemnat PETRE BARAC
Ziarul BURSA #Companii #Telecomunicaţii / 10 februarie 2015

"Televiziunea UltraHD este ca şi cum ai trece de la fotografiile alb-negru la imaginile color. Este o diferenţă imensă faţă de televizoarele clasice. Ai sentimentul că te afli chiar în mijlocul acţiunii, chiar dacă eşti la tine acasă", ne-a declarat Norbert Hölzle.

"Televiziunea UltraHD este ca şi cum ai trece de la fotografiile alb-negru la imaginile color. Este o diferenţă imensă faţă de televizoarele clasice. Ai sentimentul că te afli chiar în mijlocul acţiunii, chiar dacă eşti la tine acasă", ne-a declarat Norbert Hölzle.

"România va rămâne una dintre cele mai importante pieţe de televiziune şi va cunoaşte o dezvoltare în trend cu noile tehnologii europene"

"Tehnologia UltraHD va fi în curând disponibilă la scară largă, pe plan local"

Piaţa locală de televiziune este într-o continuă creştere, având cei mai mulţi operatori pentru serviciile TV, la nivel european, ne-a declarat, Norbert Hölzle, vicepreşedinte comercial pe Europa al SES Astra, furnizor internaţional de soluţii de comunicaţii prin satelit.

Într-un interviu pentru ziarul BURSA, domnia sa a declarat că România este o piaţă care poate găzdui un număr mare de operatori TV şi că există posibilitatea ca numărul acestora să crească.

Norbert Hölzle susţine că, în mod normal, în toată lumea există un singur operator TV pe pieţele mature, cu excepţia Statelor Unite ale Americii, unde există doi operatori. Cu toate acestea, ţara noastră reprezintă "excepţia de la excepţie", cu patru operatori de servicii de televiziune, potrivit sursei citate.

Flota europeană de sateliţi a SES Astra a fost modernizată în urmă cu doi ani, investiţia în valoare de circa 4-5 miliarde de euro fiind "cea mai mare de până acum în industria sateliţilor de telecomunicaţii". Norbert Hölzle ne-a precizat că deasupra ţării noastre există doi sateliţi ai SES Astra - cei mai scumpi şi sofisticaţi sateliţi lansaţi vreodată pe orbită de companie, valoarea lor cumulată fiind de aproape un miliard de euro.

Reporter: Care sunt planurile dumneavoastră pentru dezvoltarea companiei în Europa şi în ţara noastră?

Norbert Hölzle: În Europa ne gândim mai mult să ne consolidăm serviciile, iar următorul pas va fi să ne îndreptăm atenţia spre tehnologia UltraHD. În ceea ce priveşte România, este una dintre zonele în care am avut cele mai mari creşteri, datorită colaborării cu Orange. Sunt încântat să mă aflu aici, pentru că este o regiune foarte importantă în strategia SES Astra. Piaţa românească este în continuă creştere şi aveţi ţara cu cei mai mulţi operatori pentru serviciile de televiziune, la nivel european. Lucrurile merg în direcţia corectă, din punctul nostru de vedere.

Reporter: Ce cifră de afaceri şi ce profit aţi avut anul trecut şi ce aşteptări aveţi pentru 2015, în acest sens?

Norbert Hölzle: SES Astra nu realizează un raport privind distribuţia profitului pe fiecare ţară, ci pentru fiecare regiune, iar dacă ne uităm la Europa Centrală şi de Est, din care România face parte, a crescut cu aproximativ 5-9%. Am intrat în România, iar parteneriatul cu Orange ne-a ajutat foarte mult.

Reporter: Care este bugetul de investiţii pentru acest an?

Norbert Hölzle: Sateliţii costă între 300 şi 500 de milioane de euro şi există un ciclu de înlocuire a acestora. Însă flota noastră europeană de sateliţi a fost modernizată în urmă cu doi ani, iar investiţia ne-a costat aproximativ 4-5 miliarde de euro. Sperăm ca aceşti sateliţi să rămână "pe cer" pentru cel puţin 15 ani. A fost cea mai mare investiţie de până acum în industria sateliţilor de telecomunicaţii, fiind menită să modernizeze sateliţii noştri din Europa Centrală şi de Est. Urmează investiţii şi în America de Sud sau Africa. Nu înseamnă că vom opri investiţiile în Europa, pentru că aici avem cele mai mature şi profitabile pieţe, dar sunt anumite cicluri de dezvoltare pe care le respectăm. SES "trăieşte" în proporţie de peste 50% datorită pieţelor europene.

Reporter: Ce planuri de investiţii aveţi pentru ţara noastră?

Norbert Hölzle: Investiţiile în România depind de două lucruri, respectiv sateliţii şi infrastructura "de la sol". Noi, la SES, investim masiv în marketing. De exemplu, acordăm o atenţia deosebită pentru pregătirea profesională a dealerilor şi alocăm câteva milioane de euro anual în acest sens.

Reporter: Care este opinia dumneavoastră privind piaţa TV românească şi cum o vedeţi în comparaţie cu celelalte ţări din regiune?

Norbert Hölzle: În mod normal, în toată lumea există un singur operator TV pe pieţele mature, cu excepţia Statelor Unite ale Americii. România este excepţia de la excepţie, pentru că aici există patru operatori şi cred că numărul va rămâne constant, fiind posibil chiar să crească. Românii sunt foarte dornici să se uite la TV, ceea ce mă bucură şi am observat că sunteţi concentraţi pe acest segment. România a demonstrat că este o piaţă care poate găzdui un număr mare de operatori TV şi există posibilitatea ca şi alte companii să vină aici. Cred că România va rămâne una dintre cele importante pieţe de televiziune şi va continua să se dezvolte în trend cu noile tehnologii. Dacă ne raportăm la statistici şi la oameni, România este o ţară a televizorului.

Reporter: Cum caracterizaţi cooperarea cu Orange pe piaţa locală?

Norbert Hölzle: Ştim că Orange este foarte mulţumită de performanţele pe care le-a atins pe piaţa locală şi dorinţa noastră este simplă. Vrem ca ei să îşi atingă şi chiar să îşi depăşească planul de afaceri pentru România, pentru că reuşitele lor sunt echivalente cu succesul nostru. Transponderele sunt foarte importante, iar în momentul de faţă Orange foloseşte şapte astfel de echipamente de la SES Astra.

Reporter: Care sunt cele mai noi tehnologii pe piaţa europeană de televiziune ce pot să fie implementate şi în România?

Norbert Hölzle: Toate tehnologiile disponibile la momentul actual vor fi prezente şi aici, pentru că România are un grad foarte mare de receptivitate din perspectiva televiziunii. Prima tehnologie care a intrat deja pe piaţă este această combinaţie de televiziune şi internet, oferită de Orange. Vom avea un mix între televiziunea liniară şi televiziunea "la comandă" în acelaşi timp, în toate locuinţele.

Reporter: Care este diferenţa dintre televiziunea liniară şi cea non-liniară?

Norbert Hölzle: Pe de o parte, dacă te uiţi la televizor prin metoda liniară, trebuie să ai un semnal din studio către TV. Pe de altă parte, non-liniar înseamnă că soliciţi de la server o casetă video, iar aceasta îţi este livrată. Dacă un milion de oameni se uită la un meci de fotbal, trebuie să ai un milion de cereri la server, iar serverul trebuie să fie capabil să răspundă simultan la toate cererile. Televiziunea liniară este ideală dacă vrei să distribui conţinut către foarte mulţi oameni, iar cea non-liniară (OTT) este ideală dacă ai un conţinut special pentru clienţi speciali.

Reporter: Cum vedeţi viitorul televiziunii la nivel global?

Norbert Hölzle: În primul rând, cred că operatorii TV de acum vor oferi atât televiziune liniară, cât şi non-liniară. În cel mult zece ani, vom avea televiziune în sistem pay-per-view (PPV), televiziune digitală prin satelit (DTH), competiţii sportive şi filme transmise la o calitate UltraHD. Nu cred că există posibilitatea, în viitor, ca toată televiziunea să fie bazată pe cablu sau reţele telecom. Întotdeauna va exista nevoia de sateliţi. Consider că vom asista la o combinaţie între cele două elemente.

Reporter: Cum poate să devină televiziunea HD un factor de creştere pentru piaţa din România şi din regiune?

Norbert Hölzle: Românii sunt mari amatori de competiţii sportive. Spre exemplu, dacă vizionezi un meci de fotbal la calitate UltraHD ai sentimentul că eşti chiar acolo, pe stadion. Densitatea pixelilor este atât de mare, încât nu mai contează cât de aproape eşti de ecran. Este chiar mai bine dacă eşti mai departe. Sunt 100% sigur că tehnologia UltraHD va veni peste noi şi va fi accesibilă pentru cât mai mulţi clienţi. Evoluţia costului televizoarelor ne va spune cât de repede va intra această tehnologie pe piaţă. Deşi aceste dispozitive sunt foarte scumpe acum, scăderea preţurilor va fi considerabilă. În acest moment, ecranele UltraHD încep să scadă sub 1000 de euro, iar din acest punct preţurile se prăbuşesc mult mai rapid. Sunt sigur că de anul viitor aceste televizoare vor putea fi cumpărate cu cel mult 500 de euro.

Reporter: Când estimaţi că vom avea tehnologia UltraHD disponibilă la scară largă în România?

Norbert Hölzle: Depinde numai de voi. Sateliţii noştri permit acest lucru, dar mai rămâne să luaţi decizia să folosiţi acest semnal. Deasupra României avem doi sateliţi cu tehnologii de ultimă generaţie. Acum mulţi ani, cineva mi-a spus că nu vom avea niciodată televizoare UltraHD pentru că sunt mult prea scumpe, dar acum s-a convins că acest lucru se întâmplă. Vă dau un exemplu, ca să vedeţi comportamentul de consum al oamenilor. În Africa, nu există frigidere, nu există mâncare, nu există apă curată, dar am observat că oamenii de acolo îşi cheltuie banii, în primul rând, pe telefoane mobile, apoi pe laptop-uri şi televizoare. Abia apoi îşi cumpără frigidere şi toate celelalte. Nu spun că acest comportament este general valabil, dar se întâmplă.

Reporter: Credeţi că sistemul pay-per-wiev (PPV) este o soluţie viabilă pentru piaţa noastră de TV, pe termen mediu şi lung?

Norbert Hölzle: Acest aspect depinde de operatorii TV şi de preţurile practicate. Cred că PPV este un concept cu multe puncte forte, dar costul său este o problemă. Nu ştiu dacă este indicat pentru România, în condiţiile în care mulţi se uită la televizor pentru cinci ore zilnic. Rămâne de văzut ce strategie vor adopta departamentele de marketing ale operatorilor. O posibilitate ar fi să foloseşti PPV pentru UltraHD, dar cei care îşi permit astfel de dispozitive cu ecran plat sunt clienţii cu salarii foarte mari.

Televiziunea UltraHD este ca şi cum ai trece de la fotografiile alb-negru la imaginile color. Este o diferenţă imensă faţă de televizoarele clasice. Ai sentimentul că te afli chiar în mijlocul acţiunii, chiar dacă eşti la tine acasă.

Reporter: Vă veţi extinde reţeaua de sateliţi?

Norbert Hölzle: Da, dar nu cred că în următorii 5-10 ani va mai fi nevoie să cumpărăm alţi sateliţi în Europa. Întotdeauna încercăm să avem măcar 12% din sateliţi în rezervă, pentru situaţiile de urgenţă, pentru că, dacă apar probleme, nu poate să meargă nimeni în cer să le remedieze. În acest moment, avem 54 de sateliţi în funcţiune, iar 10 dintre aceştia sunt destinaţi Europei, doi deservind piaţa din România. Sateliţii funcţionează pe bază de combustibil şi, în mod normal, orice companie poate să îi menţină în stare de funcţionare între 15 şi 25 de ani.

Reporter: Care este valoarea celor doi sateliţi aflaţi deasupra ţării noastre?

Norbert Hölzle: Sateliţii pentru România sunt cei mai scumpi şi sofisticaţi pe care i-am lansat vreodată pe orbită, pentru că trebuie să îndeplinească mai multe misiuni în acelaşi timp, pe lângă transmiterea semnalului TV. De asemenea, sunt şi cei mai noi din punct de vedere tehnologic. Valoarea lor cumulată este de aproape un miliard de euro.

Reporter: Mulţumesc!

Opinia Cititorului ( 2 )

  1. Interesant ce spune dl.NH in finalul articolului:"Satelitii pt. ROMANIA .....trebuie sa indeplineasca mai multe misiuni in acelasi timp,pe langa transmiterea semnalului TV"Alo,SRI sunteti pe faza!?Sau va ocupati numai de politica?

    In Romania nu avem campionatul Angliei ,Premier League in format HD si papagalii vorbesc cate-n luna si in stele...

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

22 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9759
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7742
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3721
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9774
Gram de aur (XAU)Gram de aur415.3204

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
thediplomat.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb