Omnicom şi Publicis renunţă la fuziunea de 35 de miliarde de dolari

E.D.
Companii #Media-Advertising / 9 mai 2014

Omnicom Group şi Publicis Groupe au renunţat la acordul de fuziune de 35 de miliarde de dolari, care ar fi creat cea mai mare companie de publicitate la nivel global, cele două companii nereuşind să depăşească, în timpul negocierilor, obstacole legate de structura noului grup.

Neînţelegerile apărute în timpul negocierilor au provocat întârzieri, generând incertitudine pentru acţionari, angajaţi şi clienţi, potrivit unui comunicat publicat de cele două companii.

Consiliile directoare ale Omnicom şi Publicis au votat în unanimitate să se retragă din acordul de fuziune, fără necesitatea plăţii vreunui comision de anulare a contractului.

"Decizia de a renunţa la fuziune nu a fost nici plăcută, nici uşoară, dar a fost una necesară. Tergiversarea negocierilor ar fi distras atenţia managementului de la principala datorie, aceea de a servi cât mai bine clienţii", a declarat într-un comunicat Maurice Levy, preşedinte şi CEO al Publicis.

Tranzacţia ar fi urmat să fie perfectată integral în acţiuni şi structurată ca fuziune între egali, creând o companie cu venituri anuale de 23 miliarde de dolari şi resursele financiare necesare pentru investiţii în noi tehnologii de advertising.

Noua companie ar fi urmat să fie deţinută în proporţii egale de acţionarii celor două grupuri şi condusă de cei doi directori generali, potrivit anunţului de fuziune făcut în luna iulie a anului trecut.

Omnicom şi Publicis nu au reuşit să ajungă la un consens asupra persoanelor care urmau să ocupe roluri cheie în management şi asupra structurii verticale a noului grup, potrivit unei surse apropiate discuţiilor.

În luna aprilie, directorul general al Omnicom, John Wren, declara că tranzacţia "se mişcă mai greu decât se anticipa", din cauza avizelor necesare din partea autorităţilor de reglementare şi a sistemului fiscal din Europa.

"Principala cauză a fost aproape sigur legată de sistemul managerial şi de organizare, nu de taxe sau probleme de concurenţă. Toată afacerea a fost fascinantă, mai puţin pentru acţionari, care probabil au făcut presiuni pentru un acord mai transparent", comentează un analist american, citat de Bloomberg.

De altfel, analiştii au îndemnat la prudenţă încă de la anunţarea tranzacţiei, din moment ce principalul obiectiv a fost consolidarea resurselor financiare pentru dezvoltarea afacerilor, şi nu reducerea cheltuielilor.

Grupul francez Publicis este a treia mare companie de publicitate la nivel global şi controlează Saatchi & Saatchi şi Leo Burnett.

Omnicom, cu sediul la New York, ocupă locul al doilea la nivel mondial şi prima poziţie în SUA, controlând, printre altele, agenţiile BBDO şi TBWA.

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9724
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5865
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2949
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9815
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.9201

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
hipo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb