• Importatorul Toyota se aşteaptă ca livrările să întârzie din cauza închiderii fabricilor europene
Toyota România se aşteptă ca livrările de maşini către clienţi să întârzie din cauza suspendării producţiei la cinci uzine europene ale construc-torului japonez, au declarat reprezentanţii importatorului, citaţi de Mediafax. Constructorul auto nipon a anunţat ieri că va suspenda producţia la cinci uzine europene timp de opt zile, la sfârşitul lunii aprilie şi începutul lui mai, din cauza lipsei unor piese de provenienţă japoneză, ca urmare a cutremurului din luna martie.
Toyota România a precizat că dis-pune de stocuri, însă se aşteaptă ca în curând livrările să întârzie, în special la modelele de bază - Yaris, Auris şi Avensis.
"Dorim să le comunicăm clienţilor nostri că depunem toate eforturile necesare ca efectele resimţite să fie cât mai mici. Clienţii vor fi anunţaţi în timp util cu privire la orice modificare în orarul de livrare al vehiculelor sau pieselor, dacă va fi cazul", au precizat reprezentanţii Toyota România.
Producţia din Europa va fi oprită timp de mai multe zile la sfârşitul lunii aprilie şi începutul lui mai, apoi se va lucra într-o cadenţă redusă, pentru a gestiona piesele disponibile după cutremurul din 11 martie.
Tot din cauza lipsei pieselor, Toyota a decis să suspende activitatea în America de Nord timp de şase zile, în aprilie. În România au fost înmatriculate 337 automobile Toyota în primul trimestru, cu 40% mai multe faţă de perioada similară din 2010.
• Automobile Dacia opreşte producţia în perioada 22 aprilie - 2 mai
Automobile Dacia va opri, în perioada 22 aprilie-2 mai, activitatea de montaj şi caroserie la uzina de la Mioveni, din cauza problemelor cu aprovizionarea unor piese de către furnizorii constructorului, a declarat Anca Oreviceanu, directorul de comunicare al Renault în România.
Domnia sa a precizat: "Va înceta doar activitatea de montaj şi caroserie, departamentele de mecanică şi logistică urmând să lucreze ca până acum. Disfuncţionalităţile cu livrarea de piese din partea unor furnizori nu au legătură cu situaţia din Japonia. Ele sunt determinate de dificultăţile de natură financiară pe care le au furnizorii. Fluxul de livrări suferă dereglări de mai multe luni. Este vorba de un tip de motor şi anumite piese de caroserie". Ea a spus că încetarea activităţii de montaj va afecta producţia de automobile pe durata menţionată.
În prezent, producţia zilnică a uzinei de la Mioveni este de 1.377 de automobile. Ultima oprire a producţiei a avut loc în octombrie 2008, pe fondul instalării crizei financiare.
Automobile Dacia are aproximativ 15.000 de angajaţi.