Dom'le, nu ştiu cine pe cine ia la mişto în subiectul meschin al acţiunilor cumpărate de Sobolewski, dar nu mi se pare în regulă ca site-ul oficial al Bursei de Valori Bucureşti să fie folosit ca un "blog", ca să intre în polemică cu mine şi să mă ia la mişto.
Întâi, ziaristul BURSA întreabă la BVB, cu seriozitate, pe cale oficială, care este baza legală a cumpărării de acţiuni BVB de către directorul general BVB Ludwik Sobolewski.
BVB nu răspunde.
OK.
Lăsat de capul lui, ziarul BURSA publică interpretarea că Sobolewski şi-ar fi încălcat Regulamentul BVB, interpretare în care invocăm înţelesul articolului 99, care interzice personalului BVB să facă astfel de achiziţii.
Abia acum, ne trezim că BVB ne trimite un "Drept la replică", în care afirmă că directorului BVB i se aplică articolul 100, care chipurile, nu i-ar interzice ceea ce îi este interzis personalului BVB.
În plus, BVB ne ameninţă că ne dă în judecată.
În acest punct al desfăşurării nimicului de întâmplare, încep să-mi pun întrebări: de ce nu ne-a răspuns când am întrebat, dar ne răspunde după ce am publicat articolul?
Pot fi mai multe explicaţii, de la neglijenţă (cu care ne-am obişnuit), până la ostilitate faţă de ziar (care nu ne mai impresionează, suntem vaccinaţi, demult).
Dar una dintre ele este cu adevărat îngrijorătoare: poate că BVB nu ne-a răspuns, pentru că, pur şi simplu, nu şi-a pus problema şi nu cunoaşte care este baza legală a cumpărării?
Poate că, în faţa constatării surprinzătoare că Regulamentul îi interzice directorului să cumpere acţiuni BVB, a căutat o zi întreagă un artificiu legal, astfel ca, totuşi să ne poată minţi că faptul este în regulă?
Nu trece mult timp, iar site-ul oficial BVB afişează un Anunţ, cu un conţinut similar "Dreptului la replică" remis ziarului BURSA.
Ceea ce mă aruncă, din nou, în plină cugetare: ce fac, frate, ăştia?!, e doar o mică observaţie nenorocită, îmi dai un telefon, îmi explici convingător şi gata, ce naiba?!
Dacă-s tare de cap, poţi să ai un pic de milă şi să-mi explici mai mult - în definitiv, nu contează dacă eu sunt boul-bălţii, important este să înţeleagă cititorii şi dacă eu n-am înţeles, atunci cum să fac să înţeleagă ei?!
Iar eu n-am înţeles.
Nici Dreptul la replică, nici Anunţul de pe Site-ul BVB nu explică, ele doar afirmă.
Şi afirmă că articolul din Regulament care i se aplică directorului are numărul 100, iar nu 99.
De ce?
Habar n-am, iar ei nu spun.
Mă uit la cele două articole din Regulament şi prin interpretare logică (una dintre căile de interpretare pentru care sunt calificat şi sunt admise de ştiinţa juridică), ajung la concluzia că afirmaţia BVB este falsă, pentru că sfera interdicţiilor la care este supus directorul BVB este mai largă decât sfera interdicţiilor la care este supus restul personalului BVB, iar articolul 100 are tocmai această intenţie, să completeze interdicţiile de la articolul 99.
Plictisitor.
Interpretarea mea corespunde celei a simţului comun.
Toată discuţia se poartă în jurul unui subiect meschin, iar cercetarea nu-i deloc palpitantă, este plictisitoare.
Unii cititori protestează, pe bună dreptate (deşi am grijă ca restul ziarului să trateze subiectele majore ale momentului şi ale perioadei).
Totuşi, o serie de comentarii de pe site-ul nostru acordă atenţie subiectului, iar unii membri ai comunităţii pieţei ne justifică acţiunile cumpărate de Sobolewski drept răsplată convenită de Consiliul Bursei, ceea ce mă face să trag concluzia că nici Consiliul Bursei nu-şi cunoaşte Regulamentul.
Mă urnesc, cu greu, să scriu, din nou, despre ceea ce este vizibil pentru oricine, că interdicţiile de la articolul 99 sunt adresate întreg personalului BVB şi deci şi directorului, în speţă, lui Sobolewski.
Fac şi o diagramă cu raportul de incluziune dintre sferele interdicţiilor.
Relatez şi informaţia parvenită de la unul dintre reprezentanţii Bursei, că Sobolewski are contract de mandat cu BVB, ca şi când asta l-ar scoate de sub incidenţa prevederilor regulamentare.
Exasperat, pun o întrebare retorică: "Face parte sau nu face parte directorul din cuprinsul personalului BVB?"
După care, mă prăbuşesc epuizat - am şaizeci şi doi de ani şi nu mai rezist la o hărţuială de nimic.
Dar ăsta nu-i sfârşitul.
De dimineaţă, articolul meu se găseşte tipărit în ziar.
Pe seară, site-ul oficial BVB afişează un alt Anunţ, care ne informează pe toţi că Sobolewski nu face parte din personalul BVB.
E prea mult!
Sunt doar un ziarist.
Ştiţi ce este un ziarist?
Ziaristul este un cetăţean ca tine şi (bineînţeles) ca mine.
Nimic mai mult.
Dacă ai privilegiul să scrii la un ziar, atunci eşti ziarist.
Eu mi-am creat acest privilegiu.
Dar nu-s mai mult decât un cetăţean oarecare.
Ei, bine, spune-i unui cetăţean oarecare că directorul unei întreprinderi nu face parte din personalul întreprinderii şi va rămâne cu gura căscată.
Eu, unul, am considerat-o drept luare la mişto.
După aia, m-am gândit că poate-s boul-bălţii şi totuşi nu mă pricep, deşi reprodusesem, în articol, definiţia noţiunii de "personal", luată din Dicţionarul Explicativ al Limbii Române ("Totalitatea persoanelor care lucrează într-o instituţie").
Bine.
Cu un ultim spasm înainte de moarte, am consultat noul Cod Civil şi studiile de specialitate, în domeniul resurselor umane; am constatat că nu există definiţie pentru noţiunea de "personal al întreprinderii", ceea ce înseamnă că noţiunea este folosită în teorie, aşa cum este definită de Dicţionarul Explicativ.
Totuşi, pe site-ul http://www.scribd.com/doc/57690021/Resursele-Umane-Ale-Intreprinderii, am izbutit să găsesc o definiţie, în studiul "Resursele Umane Ale Întreprinderii": "Totalitatea resurselor umane care îşi desfăşoară activitatea în cadrul unei întreprinderi reprezintă personalul întreprinderii".
Ah, ce noutate!
Nici o legatură cu modul de contractare, că-i contract individual de muncă, contract colectiv sau contract de mandat fără sau cu reprezentare, nu, - pur şi simplu, totalitatea resurselor umane.
Sunt boul-bălţii, ăştia fac mişto de mine, iar eu îi iau în serios, pentru că nu-mi vine a crede că site-ul oficial al BVB a devenit un site de miştocăreală.
Mie, unuia, îmi ajunge pe acest nivel - de restul să se ocupe juriştii.
Urmează nivelul doi.
• Gheorghe Piperea: "Interpretarea BVB este o speculaţie greşită de la un capăt la altul"
Directorii Bursei de Valori Bucureşti nu fac parte din personalul său, arată reprezentanţii BVB, într-o informare postată pe site-ul instituţiei.
"Bursa de Valori Bucureşti SA (BVB) informează toate părţile interesate că persoanele nominalizate în calitate de conducători ai Societăţii nu se încadrează în categoria < personalul BVB > în sensul prevederilor Regulamentului de organizare şi funcţionare al BVB (ROF)", se arată în comunicatul BVB.
Unii jurişti se arată uluiţi de replica BVB.
"Este o speculaţie greşită de la un capăt la altul", ne-a spus avocatul Gheorghe Piperea. În opinia sa, spiritul reglementării nu este să oprească salariaţii de la tranzacţionare şi atât, ci ca nu cumva să apară vreun conflict de interese.
"Ce importanţă are dacă directorul este salariat sau nu?", se întreabă Gheorghe Piperea care adaugă: "El nu este un simplu mandatar, el este şi şef al instituţiei".
Avocatul ne-a mai spus că interpretarea BVB este un artificiu care poate să ţină pentru cei care nu cunosc legea pieţei de capital şi a societăţilor comerciale.
Domnul Piperea a continuat: "Reprezentanţii BVB şi-au dat seama că este o problemă cât casa şi vor să o dreagă.
ASF ar trebui să se sesizeze. Este un caz de suspendare de urgenţă a domnului Sobolewski.
Da, se practică oferirea de acţiuni cu titlu de pachet salarial la societăţile listate, însă problema este că BVB este chiar locul de tranzacţionare".
În opinia avocatului Cristian Duţescu, ca pricipiu, nu ar trebui ca directorii BVB să aibă drepturi suplimentare faţă de salariaţii BVB, cu privire la modalitatea de investire în propriile acţiuni. Domnia sa a mai precizat că fiecare societate poate să îşi stabilească propriile regulamente, în conformitate cu legea. (A.A.)
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 07.04.2014, 00:04)
Toti ratatii din piata fac mare circ pentru ca omul pune bani si transmite un semnal pozitiv. Alte probleme mai mari nu are piata? Sictir!
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 07.04.2014, 00:15)
circul il fac niste diletanti la conducerea unei piete in deriva...make doar a sapat poate de amorul presei, dar bvb e pe spate rau...dna sobo va rog sa cump dvs actiunile sotului ca dna luana
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 07.04.2014, 00:50)
Astuia nu-i ajunge sa fie marginit, mai e si mahalagiu.
1.3. o propunere indecenta :-) (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de Virgil Bestea în data de 07.04.2014, 01:22)
paragraful 99 nu impiedica pe niciun lucrator sa fie DIRECTOR al unei firme "Personalul BVB nu poate deţine calitatea de acţionar, administrator, salariat, cenzor, agent de servicii de investiţii financiare, reprezentant al Compartimentului de control Intern sau auditor al unui client al BVB". Cu siguranta exista persoane competente printre lucratorii BVB care timp de 2 ore pe zi ar putea avea functia de director la o societate listata. Deci cum se poate observa foarte frumos aceasta calitate de DIRETTORE nu a fost luata in considerare deoarece s-ar considera ca fiind parte din multimea numita lucrator si nu salariat al institutiei respective :-)
1.4. Probleme mai mari (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de Ion în data de 07.04.2014, 06:40)
Are cum sa nu aiba probleme mai mari... Dar privesc tot un polonez, cel de la Fondul Proprietatea care, tot in dispretul legilor si regulamentelor, se pretinde administrator devalizand societatea, de vreo patru ani. Se pare ca este specific polonezilor veniti la noi sa desconsidere reglementarile pietei si legile tarii.
1.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 07.04.2014, 15:10)
Sa facem revolutie pana la capat: eternii Farmache si Dan Paul in conducerea Depozitarului!
1.6. A mai fost BVB sub 19 lei / acțiune... (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de T.T. în data de 07.04.2014, 18:58)
Și tare mi-e că o să ajungă repejor încă și mai jos (nu că m-ar încânta treaba asta!)...
1.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.3)
(mesaj trimis de Cucernic în data de 09.04.2014, 20:54)
perversule!
2. fără titlu
(mesaj trimis de Bonus în data de 07.04.2014, 00:14)
este foarte frumos ca cumpara din banii lui. si dupa ce se termina cumpararile se va vedea si cat a fost bonusul.Felicitari pe aceasta cale si pentru transparenta
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 07.04.2014, 00:26)
noi facem intradayuri pt unu care isi ia actiuni chiar daca are sau nu voie,...ce facusi szobo pt bursa de cand venisi la bvb?cati carnati polonezi au adus cu tine...romanii sunt prost vazuti, dar nici cu asta nu mi-e rusine...cati investitori noi ai adus?daca nu faci nimic pt piata si investitori, marche acasa!
2.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 07.04.2014, 00:27)
din banii cui?
2.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de m în data de 07.04.2014, 14:20)
Cacofonie si exprimare de sosea
3. pentru MAKE
(mesaj trimis de anonim în data de 07.04.2014, 00:31)
ai 62 ani? du-te tata la pescuit, citeste o carte ce ti-a scapat in clasa 5-a, bea o kafea buna, du-te la un film, traieste....uita de BVB....in 5 ani dispare oricum cu toti clownii despre care scrie ziarul tau cu 5000 de cititori. hai noroc.
3.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 07.04.2014, 00:47)
Asta zice si el.
3.2. te referi la lectura despre Lapusneanu , parca? (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de Virgil Bestea în data de 07.04.2014, 00:53)
stimabile domnule anonim, nu era esenta prozei "PROSTI , DA MULTI :-)". La cei asa zisi 5000 de cititori cam" cei mana pe ei in lupta..." Ziarul este extrem de convenabil din punct de vedere al pretului (2 lei fata de 3.5 un alt ziar financiar), il gasesti la bordul liniilor aeriene , probabil alte ALMANACE au costuri suplimentare care nu doresc sa si le asume si atunci otusi se pune o mare intrebare cum ar fi de ce sa nu fie citit de un numar mai mare de cititori. Sa fie prea plictisitor, nu avem eventual nicio fata la pagina x care sa ne faca sa fiarba testosterul ? Este nevoie de prea multa energie pentru a citi articole putin mai abstracte ca ale domnului Rechea, domnului Ionescu, comentarii ale domnului Theraflu, sau intra in coliziune cu mentalitatea noastra mioritica potrivit careia MERGE si ASA. Ce parere aveti despre o firma listata pe piata reglementata care dupa ce i s-a comunicat in urma cu o saptamana ca a tiparit in raportul financiar o greseala fundamentala, totusi nu modifica respectivul document, desi consiliul director, auditorul si consiliul de supraveghere(deci cel putin 3 perechi de ochi, ar fi (teoretic) citit acel raport). Vreti cumva sa masurati cine sunt cititorii ziarului Bursa? Atunci va ofer un test banal. Faceti un sondaj online pe care-l publicati pe fiecare din publicatiile care doriti dvs. si apoi evaluati rezutatul. Intrebarea este: in ce an Romania a incetat sa mai aiba o economie hiperinflationista. Atunci veti intelege venerabile anonim importanta pe care Maestrul o acorda intrebarii domniei sale...
3.3. Maestre (răspuns la opinia nr. 3.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 07.04.2014, 07:52)
Șah ..mat! Cei care citesc acest ziar sunt profesionistii din acest domeniu. Cei care scriu la acest ziar, sunt valorosi, realisti si profesionisti de o mare valoare. Cei care scriu de rău, sunt " cei fara valoare " " profesionistii" in ale mahalalei. Maestre nu il luați in seama. Știți cum se spune, nu te pune cu ei. Oala este mult prea mare! Va ador si sper sa intru in legalitate după sfatul Dvs. Trecut.
3.4. Esti sigur ? (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de Theraflu în data de 07.04.2014, 09:03)
Doar 62 de ani are Domnul Make ?
Atunci e bine viata e lunga si are timp de toate.
La pescuit ? Poate in weekend, dar balta virtuala a Romaniei ofera zilnic mult mai multe capturi si satisfactii.
Ce carte puteai rata in clasa 5-a ?
Cafeaua nu mai este cea de altadata si dupa atatea cafele satisfactia vine din locul de unde iti savurezi cafeaua .
Un film sa evadezi din filmul realitatii poate dar realitatea intrece fictiunea cateodata .
Ce este viata ? Ii ceri sa traiasca renuntand la cea mai mare parte din ea .
Sa uite de BVB in care si-a pus atatea sperante poate mai mult ca orice investitor .
Cine va da drumul la caini si va stinge lumina peste 5 ani ?
5000 de cititori ? Exista infinitul si lururi care nu se pot masurain cifre !
Sa asteptam o viata sa castigam la loto ?
Am incercat sa imbrac haina Maestrului Make .... sper ca nu am gresit !
3.5. Multumiri pasare maiastra :-) (răspuns la opinia nr. 3.3)
(mesaj trimis de Virgil Bestea în data de 07.04.2014, 09:54)
pentru cuvintele pline de miere. Totusi faptul ca persoanele care scriu sunt de mare valoare este pus in umbra de realitatea ca ei sunt realisti si profesionlisti,care au MARE valoare. Sa fie cumva visul dumneavoastra inecat in apele raului Arges asemeni mesterului Manole care desi a zidit cea mai frumoasa manastire nu a fost atat de vizionar incat sa o imprejmuiasca cu un lant de stabilopozi?Cat despre cei care scriu de rau nu inseamna neaparat ca sunt profesionisti in ale mahalei. Poti scrie de asemenea DE BINE, dar nefiind in legalitate sa fie perceputa ca DE RAU, DE MARE sau cel mai bine DE GEABA...
3.6. Pe aproape (răspuns la opinia nr. 3.5)
(mesaj trimis de Pasare lovită în data de 07.04.2014, 14:10)
Se pare ca aveți dreptate. Sunteți pe aproape. Viața mi a demonstrat ca oamenii nu sunt oamenii si ca fiarele sunt mai calde decât oamenii. Am început sa privesc mai atent la ceea ce încearcă sa spună ei, decât la ceea ce spun. Nu doresc nimănui oameni gen fiare. Care te ar mânca si cu burta plină! Nu vedeți acum, ce spune make este foarte clar si obiectiv si totusi pentru unii este altfel. Album este Negru ziua seara, ei destepti, altii prosti. In continuare mare fan al Dvs. Si a lui theraflu.
3.7. si din pietrele care ti se pun in cale... (răspuns la opinia nr. 3.6)
(mesaj trimis de Virgil Bestea în data de 07.04.2014, 22:47)
poti construi ceva frumos. Avantajul unei pasari este ca poate avea o privire de ansamblu. Daca cineva spune despre noi ca suntem prosti, inseamna ca exista alte persoane care oricand ne pot dovedi acest lucru prin ceea ce au reusit sa intreprinda in viata lor. Nu este niciodata tarziu a le multumi pentru faptul ca ne aduc aminte zilnic cat suntem de receptivi in a ne ridica la inaltimea lor...
4. un ou, UN BOU
(mesaj trimis de Theraflu în data de 07.04.2014, 08:43)
"cine fura azi un ou maine va fura un BOU " !
Intelepciunea colectiva a poporului Roman a lasat pentru urmasi si eternitate teoreme ale vietii pentru a diseca binele de rau sau invatatura biblica "de a separa neghina din griu din din aspiratia filozofica de a deveni mai buni, mai umili, mai drepti si mai respectuosi cu legile si regulamentele in cazul de fata.
CA BVB si BVB face o confuzie grosolana dar specifica intre administrarea in sistem unitar si administrarea in sistem dual.
Daca DG si DG adjunct ar fi fost numiti din randul comitetului reprezentantilor atunci acestia ar fi putut sa cumpere actiuni nefiind angajati ai BVB.
rt. 26
Adunarea Generala a actionarilor este organul de conducere al Societatii, care decide asupra activitatii si stabileste politica ei economica, potrivit prezentului ActConstitutiv.
rt. 40 (1)
Administrarea Societatii se realizeaza in sistem u
nitar si este incredintata unui Consiliu de administratie, denumit Consiliul Bursei, ales de Adunarea Generala ordinara a actionarilor, in conditiile legii si ale prezentului Act Constitutiv
)
Consiliul Bursei exercita urmatoarele prerogative,
cu respectarea limitelor stabilite de Adunarea Generala a Actionarilor:
(a)numeste, revoca, stabileste remuneratia Directorului General si a Directorilor Societatii,
aproband si fisa postului acestora si supravegheaza activitatea Directorilor
Spicuiri din legea 31.
Legea 31 ART. 106
(1) O societate nu poate să acorde avansuri sau împrumuturi şi nici să constituie garanţii în vederea subscrierii sau dobândirii propriilor sale acţiuni de
către un terţ.
(2) Remuneraţia directorilor, obţinută în temeiul contractului de mandat, este asimilată din punct de vedere fiscal veniturilor din salarii şi se impozitează
potrivit legislaţiei în materie.
ART. 144^4
(1) Este interzisă creditarea de către societate a administratorilor acesteia, prinintermediul unor operaţiuni precum:
a) acordarea de împrumuturi administratorilor;
b) acordarea de avantaje financiare
administratorilor cu ocazia sau ulterior
încheierii de către societate cu aceş
tia de operaţiuni de livrare de bunuri, prest
ăride servicii sau executare de lucrări;
c) garantarea directă ori indirectă, în tot sau în parte, a oricăror împrumuturiacordate administratorilor, concomitentă ori ulterioară
acordării împrumutului;
d) garantarea directa ori indirectă, în tot sau în parte, a executării de către administratori a orică
ror alte obligaţii personale ale acestora fa
ţă de terţe persoane;
rt. 40 (1)
Administrarea Societatii se realizeaza in sistem unitar si este incredintata unui Consiliu de administratie, denumit Consiliul Bursei, ales de Adunarea Generala ordinara a actionarilor, in conditiile legii si ale prezentului Act Constitutiv.
............................ .....
Este extrem de obositor sa faci o intreaga pledoarie pentru niste lucruri simple .
1.BVB este admnistrata in sistem unitar.
2.DG este numit de catre CA si implicit este angajat cu contract de munca sau cu contract de mandat asimilat contractului de munca .
3.DG nu avea voie sa achizitioneze actiuni.
DG trebuia sa raporteze achizitiile catre BVB si ASF.
4.DG nu putea primi imprumut de la BVB pentru a achizitiona actiuni BVB.
5.CA nu putea initia o actiune de rascumparare de actiuni BVB fara aprobarea AGA.
6.DG a dat un semnal fals catre investitorii din piata si ASF trebuie sa ia masuri impotriva sa si a CA.
7.Artificiile pline de fum initiate de catre BVB pentru a acoperi incalcarea legii 31 si propriilor e contraproductiva.
8.Aceasta declaratie incrimineaza CA si scuteste ASF de prea multe cercetari "Domnul Molnar ne-a spus: "Sobolewski trebuia răsplătit şi cu acţiuni pentru munca prestată, iar cum Bursa nu putea să răscumpere acţiuni, Consiliul de Administraţie a decis să îi aloce o sumă de bani, de care era obligat, prin contract, să cumpere acţiuni BVB""
9. Mai exista si alte persoane finantate de catre BVB pentru achizitia de actiuni BVB cu "aprobarea CA"
10. Dupa 2 comunicate ale BVB sigur va urma si al treilea urmand paradoxul mincinosului "eu mint"
Cu actualul DG trebuie suflat si in iaurt cum se spune pentru ca dupa filmul din Polonia ar putea face un serial in Romania.
Obligatoriu de citit :
„Eu nu strivesc corola de minuni a lumii
şi nu ucid
cu mintea tainele, ce le întâlnesc
în calea mea în flori, în ochi, pe buze ori morminte.
Lumina altora sugrumă
vraja nepătrunsului ascuns
în adâncimi de întuneric,
dar eu, eu cu lumina mea sporesc a lumii taină
şi- ntocmai cum cu razele ei albe luna
nu micşorează, ci tremurătoare
măreşte şi mai tare taina nopţii,
aşa îmbogăţesc şi eu întunecata zare
cu largi fiori de sfânt mister
şi tot ce-i neînţeles
se schimbă-n înţelesuri şi mai mari
sub ochii mei-
căci eu iubesc
şi flori şi ochi şi buze şi morminte.”
Lucian Blaga – 1919
Cu astfel de inaintasi drumul se vede clar si putem merge inainte .
4.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de MAKE în data de 07.04.2014, 08:59)
Multumesc ca, prin cercetarea intreprinsa in Regulament, Statut si legislatie, mi-ai suplinit lipsa de apetenta pentru acest demers care, de fapt, era de datoria mea.
Dar, ai constatat, pe propria piele, cit de strepezitor este sa trebuiasca sa demonstrezi chestii care tin de bunul simt.
Cred ca apelul la poezie este rabufnire dupa trauma suferita.
Multumesc ca ai luat-o asupra ta!
4.2. Eliberare (răspuns la opinia nr. 4.1)
(mesaj trimis de Theraflu în data de 07.04.2014, 09:12)
Poeziile geniale nu pot decat sa te elibereze din mocirla cotidiana in care te prinzi cu sau fara voie .
Poate este si trauma dar ce o fi in mintea celor care au dat comunicatele de la BVB si a celor de la ASF care supravegheaza ?
4.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 07.04.2014, 09:17)
utilizarea unui artificiu pentru a oculta o interdictie normativa se numeste frauda la lege. Daca artificiul vizeaza un avantaj personal se numeste abuz in serviciu si cred ca bvb a intrat in zona ilicitului. dar vorba domnului Dutescu nu e nici laie nici balaie, impacam si capra si varza, sa nu suparam boierul!
4.4. Un sfat gratuit... (răspuns la opinia nr. 4.1)
(mesaj trimis de Toma Necredinciosu' în data de 07.04.2014, 12:15)
D-le Make, ai fost in Varsovia, sau in Polonia? Daca ai fi fost, poate ai fi remarcat seriozitatea generala de acolo. Spre deosebire mare de noi, ei sunt mult mai seriosi in mass-media, in special a celei care comenteaza domenii de tip specializat, cum ar fi piata de capital. Oricum, seriozitatea este mult mai mare acolo in orice domeniu, din punct de vedere al modului bascalios de a analiza, comenta, scrie, comunica, subiectele. Nu o lua ca un repros, insa fii sigur ca Sobolewski va supraestima/exagera orice articol din mass-media. Iar oamenii din jurul lui nu ajuta procesul de ponderare care ar trebui aplicat. De aceea, faptul ca dumneata esti un om de litere, in general mult mai bine pregatit decat necesarul unui ziar de acest tip, s-ar putea sa supere pe oamenii de tipul lui. Si din alte puncte de vedere, poate ca ar trebui ca orice articol despre piata financiara sa fie tratat si scris mult mai serios, pentru ca altfel cade in desuetudine in general chiar domeniul, iar noi dupa moartea lui Ceausescu am fost foarte bine mituiti social cu permisiunea de a face misto de orice, oricand, oricum... Asa, ne detensionam social si avem impresia ca avem libertatea cuvantului.
Oricum ar fi, nu-l trata pe Sobolewski ca pe un roman de-al nostru, care are obrazul mult mai gros. Si repet, cred ca cei din jurul lui de-abia asteapta sa-l discrediteze, pentru a demonstra ce vor ei, pentru a-i lua locul, pentru multe alte lucruri care nu mai tin de strategia si dezvoltarea pietei de capital, in general. Sa nu te superi ca-ti zic, insa asta se poate aplica la orice alt domeniu care lucreaza cu acordul fin al cuvintelor si care poate discredita decizii, oameni, etc.
Altfel, cred ca jurnalistii trebuie sa fie jurnalisti, si ai perfecta dreptate in ce priveste replicile aiurea si exagerate al BVB. Dar priveste-le si prin prisma celor spuse de mine, pentru ca e prima data cand un om serios prin natura originii este pus sa conduca BVB-ul. In trecut, adu-ti aminte ca BVB era perfect romaneasca si caragieleasca. Dar toti se simteau bine asa, atunci. Dar nici prea mare branza n-au facut...
4.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.4)
(mesaj trimis de MAKE în data de 07.04.2014, 16:13)
Draga Toma, sint liber de complexele "romanesti": am lucrat un deceniu cu un singur coleg de birou, american get-beget, broker de pe Wall Street, cu toate cele sapte grade, om de cultura si calitate indiscutabile.
Niciodata nu i s-a parut ca sar calul, niciodata nu a pus problema seriozitatii natale, in contrast cu umorul dimbovitean.
Dimpotriva, ne-a admirat abilitatea, ne-a inteles intentiile bune.
Draga Toma, nu exista doua masuri; daca esti serios, atunci iti recunosti greseala si nu te apuci sa minti, sustinind ca n-ai gresit.
Mincinosul nu este un om serios, indiferent din ce tara vine.
Sobolewski a avut motivele sale sa ma ameninte, altele decit se vad deocamdata.
Ai rabdare, nu pica in capcana.
4.6. Sa dam Cezarului... (răspuns la opinia nr. 4.5)
(mesaj trimis de Toma Necredinciosu' în data de 07.04.2014, 20:34)
Bine, atunci sa dam Cezarului ce e al Cezarului. Ce e just e just, apropo de mincinosi. Sa-i uram cu totii pentru ca ne-au inecat pur si simplu. Mancam minciuni, bem minciuni, respiram minciuni, auzim minciuni si mirosim minciuni, de toate natiile si ale tuturor natiilor. Dar vine omul dintr-un loc unde seriozitatea transpare prin orice lucru, sau cel putin asa am simtit eu, in contrast cu manelismul Romaniei de astazi. Zic si eu sa-i acordam niste circumstante atenuante, doar e un singur om si nu poate sta treaz decat maxim 18 ore/zi. Cate sa faca un om in 18 ore/zi? Stiu insa ca poate fi manipulat de cei din jurul lui, apropiati sau mai indepartati. Si cunoscand legenda mioarei noastre vestite si povestea unui asasinat de Craciun, intreprins de niste fosti apropiati, m-am gandit si eu de doua ori... Dar poate n-am dreptate, dar nu asta conteaza. Conteaza ca bursa ar trebui sa fie ea serioasa, cu oamenii ei, sa nu fie impostori printre ei, sa fie buni profesionisti si sa nu-si dea cu stangul in dreptul. Pana la capat, daca e nevoie. Ma chinui de 10 ani sa nu pic in capcana dar nu stiu de ce, dar ma simt de parca as face chiar eu parte din aceasta mare capcana, numita Romania. Nici piciorul nu mi-l mai pot taia sa scap din capcana asta, din pacate... La naiba, continua domnule cu critica, ca e buna in orice conditii. Critica si concurenta. Dar sa nu uitam ca acum suntem social-democrati, iar critica si concurenta nu fac casa buna cu politica asta. Nu ca ar fi facut cu ceilalti, democrat liberalii, sau chiar cu liberalii aia pseudo-comunisti de centru dreapta... Ca de ceilalti taranisti si ecologisti, regalisti si modernisti, ce sa mai zic, ca toti se bucura la trei mii de euro pe luna. Si totusi, mi-a placut mult la polonezi, parca parca m-am simtit mai respectat in Varsovia si Katowice decat in Bucuresti sau Constanta.
5. Nod in papura
(mesaj trimis de anonim în data de 07.04.2014, 09:38)
puteti sa cititi interviul dat de Soboewski in celalalt ziar financiar si o sa vedeti ce inseamna constructia unei piete de capital, ce inseamna sa cauti nod in papura si de ce e important sa fim constructivi, nu distructivi
BVB a explicat pozitia lor, ne legam de o chichita fara sens
daca Sobolewski nu avea drept sa cumpere si dorea sa cumpere putea sa o faca foarte bine prin intermediari
dar omul a fost transparent si a cumparat la pretul pietei, banuiesc ca este in regula
nu stiu unde e problema ?
5.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de anonim în data de 07.04.2014, 09:47)
Tu esti problema.
5.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de anonim în data de 07.04.2014, 17:35)
Matalutza n-ai priceput nici macar ca Sobolewski nu a vrut sa cumpere actiunile BVB, ci a fost fortat sa o faca.
Citeste, draga, Scufita Rosie si nu te baga in discutii de oameni mari.
6. smecheria consta in adaugirea...
(mesaj trimis de oreste în data de 07.04.2014, 10:02)
..."în sensul prevederilor Regulamentului de organizare şi funcţionare al BVB (ROF)"
in baza acestor cuvinte, se returneaza orice sens cunoscut de limba romana
7. fără titlu
(mesaj trimis de Bursake în data de 07.04.2014, 10:13)
Ai dreptate Make,n-ai inteles, habar n-ai, iar ei (raii ce sunt!) nu-ti spun; sti de ce? s-au inteles cu Sima, acesta le-a zis sa nu-ti spuna.
Ca doar nu trebuie sa stie Bursa ce face sora mai mare Bursa (BVB).
Asta da complot, domnule! conspiratie in toata regula; mare pischiter Sima acesta.
7.1. Bur-make (răspuns la opinia nr. 7)
(mesaj trimis de MAKE în data de 07.04.2014, 10:52)
Dom'le, sint un bou pe banii mei, nu-s bou pe banii tai.
Pricepi aluzia, domnu'?
7.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 07.04.2014, 21:30)
Era un cantec....
Da bou-i bou, n-ai ce sa-i faci,
7.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7.2)
(mesaj trimis de MAKE în data de 07.04.2014, 23:42)
Intradevar.
N-ai priceput-o.
7.4. Nedumerire (răspuns la opinia nr. 7.1)
(mesaj trimis de Burmakelut în data de 09.04.2014, 20:57)
Bur-make sau bou-Make? parca asa te autointitulezi.
8. Rugaminte catre Make
(mesaj trimis de anonim în data de 07.04.2014, 10:18)
Dixit Make: Eu, unul, am considerat-o drept luare la mişto.
Rog o explicatie; cine, pe cine a luat la misto?
8.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 8)
(mesaj trimis de anonim în data de 07.04.2014, 10:33)
Tocmai ti-a zis ca nu stie.
8.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 8)
(mesaj trimis de MAKE în data de 07.04.2014, 10:47)
Nu stiu.
9. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 07.04.2014, 10:25)
sobolweski cumpara de zile buni actiuni BVB, dar nu v-ati sesizat pana nu a venit unul si v-a soptit-o in ureche si atunci ati inceput sa dati in el si bvb ca in fasole. nu considcer ca este un demers onest.
9.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9)
(mesaj trimis de MAKE în data de 07.04.2014, 10:44)
Esti foarte tare!
Daca imi semnaleaza cineva o chestie, atunci nu este onest sa scriu despre chestie.
Foarte tare!
Mai ai si altele ca asta?
9.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 07.04.2014, 13:02)
ideea e ca nu e subiect de presa, ci doar o fitilare. iar tu make mereu te-ai lasat atras in din astea
9.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9.2)
(mesaj trimis de MAKE în data de 07.04.2014, 13:21)
Ai rabdare.
Asteapta nivelul 2, ca sa-ti dai seama daca este sau nu este fitilare.
9.4. care e scopul d-le Make ? (răspuns la opinia nr. 9.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 07.04.2014, 14:09)
ce urmariti de fapt ?
nu va convine ca bursa este pe un drum bun si are un CEO respectat la nivel mondial ?
10. Efectul de domino...
(mesaj trimis de Toma Necredinciosu' în data de 07.04.2014, 11:26)
Deci, BVB nu mai are: comisar CNVM si nici comisie de etica si conduita. Aceste doua "institutii" care lucrau in BVB verificau si acordau consultanta privind problemele BVB si ale operatorilor BVB in legatura cu respectarea legislatiei pietei de capital (legea, regulamentele, interpretarea lor de catre CNVM), respectiv respectarea si interpretarea statutului si regulamentelor BVB.
Astfel, se observa chiar ca juristii BVB cad la examenul de baza. Din orice punct de vedere ar fi luata situatia, cumpararea de actiuni de catre directorul general sau de catre orice membru al consiliului BVB ar trebui in principiu aprobata de CNVM, iar in fapt ar trebui sa existe o lista cu persoanele avand acces la informatii confidentiale si privilegiate, aplicandu-se regulile conducerii corporative. Sincer, toti au cazut la aceste examene si poate ar trebui sa se reconsidere angajarea lor, pentru ca toate survin dupa un caz Harinvest, in care lucrurile au ajuns prea departe intr-un termen indeajuns de mare incat sa ridice semne de intrebare. Iar cu jurnalistii ce au angajatii BVB? Pai nu datorita lor se formeaza curentul de opinie? Pai curentul de opinie tine de gradul de transparenta, iar acest grad a fost zero in acest caz, si nu numai. Deci, BVB se erijeaza in ce? Intr-o institutie de stat care nu raspunde la diversele barfe aparute prin mass-media? Tocmai asta e problema BVB, de fapt. Nu-si vede de treaba ei si se transforma, la fel ca si CNVM/ASF intr-o institutie publica opaca, asemanatoare BNR, care dupa cum stim, a tinut secret orice privind strategia financiara in legatura cu administrarea si dezvoltarea economiei nationale, fiind acum obligata sa-si motiveze niste decizii cunoscute doar de cativa ofiteri si politicieni.
10.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 10)
(mesaj trimis de anonim în data de 07.04.2014, 12:41)
Care juristi ca a mai ramas doar unul si restul externalizare. Ca doar unul dintre obiectivele pt. prima a fost resturcturarea cu orice pret fara sa se gandeasca la riscurile operationale aferenta. Oricum "masculul alfa al pietei" nu asculta de opinia juristilor. Autosuficienta, aroganta, lipsa de respect fata de oameni nu se pot ascunde la nesfarsit oricate articole platite ar comanda Sobo.
10.2. Ceilalți ascultau? (răspuns la opinia nr. 10.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 07.04.2014, 14:04)
Încep sa l regret pe faraon. După el potopul. De ce oare? Si câte așteptari am avut, externalizare si atât. Unul vine ia banii este concediat iar ea banii sau ținut mai departe in alta funcție dar pe aceeași bani si viața merge mai departe. Dl make scrii obiectiv ca intodeauna. Nu te lăsa intimidat de nimeni. Imi amintesc cu mare plăcere de Dvs. Mereu mirat si curios! Va admir sincer. Si fac parte din cei obiectivi cred eu care citesc cu multa plăcere articolele din acest ziar.
11. pt Make
(mesaj trimis de Make în data de 07.04.2014, 14:18)
Serios. Make it I amintesti cand foloseai acest site sa-l ameninti direct pe cell care ti-a investit/pierdut banii in bursa ???
11.1. Imi place polemica de pe "Bursa" dar... (răspuns la opinia nr. 11)
(mesaj trimis de Limonada Gorbaciov în data de 07.04.2014, 14:45)
Un singur lucru va rog : incercati sa evitati contactele cu tovarasul Blanculescu, recte domnii din redactia dumneavoastra ii pot trage niste shpitzuri in zona dorsala, cand tovarasu mai vine pe la redactie... Un tip mai dezgustator ca aceasta CANALIE, vanduta rusnacilor nu am pomenit...
11.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 11)
(mesaj trimis de MAKE în data de 07.04.2014, 15:42)
Nusint eu autorul mesajului de mai sus.
Nu am regula asta, dar o institui acum: voi cenzura orice opinie in care autorul imi uzurpa pseudonimul.
12. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 07.04.2014, 15:12)
Codul de Etică se aplică întregului personal al BVB, în sensul larg al cuvântului (angajaţii cu normă întreagă sau parţială, pe perioadă nedeterminată/determinată si/ sau conducerea executivă).
13. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 07.04.2014, 15:19)
textul redat se regaseste in cuprinsul Codului de Etica al BVB. BVB si-a definit singura "personalul". Rezulta, sensul nu trebuie cautat in Polonia
13.1. Mai, voi n-ati inteles ca Sobolevski e personal (răspuns la opinia nr. 13)
(mesaj trimis de doru stoian în data de 07.04.2014, 23:50)
.... ONORIFIC, adica DIPLOMATIC ?
Un fel de "sapte din pachetul de carti de joc" si/sau de "Joker" ?
Respectiv ca are
- la fel ca Isarescu si ca Parlamentarii Romani -
IMUNITATE ?
Adica, ca are permisiunea legala ca sa incalce legea, atunci cand interesele oculte(i) financiare o cere ?
14. Sobolevski e bivol !
(mesaj trimis de doru stoian în data de 07.04.2014, 17:44)
In locul lui, eu n-as fi acceptat drept recompensa, niste actiuni la o companie falimentara ............ fie ea si cazinou.
14.1. Mai mult ca sigur ca de-aia nici n-au mai fost (răspuns la opinia nr. 14)
(mesaj trimis de doru stoian în data de 07.04.2014, 17:50)
... emise actiunile in forma materializata, pe suport de-din hartie ......... polimerizata-plastifiata .... ci s-au emis in forma de_materializata (adica de impulsuri electronice ........... ne_inseri_abile) tocmai:
1) ca sa nu ne mai sufocam in "maculatura", asa cum s-a mai intamplat in istorie;
si/sau
2) sa nici nu mai avem cu ce TEANCURI, FISICURI, si CALUPURI, sa ne spargem unii altora capetele.
15. despre BVB Invest Quest nimic ?
(mesaj trimis de anonim în data de 07.04.2014, 18:14)
observ ca despre concursul BVB Invest Quest nu se scrie nimic pe aici, chiar daca s-au inscris deja peste 300 de tineri dupa prima saptamana
ce e bun nu se promoveaza ?
15.1. Ce e bun? Faptul ca s-au inscris 300 de gamblerici (răspuns la opinia nr. 15)
(mesaj trimis de doru stoian în data de 07.04.2014, 23:38)
..... care:
1) vor sa scoata din "aparate"-sloturi;
2) mai multe jetoane decat au bagat;
3) dar mai ales, sa le scoata in avans = cu anticipatie, adica inainte de a le fi bagat ?