Compania Premium Truck Parts (PTP), importator şi distribuitor de piese de schimb şi consumabile pentru autovehicule comerciale, estimează în acest an o creştere cu 35 la sută a cifrei de afaceri, de peste 20 milioane euro, ca urmare a extinderii reţelei de distribuţie şi orientării către noi segmente de piaţă. Potrivit datelor furnizate Agerpres de companie, în primul semestru al anului vânzarile PTP au fost de peste 10 milioane de euro, cu 30 la sută mai mult faţă de intervalul similar din 2007. În lunile rămase până la sfârşitul anului se aşteaptă o intensificare a ritmului de creştere ca urmare a intrării în reţeaua de distribuţie a noilor puncte de lucru de la Bucureşti - Otopeni, Bacău, Iaşi, Suceava, Sibiu, Târgu-Mureş şi Oradea.
Investiţiile aferente deschiderii noilor locaţii, plus cheltuielile logistice, IT şi achiziţiile de autovehicule se ridică la circa un milion de euro. În plus, personalul PTP s-a mărit de la 60 la 100 de angajaţi.
Un alt factor care conduce la creşterea afacerilor, potrivit reprezentanţilor PTP, este extinderea portofoliului de produse şi orientarea către noi segmente de piaţă. Încă din prima parte a anului, PTP a inclus în gama sa de produse mai multe mărci consacrate de piese de schimb, ale unor producători precum Febi Bilstein, Valeo, Hella, Covind, Sogefi Tecnocar, Monroe, Diesel Technic, Eurolites şi Hayes Lemmenz.
Pe de altă parte, PTP a extins puternic în acest an oferta de piese de schimb de prima echipare atât pentru mărcile de vehicule comerciale DAF, MAN, Mercedes-Benz, Renault V.I., Scania si Volvo, cât şi pentru semiremorci.
PTP şi-a mărit oferta prin încheierea de parteneriate de distribuţie cu mărcile Krafft şi Zep, pentru produse chimice, cu Hella pentru elemente optice şi cu produse Chicago Pneumatic şi Bahco pentru scule. "Dinamica economiei româneşti din ultimii ani se reflectă şi în creşterea numărului de vehicule comerciale, implicit a necesarului de piese, scule şi consumabile specifice. Politica comercială a PTP este de a susţine orientarea consumatorilor către produse de calitate la preţuri rezonabile, în dauna produselor de substituţie low-cost, care sunt întâlnite frecvent în piaţa autohtonă", a declarat Cristian Cozma, comercial manager al PTP.
Potrivit estimărilor proprii, PTP acoperă în prezent o cotă de circa 25-30 la sută din piaţa pieselor de schimb şi a consumabilelor pentru camioane. Compania operează 18 centre de distribuţie în ţară şi are în portofoliu aproximativ 50 de mărci de producători consacraţi de piese şi consumabile şi câteva sute de mii de tipuri de produse.