Realworld Eastern Europe, unul dintre jucătorii pieţei locale de integrare de software în zona GIS (Sistem Informaţional Geografic), parte a holding-ului olandez Realworld Systems, mizează în acest an pe un avans al business-ului cu circa 20%, la aproximativ 16 milioane de lei, se arată într-un comunicat de presă remis redacţiei.
Compania are o istorie de 24 de ani pe piaţa locală şi este unul dintre principalii furnizori de servicii profesionale şi produse GIS pentru companiile care dezvoltă şi exploatează reţele şi infrastructuri distribuite geografic, precum telecomunicaţii, alimentare cu apă şi canalizare, transportul şi distribuţia energiei electrice şi a gazului. De asemenea, compania livrează şi integrează pe piaţa locală soluţii de automatizare şi orchestrare de procese precum şi solutiile de digitalizare a proceselor de mentenanţă.
"Ultimii ani au însemnat pentru Realworld Eastern Europe o creştere accelerată a business-ului. Astfel, dacă în 2019 cifra de afaceri a companiei a atins 10,3 milioane de lei, în 2021 s-a situat la 14,8 milioane de lei", a declarat Bogdan Hebean, Managing Director Realworld Eastern Europe.
Potrivit afirmaţiilor sale, ritmul susţinut de creştere s-a datorat atât activităţii tradiţionale a companiei - servicii de consultanţă în zona GIS -, cât şi dezvoltării segmentului de automatizare şi digitalizare, unul foarte dinamic pe piaţa locală.
"Ne continuăm planurile de dezvoltare a verticalelor de business în acest an, însă soluţiile de tip GIS vor aduce, cu siguranţă, cca.75% din cifra de afaceri a companiei. Totuşi, soluţiile de automatizare şi orchestrare de procese precum şi cele de digitalizare a proceselor de mentenanţă (CMMS) sunt două priorităţi ale companiei pentru anul în curs", a subliniat Bogdan Hebean.
Reprezentantul companiei a subliniat că focusul pentru anul 2022 este pe zona telecom, însă se are în vedere şi o penetrare a sectoarelor fin-bank, dar şi manufacturing (producţie) cu soluţii care pot avea un impact imediat în operaţiunile companiilor.
Potrivit comunicatului, în acest sens, principalele soluţii propuse de Realworld Eastern Europe pe plan local sunt GE Smallworld, Cortex, Mapidea şi Maintenance Connection. GE Smallworld este o solutie de asset management care excelează în satisfacerea nevoilor de inventariere şi documentare a reţelelor, oferind în acelaşi timp o suită de module funcţionale care adresează întreg spectrul de procese de afaceri: planificare şi proiectare, construcţie, exploatare şi întreţinere. Această soluţie a fost deja implementată de către echipa din România în cadrul principalilor operatori telecom din România, Germania, Elveţia şi Marea Britanie. Cortex este o soluţie de automatizare inteligentă şi de orchestrare de procese, implementată, de asemenea, în cadrul celor mai mari companiilor telecom din România.
Mapidea are rolul de a permite utilizarea informaţiilor geo-referenţiate într-un mod foarte facil, în timp ce Maintenance Connection oferă digitalizarea proceselor de mentenanţă, cu un impact imediat în eficienţă prin evitarea defectării echipamentelor din orice tip de unitate de producţie.
"În ceea ce priveşte principalele provocări ale anului în curs pe plan local, considerăm că situaţia geo-politică din zonă este cea mai importantă. Pe de altă parte, lipsa resursei umane specializate şi durata mare de training pentru soluţiile pe care le oferim reprezintă aspecte de care ne lovim", a mai spus Bogdan Hebean.
Acesta a subliniat, de asemenea, că un aspect pozitiv de menţionat cu privire la piaţa din România este faptul că se observă o tot mai mare maturizare şi implicit înclinaţia companiilor către investiţii în digitalizarea şi automatizarea proceselor pentru a contribui la creşterea productivităţii pentru mai toate industriile cheie.