PRIMUL SEMESTRU Pierderi în creştere cu 60% pentru CFR Călători

Alina Toma Vereha
Ziarul BURSA #Companii #Transporturi / 16 august 2012

Pierderi în creştere cu 60% pentru CFR Călători
  • document ataşat rezultate financiare.pdf
    apasă aici pentru a descărca.

    Compania CFR Călători a încheiat primul semestru cu pierderi de circa 200,4 milioane lei, în creştere cu 59,8% faţă de perioada similară a anului trecut. Conducerea societăţii ne-a declarat că şi afacerile au scăzut de la 821,9 milioane lei în semestrul I 2011, la 763 milioane lei în prima jumătate a acestui an.

    Datoriile totale ale CFR Călători s-au redus, în perioada menţionată, cu 18,5%, la 791,3 milioane lei, iar creanţele totale au fost diminuate cu 54,6%, la 113,2 milioane lei.

    Reprezentanţii companiei ne-au menţionat că în prima parte a acestui an au fost realizate investiţii de 4,9 milioane lei din surse proprii.

    Reorganizarea rutelor de transport, pe principiul profitabilităţii

    Oficialii CFR Călători ne-au precizat: "Problemele cu care se confruntă compania în prezent constau, pe de o parte, în identificarea şi asigurarea fondurilor necesare realizării unui serviciu de transport feroviar de calitate - dotarea parcului de material rulant cu vehicule moderne şi eficiente energetic, care să permită condiţii superioare de transport -, iar pe de altă parte în influenţa serviciului pe care CFR Călători îl primeşte de la compania de infrastructură în ceea ce priveşte regularitatea circulaţiei şi întârzierile trenurilor. Pe termen scurt şi mediu, urmărim identificarea de activităţi pentru dezvoltarea şi relansarea sucursalelor afiliate CFR Scad Braşov, SCRL Braşov SA, SC CFR Gevaro SA, SC CFR Voiaj SA. Pe aceeaşi zonă a organizării, mai avem în vedere recapitalizarea CFR Călători şi a filialei SCRL astfel încât să putem prezenta, pe piaţa bancară, proiecte de refinanţare a datoriilor existente". CFR Călători mai urmăreşte re-aşe-zarea şi relocarea ac-tivităţilor şi echi-pamentelor aferente acestor sucursale şi analiza costurilor şi a liniilor de credit existente.

    Prin analiza întregului parc de material rulant (MR), compania doreşte să identifice necesarul în vederea acoperirii traseelor de circulaţie din mersul de tren şi ce poate fi casat. Această măsură poate aduce resurse financiare deloc de neglijat. De asemenea, conducerea companiei analizează normativele referitoare la durata de viaţă a MR şi corelarea acestora cu cotele de amortizări şi identificarea, în acest context, a oportunităţilor şi prioritizărilor referitoare la reînnoirea parcului de MR. Reprezentanţii CFR Călători ne-au explicat: "Vom identifica atât traseele optime, cât şi cele care nu realizează profit, în vederea identificării soluţiilor fie de relansare a acestora, fie de renunţare - situaţie în care este necesară o analiză a redistribuirii indicatorului tren-km şi a MR utilizat pe rutele respective, coroborat cu o analiză a planului de mers de tren. Va fi continuată ideea de mers cadenţat, implemen-tân-du-se acest principiu şi pe ruta Constanţa - Mangalia, astfel încât circulaţia trenurilor să se realizeze la interval de la 15-20 de minute în se-zon şi la interval de 1-2 ore în extrasezon".

    Refinanţarea datoriilor existente

    Pe zona financiară, pentru scăderea deficitului înregistrat, compania intenţionează refinanţarea datoriilor existente la bănci. Reprezentanţii CFR Călători ne-au declarat că vor să identifice proiectele şi soluţiile de creştere a veniturilor rezultate din vânzările de legitimaţii de călătorie în trafic internaţional (de la 6 la 7 milioane euro), precum şi măsurile şi soluţiile optime în vederea deblocării datoriei publice a societăţii (eventual elaborarea unui draft legislativ).

    Conducerea CFR Călători va urmări permanent arieratele şi caută so-luţionarea lor astfel încât să scadă cos-turile generate de acestea. Compania va reanaliza şi structura şi costurile aferente care compun preţul legitimaţiilor de călătorie vândute la casele de bilete, în tren şi la agenţiile de voiaj.

    Momentan, CFR Călători nu intenţionează să contracteze credite noi, refinanţând doar liniile de credit existente. Întrebaţi dacă societatea a întâmpinat probleme în contractarea creditelor din cauza insolvenţei Hidroelectrica şi a situaţiei politice actuale, reprezentanţii CFR Călători ne-au spus că au avut probleme în sensul creşterii gradului de neparticipare a băncilor la licitaţiile organizate pentru refinanţare.

    Măsuri de eficientizare aplicate

    Conform Planului de eficientizare din programul de restructurare şi reorganizare pentru anul 2012 convenit cu FMI, în prima parte a anului în curs, CFR Călători a continuat măsurile începute în 2011, în vederea reducerii cheltuielilor şi realizarea unui buget echilibrat, pentru care au fost necesare dimensionarea corespunzătoare a activităţii şi adoptarea unor acţiuni în scopul optimizării activităţii.

    Pentru implementarea măsurilor de reorganizare a activităţii de trans-port feroviar de călători şi orientarea acesteia către segmentele de piaţă cu cel mai mare potenţial de creştere şi care ar fi putut genera venituri majore, structural, a fost redus cu 5% volumul de tren-km, prin suspendarea operării trenurilor de călători pe un număr de 23 secţii cu cel mai mare cost pe pasager-km şi cu posibilitatea cea mai mică de a fi reabilitate. Totodată, în urma redistribuirii prestaţiilor, au fost închise şi puncte de lucru, unităţi de vagoane.

    "Suspendarea serviciilor feroviare oferite de CFR Călători pe aceste rute periferice cu densitate redusă a traficului a avut ca efect şi restructurarea personalului în vederea adaptării forţei de muncă şi a structurilor funcţionale la volumul de activitate. Ultimul program de concediere colectivă de personal a fost aplicat la data de 23 martie 2012, cand au fost înmânate deciziile de concediere", au subliniat oficialii companiei.

    Pentru anul 2012, CFR Călători nu are prevăzute sume de la bugetul de stat pentru proiectele de investiţii. În măsura în care vor fi alocate surse de finanţare de la bugetul de stat, acestea vor fi cheltuite pentru dotarea cu material rulant modern şi eficient energetic, care să permită condiţii superioare de transport.

    Măsurile de îmbunătăţire a rezultatelor CFR Călători prezentate în Scrisoarea de Intenţie către FMI din luna iunie includ realizarea unui raport, cu argumente pro şi contra, pentru potenţiala fuziune a companiilor de întreţinere de la aceasta şi de la CFR Marfă, respectiv Societatea Comercială de Întreţinere şi Reparaţii Locomotive şi Utilaje CFR IRLU - SA şi Societatea Comercială de Reparaţii Locomotive CFR SCRL Braşov SA, într-o societate care să fie în proprietatea directă a Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI). Scrisoarea mai cuprindea şi comasarea filialelor până la finele lunii iunie. Această măsură a fost aplicată la începutul acestei luni.

    De asemenea, în scrisoarea din iunie, autorităţile noastre s-au angajat să semneze contractul de consultanţă pentru angajarea de management privat la CFR Călători, acţiune realizată în iulie. Numirea managerilor privaţi ar urma să fie realizată până la mijlocul lunii septembrie.

    Alte măsuri agreate cu FMI vizează identificarea, împreună cu Ministerul Finanţelor Publice (MFP), a posibilităţilor de acordare a unor compensări în cuantum de 300 milioane lei pentru echilibrarea bugetului de venituri si cheltuieli pe acest an, precum şi posibilităţilor de finanţare a reînnoirii şi reparaţiei materialului rulant vechi, pentru aceasta urmând să fie consultat şi Consiliul Concurenţei. Până la jumătatea lunii viitoare ar urma să se treacă la implementarea recomandărilor consultantului angajat să evalueze necesarul de servicii şi costurile aferente realizării pachetului social minim.

    Veniturile "CFR Călători" ar trebui să urce cu 6%, în acest an, comparativ cu anul trecut, din activităţi asociate transportului feroviar de pasageri, în mod special prin închirierea tuturor spaţiilor de publicitate disponibile, se mai arată în Scrisoarea de Intenţie.

    Până la finele anului, compania ar urma să caseze şi să valorifice o sută de vagoane amortizate, precum şi să implementeze un plan pilot de înlocuire a trenurilor REGIO în structura clasică, alcătuită din locomotive şi vagoane. (Alexandru Sârbu)

    Întrebaţi dacă societatea a întâmpinat probleme în contractarea creditelor din cauza insolvenţei Hidroelectrica şi a situaţiei politice actuale, reprezentanţii CFR Călători ne-au spus că au avut probleme în sensul creşterii gradului de neparticipare a băncilor la licitaţiile organizate pentru refinanţare.

    Cotaţii Internaţionale

    vezi aici mai multe cotaţii

    Bursa Construcţiilor

    www.constructiibursa.ro

    Comanda carte
    danescu.ro
    arsc.ro
    Stiri Locale

    Curs valutar BNR

    16 Aug. 2024
    Euro (EUR)Euro4.9754
    Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
    Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
    Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
    Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

    convertor valutar

    »=
    ?

    mai multe cotaţii valutare

    Cotaţii Emitenţi BVB
    Cotaţii fonduri mutuale
    Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
    hipo.ro
    hipo.ro
    energyexpo.ro
    roenergy.eu
    rommedica.ro
    prow.ro
    aiiro.ro
    oaer.ro
    Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
    The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
    BURSA
    BURSA
    Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
    The Kingdom of God on Earth
    Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
    Carte - The crisis solution terminus a quo
    www.agerpres.ro
    www.dreptonline.ro
    www.hipo.ro

    adb