Închiderea unor linii feroviare, dacă acestea sunt utilizate în prezent, ar putea duce la pierderi de pes-te 100 milioane de euro anual pentru industria feroviară, a declarat Ştefan Roşeanu, secretarul general la Asociaţia Industriei Feroviare din România. Domnia sa a precizat, potrivit Agerpres: "Încă nu ştim dacă cei 1.000 de kilometri ce urmează să fie închişi nu conţin şi linii pe care se operează în prezent, mai ales că este vorba depre linie simplă. Deci avem circa 2.000 de kilometri care vor fi închişi. Ne temem că sunt printre liniile închise şi linii utilizate, dar cum CFR SA nu mai are bani nu se mai poate întreţine. Operatorii pierd, astfel, anual circa 100 milioane euro, direct, prin pierderi comerciale, şi indirect, prin lipsa sumelor alocate pentru întreţinerea liniilor".
În domeniul transporturilor, noul Acord cu FMI prevede ca, până la finele lui august, să fie închise trasee de transport pentru pasageri totalizând 1.000 de kilometri (CFR Infrastructură) şi vor fi organizate licitaţii competitive pentru servicii publice şi activităţi de întreţinere, care să ducă la scăderea semnificativă a pierderilor şi arieratelor.