Reţeaua germană de magazine de tip discount Plus, care operează în prezent 48 de unităţi în ţară, va accelera ritmul de expansiune în România, unde intenţionează să opereze 170 de supermarketuri până la finele anului fiscal 2010, au declarat reprezentanţii companiei.
"Considerăm că segmentul de discount din România nu este saturat şi de aceea vom accelera numărul deschiderilor astfel încât să ajungem până la 170 de unităţi la sfârşitul anului nostru fiscal 2010. Vrem să pătrundem în toate oraşele cu un număr de 10.000-12.000 de locuitori, chiar dacă sunt prezente şi alte reţele concurente, deoarece încă este loc pentru toţi. Suntem dispuşi să pătrundem şi în centrele comerciale, cum este cazul magazinului din Cluj aflat în Sigma Shopping Center", a declarat directorul general adjunct Plus Discount România, Martin Norbert Missbrandt.
El a adăugat că această expansiune agresivă are în vedere mărirea cotei de piaţă. Segmentul de discount are în România o cotă de 5% pe piaţa de retail, iar jucătorii concurenţi pe acest segment sunt miniMax Discount, XXL, Megadiscount şi Penny Market.
Formatul magazinelor Plus Discount are o suprafaţă cuprinsă între 4.500 şi 7.000 metri pătraţi, din care circa 1.500 metri pătraţi suprafaţa construită, 1.200 metri pătraţi suprafaţa de vânzare, minim 70 de locuri de parcare şi alte spaţii aferente. Investiţia medie pentru o unitate este de circa 1,5 milioane de euro, iar aprovizionarea magazinelor se face zilnic, din centrul logistic situat la Ploieşti.
Plus este marcă a grupului Tengelmann şi există pe piaţa germană de peste 35 de ani. Compania este prezentă cu peste 4.100 de magazine Plus în nouă ţări europene precum Germania, Austria, Ungaria, Polonia, Cehia, Spania, Portugalia, Grecia şi România.
Grupul Tengelmann este prezent în 16 ţări, operând peste 7.300 de magazine, cu o cifră anuală a vânzărilor de aproape 27 miliarde de euro. La nivel global, magazinele Plus înregistrează vânzări de aproximativ 8,5 miliarde de euro.