Piaţa de retail din România ar putea ajunge la 100 miliarde euro, în 2010, în creştere cu aproape 150 la sută faţă de nivelul estimat pentru 2007, se arată într-un studiu Carrefour. Conform aceluiaşi studiu, piaţa de retail este estimată în 2007 la circa 40 miliarde euro. Comerţul modern din România reprezintă, în prezent, circa 29 la sută din total, în timp ce comerţul tradiţional reprezintă restul de 71 procente. Potrivit directorului de marketing Carrefour, Andreea Mihai, comerţul modern are un potenţial ridicat de creştere în următorii ani. Numărul hypermarketurilor şi cel supermarketurilor este încă la un nivel scăzut faţă de ţările Europei de Vest. Dacă în 2001, comerţul modern în România a fost de 19 la sută, se estimează că, în 2010, nivelul acestuia va ajunge la 50 la sută. În Franţa, comerţul modern reprezintă circa 90 la sută din total comerţ, în Grecia şi Turcia - 50 la sută, în Polonia - 57 la sută.
În România, există în prezent un număr de 62 hypermarketuri şi 560 supermarketuri. Potrivit statisticilor, există un mare magazin (hipermarket, supermarket) la 52.100 locuitori, în timp ce în Franţa raportul este de 1 la 5.638.
După cifra de afaceri, cel mai mare jucător din piaţa românească este Metro cu 1,8 miliarde euro, şi o cotă de piaţă de de 35 la sută, urmat de Rewe cu 1,2 miliarde euro şi o cotă de piaţă de 24 la sută şi Carrefour cu 607 milioane euro şi o cotă de piaţă de 12 la sută.