Compania "AutoItalia" vizează pentru anul viitor o cotă de piaţă de 4,5%, în creştere cu un punct procentual, evoluţie bazată pe adăugarea în portofoliu a brandului Jeep şi o ofertă comercială mai agresivă, a declarat ieri, într-o conferinţă, noul director al companiei, Rennen Zunder.
Noul şef al "AutoItalia", care ocupă postul de director din luna iunie a acestui an, a declarat: "Printre argumentele pe care le avem pentru a miza pe o creştere a cotei de piaţă de la 3,4% la 4,5% se numără mixul de branduri, odată cu intrarea Jeep în portofoliul nostru. Astfel, avem mai multe branduri, mai multe modele de maşini şi mai multe segmente de autoturisme acoperite. Acum reprezentăm opt mărci şi am pregătit o ofertă comercială agresivă".
Grupul israelian Levi Group a cumpărat AutoItalia în luna aprilie, prin intermediul Mediterranean Car Agency (MCA), de la omul de afaceri Herbert Stein.
Directorul general al MCA, Ori Lahav, a precizat că vânzările importatorului vor ajunge în acest an, cel mai probabil, la 3.000 de unităţi, după ce au fost livrate până acum aproximativ 2.500 de automobile.
AutoItalia a vândut anul trecut 3.800 de maşini, jumătate faţă de livrările din 2009. De asemenea, cota de piaţă a companiei a scăzut la 3,2%, de la 5% în 2009.
Referitor la investiţiile în noua afacere a grupului israelian, Lahav a spus că de la preluarea companiei au fost alocate mai multe milioane de euro în dezvoltare, dar şi pentru stingerea unor datorii preluate. "Sperăm ca anul viitor AutoItalia să treacă pe profit, dar nu putem şti încă de pe acum cum vor evolua lucrurile. Cert este că vom continua investiţiile şi în următoarea perioadă, mai ales în deschiderea de noi dealership-uri în zonele pe care nu le acoperim, în angajaţi şi logistică", a adăugat reprezentantul MCA, citat de Mediafax. El a subliniat că are încredere în afacerea începută în România şi că piaţa are un potenţial foarte mare, chiar dacă vânzările ar putea reveni pe creştere abia în 2014.
"Avem mare încredere în business-ul AutoItalia. Avem de gând să creştem exponenţial şi, eventual, să ne creştem portofoliul de mărci, în niciun caz să renunţăm la vreuna", a mai spus Lahav.
Piaţa autoturismelor a scăzut progresiv din anul 2008, când au fost vândute 271.000 de unităţi, în scădere cu 14%, iar în 2009 a fost înregis-trat un declin de 52%, la 132.00 de unităţi. Anul trecut, vânzările de autoturisme s-au redus cu 18,3%, la 106.000 unităţi, în timp ce în primele nouă luni ale anului acesta au fost livrate cu 11% mai puţine maşini, aproape 70.000 de unităţi.
AutoItalia a prezentat ieri noile modele Lancia Thema, Lancia Ypsilon, Fiat Freemont, Fiat 500 Cabrio şi Infinti M Hybrid, automobile care vor fi lansate la vânzare în următoarea perioadă, când vor fi anunţate şi preţurile.