Reporter: Cum a evoluat activitatea companiei în ultimii ani, având în vedere situaţia economică dificilă prin care trecem?
Călin Mitică: Prin calitatea serviciilor oferite şi extinderea în toate ramurile sectorului de transport feroviar, Grupul Transferoviar a reuşit să obţină rezultate pozitive în fiecare an. Suntem prezenţi pe piaţa transporturilor feroviare din anul 2003, Transferoviar Grup având ca obiect de activitate efectuarea serviciilor de transport şi manevră feroviară de marfă, gestionarea de infrastructură feroviară, construcţia de căi ferate, drumuri şi autostrăzi.
Reporter: Ce strategie aţi abordat pentru depăşirea perioadei de recesiune economică?
Călin Mitică: De zece ani suntem prezenţi pe o piaţă competitivă, unde este loc doar pentru companii solide care pun preţ pe seriozitate şi profesionalism. Prin calitatea serviciilor pe care noi le oferim clienţilor noştri, am reuşit, în decursul anilor, să ne poziţionăm ca unul dintre marii jucători de pe piaţa transportului de marfă din România. Strategia adoptată în decursul ultimilor ani pentru depăşirea perioadei de recesiune economică a fost, în primul rând, identificarea serviciilor conexe (rutier, feroviar şi maritim) oferite de Transferoviar Grup pentru susţinerea activităţii principale de transport feroviar şi care să ofere plus valoare faţă de competitori.
Reporter: Care este cifra de afaceri realizată de companie în primele nouă luni ale acestui an, comparativ cu aceeaşi perioadă a lui 2012 şi ce estimări aveţi pentru întreg anul 2013?
Călin Mitică: Cifra de afaceri realizată de Transferoviar Grup din activitatea de bază - transport feroviar de marfă şi servicii conexe -, în primele nouă luni ale anului în curs comparativ cu aceeaşi perioadă a lui 2012, a crescut cu circa 26%, ajungând la aproximativ 23 de milioane de euro.
Estimările pentru întregul an 2013 păstrează acelaşi trend pozitiv, ca urmare a dezvoltării activităţilor conexe serviciului de transport feroviar de marfă. Valoarea cifrei de afaceri estimată pentru întregul an 2013 este de aproximativ 31,5 milioane euro.
Reporter: Câţi salariaţi are Transferoviar Grup?
Călin Mitică: Personalul Transferoviar Grup numără în jur de 2.000 de angajaţi.
Reporter: Câte vagoane şi câte locomotive are parcul Transferoviar în acest moment?
Călin Mitică: Transferoviar Grup operează, în prezent, cu un parc activ de 37 de locomotive (electrice şi diesel-electrice pentru activitatea de transport feroviar şi diesel-hidraulice pentru actvitatea de manevră feroviară) şi 1300 de vagoane proprii şi închiriate (parcul activ de vagoane acoperă întreaga paletă de mărfuri transportabile pe calea ferată).
Reporter: Ce cotă de piaţă aveţi în România?
Călin Mitică: Cota de piaţă a Grupului Transferoviar la finalul anului 2013 este estimată la 8%. Prin investiţiile aflate în plină desfăşurare în sectorul feroviar, sperăm la o cotă de piaţă de 15%, în următorii cinci ani.
Reporter: În ce alte ţări mai activează compania?
Călin Mitică: Transferoviar Grup este activă pe piaţa feroviară din Europa prin serviciile de organizare expediţii feroviare şi serviciile logistice integrate. Expediţiile feroviare externe sunt efectuate către şi din Bulgaria, Serbia, Ungaria, Slovenia, Italia, Austria, Germania, Olanda, Belgia, Cehia şi Slovacia.
Reporter: Ce proiecte de investiţii aţi derulat în ultima perioadă şi care sunt planurile pentru viitor?
Călin Mitică: Transferoviar Grup a efectuat investiţii, în acest an, în dezvoltarea materialului rulant prin achiziţionarea a trei locomotive electrice şi şase locomotive diesel-electrice şi diesel-hidraulice, precum şi în suplimentarea parcului de vagoane pentru următoarele ramuri de transport de marfă: cereale, petroliere, mărfuri vrac.
Pentru anul viitor, Grupul estimează majorarea cifrei de afaceri şi a volumului de mărfuri transportate prin atragerea de noi clienţi, dar şi prin finalizarea a două proiecte. Este vorba despre construirea şi dezvoltarea, în locaţia Transferoviar Grup din Aiud, a unui centru logistic de servicii integrate şi a unui Terminal Intermodal, precum şi despre construirea şi dezvoltarea, în Portul Constanţa, a unui terminal de operare mărfuri diverse, inclusiv containere.
În acest sens, Transferoviar Grup are în plan realizarea de curse regulate, tip "shuttle", care să conecteze feroviar Terminalul Intermodal Aiud cu cele mai importante Terminale Intermodale (trimodale) din Europa - Germania, Olanda, Belgia, Slovacia şi Ungaria.
Prin divizia infrastructură, Transferoviar Grup are în administrare circa 500 km de cale ferată în zona Galaţi, Buzău, Bucureşti-Olteniţa, Oradea, Cluj-Napoca, închiriaţi de la CFR Infrastructură SA. Pe aceste linii, Transferoviar Grup efectuează activităţi de întreţinere a liniilor şi coordonare a traficului în sistem centralizat.
De asemenea, în sectorul privat de transport călători, prin compania Transferoviar Călători (singura companie din cele patru active în acest sector, care şi-a crescut cifra de afaceri în ritm anualizat - de la aproximativ 8 milioane euro în 2011 la circa 13,2 milioane euro în primele zece luni ale lui 2013 -, dar şi profitul), au fost efectuate, printre altele, investiţii în modernizarea automotoarelor de transport călători pentru a asigura un confort optim publicului călător şi investiţii în deschiderea de noi rute de transport regionale.
Reporter: Care este bugetul alocat pentru realizarea investiţiilor propuse?
Călin Mitică: Investiţiile efectuate de Transferoviar Grup în 2013 în achiziţionarea şi modernizarea de material rulant (locomotive) au fost de aproximativ 2,5 milioane de euro. Investiţia integrată estimată pentru dezvoltarea centrului logistic şi a terminalelor intermodale din Aiud şi Portul Constanţa, precum şi pentru modernizarea materialului rulant - locomotive şi vagoane pentru transport marfă şi călători - este de circa 25 de milioane de euro, pentru următorii cinci ani.
Reporter: Câte companii deţine Grupul Transferoviar?
Călin Mitică: Activităţile desfăşurate în sectorul feroviar sunt asigurate prin următoarele companii: Transferoviar Grup - operator privat de transport, manevră şi servicii conexe feroviare de marfă; Transferoviar Călători - operator privat de transport feroviar de călători; Remarul 16 Februarie - construcţii, modernizări, reparaţii şi revizii material rulant (locomotive) şi UVAIUD - construcţii, modernizări, reparaţii şi revizii material rulant (vagoane de marfă şi călători).
Reporter: Cum vedeţi piaţa pe care activaţi şi care sunt perspectivele acesteia?
Călin Mitică: În transportul feroviar de marfă, volumul mărfurilor transportate a înregistrat o scădere cu 14,5%, în semestrul întâi al lui 2013 faţă de primul semestru din 2012 (conform datelor statistice prezentate de INS), fiind transportate în jur de 22 de milioane de tone de mărfuri, din care 81,2% în transport naţional, însă a cunoscut o uşoară creştere în semestrul al doilea, ca urmare a producţiei de cereale estimată la aproximativ 16 milioane de tone doar în România. Astfel, preconizăm un volum total de mărfuri transportate pe calea ferată, la finalul anului 2013, de circa 55 de milioane de tone.
Transportul feroviar de pasageri a înregistrat o creştere cu 1,3% în volum, în primul semestru al acestui an faţă de intervalul similar al anului trecut. Până la finalul anului 2013, trendul este pozitiv.
Principalele nemulţumiri în transportul feroviar de marfă şi pasageri sunt datorate stării precare a infrastructurii feroviare, fapt ce conduce la întârzieri majore ale trenurilor de călători şi mai ales la scăderea vitezei comerciale a trenurilor de marfă (sub 20 km/oră, în 2013).
Reporter: Cum comentaţi modul în care a fost derulat procesul de privatizare a CFR Marfă şi ce credeţi că se va întâmpla în continuare?
Călin Mitică: Procesul de privatizare a companiei CFR Marfă a fost organizat într-un timp foarte scurt, care, din păcate pentru economia României, a adus un mare dezavantaj. Perioada de timp insuficientă pentru a putea efectua o evaluare reală şi completă a situaţiei companiei CFR Marfă a condus la retragerea noastră din cursă.
Reporter: Dacă societatea va fi relansată la privatizare, veţi mai participa la acest proces?
Călin Mitică: Da, Transferoviar Grup va participa la noua procedură de privatizare a companiei CFR Marfă.
Reporter: Cum a evoluat transportul feroviar de marfă în raport cu cel rutier?
Călin Mitică: Evoluţia transportului feroviar de marfă în raport cu cel rutier a înregistrat o uşoară scădere, în ultimii ani, transportul feroviar de marfă fiind poziţionat în continuare în planul secund.
Transportul rutier de marfă reprezintă 60% din totalul mărfurilor transportate, faţă de 16%, cât reprezintă transportul feroviar de marfă (conform datelor statistice INS - 2013).
Prin programele guvernamentale de modernizare a infrastructurii feroviare şi prin strategiile de dezvoltare a companiilor de transport feroviar de marfă, sperăm la o creştere substanţială a sectorului de transport feroviar în următorii cinci ani, faţă de cel rutier.
Reporter: Mulţumesc!
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 14.02.2014, 11:30)
am un caz social tel 0740212900 email dddanut70@yahoo.com copil cu tumoare trunchi cerebral inoperabil