Raportul de Sustenabilitate pentru 2017, sub numele "Punem responsabilitate în lumină", este realizat pe baza standardelor Global Reporting Initiative (GRI), cel mai important standard de raportare non-financiară, şi respectă opţiunea de conformitate Core, conform comunicatului remis redacţiei.
Raportul cuprinde, pentru prima dată, o analiză a modului în care compania contribuie la realizarea Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă (ODD-uri) şi a ţintelor adoptate de către statele membre ale Organizaţiei Naţiunilor Unite (ONU).
Realizat pe baza standardelor Global Reporting Initiative (GRI), raportul reflectă rolul Raiffeisen Bank în ecosistemul economic românesc şi contribuţia băncii la realizarea celor 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă (ODD-uri) şi a ţintelor adoptate de către statele membre ale Organizaţiei Naţiunilor Unite (ONU), se mai arată în comunicat.
"De 9 ani, comunicăm transparent rezultatele non-financiare ale Raiffeisen Bank şi, implicit, impactul companiei în comunitate şi societate. Raportul de Sustenabilitate pentru 2017 pune în lumină modul responsabil în care am ales să ne desfăşurăm activitatea şi în care interacţionăm cu stakeholderii noştri, zi de zi. Rezultatele pozitive înregistrate în 2017 sunt efectul celor peste 20 de ani de banking responsabil: fie că vorbim de creşterea confortului oferit clienţilor noştri, prin dezvoltarea de soluţii digitale, de susţinere a antreprenorilor români, cât şi despre efortul pe care îl depunem pentru a crea un mediu de lucru plăcut şi divers, în care angajaţii nostri să se simtă bine. Nu în ultimul rând, acordăm o atenţie deosebită comunităţilor în care ne desfăşurăm activitatea, prin finanţarea de parteneriate comunitare, şi protecţiei mediului înconjurător, prin desfăşurarea de acţiuni interne şi externe de eficientizare a consumului de materiale şi de reducere a impactului negativ asupra acestuia", a declarat Steven van Groningen, Preşedinte şi CEO al Raiffeisen Bank România.
Partener financiar responsabil: peste 2 milioane de clienţi persoane fizice, 100.000 de IMM-uri şi 5.600 de corporaţii medii şi mici; peste 475.000 de clienţi, utilizatori ai aplicaţiilor Smart Mobile şi Raiffeisen Online; creştere de peste 98% a numărului de utilizatori activi ai aplicaţiei de Mobile Banking; 12.000 de clienţi au migrat lunar către canalele digitale ale băncii; 16 milioane de tranzacţii online realizate de către clienţi; 60% dintre creditele acordate s-au îndreptat către antreprenorii locali şi corporaţiile mari, în creştere cu 21% faţă de 2016; 350 de milioane de euro acordate IMM-urilor, prin intermediul a 4.700 finanţări, în cadrul iniţiativelor JEREMIE; a fost semnat acordul COSME cu Fondul European de Investiţii (FEI), ce permite băncii să acorde credite de aproximativ 177 milioane de euro IMM-urilor din România; peste 90% dintre furnizorii şi prestatorii de servicii ai companiei sunt locali.