Piaţa de imprimante va ajunge în acest an, conform estimărilor companiei Epson, la 700.000 de unităţi, se arată într-un comunicat de presă al companiei. Astfel, Epson doreşte să atingă o cotă de piaţă de 10%, focus-ul pentru perioada următoare fiind pe creşterea ponderii Photo în vânzările totale de imprimante inkjet - multifuncţionale şi single function, a declarat Simona Decuseară, National Sales&Marketing Manager Epson România.
Domnia sa a adăugat: "Pentru piaţa video-proiectoarelor, estimarea noastră se ridică pentru acest an la o creştere de aproximativ 20%, până la nivelul a 25.000 de unităţi, luând în considerare o rată de adopţie crescută, atât pe segmentul business, cât şi în zona consumer, unde se înregistrează un interes tot mai mare pentru vizualizarea pe ecrane mari şi pentru experienţe home cinema autentice. Obiectivul setat pentru anul acesta pe segmentul video-proiectoarelor este atingerea unei cote de piaţă de 20%".
Epson, producător de imprimante, proiectoare şi LCD-uri, a înregistrat în primul semestru al anului curent o creştere a vânzărilor cu 52% faţă de perioada similară a anului trecut, până la o cifră de afaceri de 7 milioane de euro, se aratî într-un comunicat de presă al companiei.
Simona Decuseară a spus: "Evoluţia bună din prima parte a anului reprezintă o reflectare a creşterilor susţinute pe segmentul multifuncţionalelor şi echipamentelor foto, imprimantelor matriciale, cu o evoluţie notabilă în acest semestru, dar şi consumabilelor şi echipamentelor POS, segment în care Epson România are cel mai bun procent de penetrare a pieţei dintre toate ţările din Europa. Se adaugă interesul crescut pentru proiectoare, în special în segmentul home cinema, dar şi modelelor destinate mediului educaţional".
Astfel, managerul Epson a semnalizat: "Ne menţinem, după aceste prime şase luni, obiectivul propus pentru întreg anul, de atingere a unui volum de 15 milioane euro, ceea ce presupune o creştere cu 15% faţă de anul anterior".
Pe segmentul de imprimante (incluzând şi imprimantele multifuncţionale), cota de piaţă înregistrată în prima jumătate a anului a fost de 14%, vânzările totale înregistrate fiind de 44.000 de unităţi, se arată în comunicatul companiei. O evoluţie foarte bună au avut-o imprimantele matriciale, segment în care Epson are o cotă de 97% din piaţă, numărul de unităţi vândute fiind de 17.500, ca urmare a cererii foarte mari în domenii precum cel financiar-bancar şi guvernamental. De asemenea, segmentul multifuncţionalelor cu jet a cunoscut o creştere importantă, înregistrându-se o cotă de 13%, în trimestrul întâi, Epson fiind numărul doi pe această piaţă ca valoare a vânzărilor, numărul unităţilor vândute fiind de 26.000.
Pe segmentul proiectoarelor, cota de piaţă a fost, potrivit studiului DTC, de 15%, în trimestrul al doilea. Rezultatele foarte bune obţinute pentru modelele home cinema, zonă care a înregistrat o cotă de 53%, au poziţionat Epson ca lider al pieţei pe acest segment.
Distribuitorii Epson în România sunt MB Distribution, Tornado Sistems, Despec Romania şi Agis Computer.