Reţeaua de supermarketuri Profi, deţinută de fondul de investiţii Enterprise Investors, are în plan deschiderea a peste 60 de magazine şi anul viitor, precum şi lansarea unui nou format, adaptat oraşelor mici de provincie.
"Anul trecut au fost inaugurate 63 de magazine. De la începutul lui 2014 şi până acum au fost deschise 50 de magazine, iar până la sfârşitul lui în total vor fi deschise cel puţin tot atâtea ca anul trecut. Numărul lor ar putea fi şi mai mare, dar depinde de disponibilitatea proprietarilor de spaţii de a încheia rapid contracte cu noi", a declarat Pawel Musial, directorul general al Profi, citat de Mediafax.
Potrivit unor declaraţii anterioare, investiţia într-un magazin este de ordinul câtorva sute de mii de euro indiferent de starea spaţiului în care acesta va funcţiona. De altfel, pentru 2013, când a deschis 63 magazine, Profi a avut un buget de investiţii pentru extindere de 18 milioane euro.
El a arătat că, în 2015, Profi îşi propune să deschidă cel puţin acelaşi număr de magazine ca în acest an şi să lanseze un nou format de magazin.
"În momentul de faţă lucrăm la un format de magazin care să fie adaptat condiţiilor din oraşele mici de provincie, pe care îl vom testa şi pe care sperăm să îl putem lansa cu succes în cursul anului viitor", a arătat Musial.
În prezent, retailerul operează două formate de magazine: unul standard - Profi şi unul de suprafaţă mai mică - Profi City. În 2012, retailerul anunţase că are în plan un format de magazin destinat zonei rurale - Loco, dar la care a renunţat ulterior.
Profi este al doilea mare retailer modern din România după numărul de magazine, după Mega Image, cu o reţea de 255 de magazine, prezentă în 41 de judeţe şi cu peste 6.000 de angajaţi. Retailerul vizează să ajungă la o reţea de 400 de magazine în următorii ani.
Compania şi-a dublat profitul net anul trecut, de la 13,1 milioane lei în 2012 la 26,8 milioane lei (6 milioane euro), în timp ce cifra de afaceri a crescut cu 26%, la 1,45 miliarde lei (330 milioane euro).