Producătorii auto Renault şi Nissan şi-au majorat cu aproape 7% economiile realizate anul trecut de pe urma alianţei lor, în contextul în care primele maşini construite pe baza platformei modulare comune (PMC) au ieşit deja de pe liniile de producţie, au anunţat astăzi cele două companii, citate de Reuters.
Astfel, economiile rezultate de pe urma alianţei Renault-Nissan au crescut cu 6,69% în 2013, de la 2,69 la 2,87 miliarde euro. Pentru acest an, vicepreşedintele executiv al alianţei, Christian Mardrus, şi-a propus să realizeze economii de 3,5 miliarde euro.
Anul trecut, la o uzină Nissan a început producţia pe baza platformei modulare comune (PMC). Cele dintâi maşini care au beneficiat de avantajele acestei platforme au fost SUV-urile Nissan Qashqai, X-Trail şi Rogue. Renault urmează să lanseze şi el în producţie primul său vehicul pe baza PMC, un înlocuitor pentru dubiţa Espace.
În prezent, alianţa Renault-Nissan se află în clasament în urma concurenţilor Volkswagen Group şi Toyota Motor Corp, în ceea ce priveşte numărul vehiculelor asamblate pe baza unei arhitecturi comune. Totuşi, economiile realizate de cei doi parteneri urmează să crească accelerat, pe măsură ce directorul general Carlos Ghosn va combina diverse operaţiuni ale celor companii în producţie, dezvoltare, achiziţii şi resurse umane.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în 1999 şi relansată în 2004, cu modelul Logan, Dacia devenind, astfel, un jucător de notorietate pe piaţa europeană a automobilelor.