Retailerii nemţi investesc sute de milioane euro în extinderea pe piaţa românească

N.I.
Ziarul BURSA #Companii #Comerţ / 26 iunie 2007

Retailerii nemţi investesc sute de milioane euro în extinderea pe piaţa românească

Marile mărci nemţeşti ale retailului internaţional, precum Kaufland, Lidl, Metro, Selgros sau Plus Discount, şi-au bugetat pe temen mediu, investiţii de sute de milioane euro pentru extinderea propriilor lanţuri de magazine de pe piaţa românească, potrivit informaţiilor companiilor, citate de NewsIn.

În următorii patru ani, grupul german Lidl&Schwarz plănuieşte să des­chidă în România, 15-20 magazine pe an, investiţia medie pe magazin fiind de aproximativ zece milioane euro, potrivit unor informaţii anunţate luni de companie într-o conferinţă de presă. Grupul îşi amânase anul trecut intrarea pe piaţa românească datorită preţului ridicat al terenurilor de la noi din ţară, dar a decis să-şi reia planurile de expansiune datorită potenţialului economic foarte mare.

Reţeaua germană de magazine de tip discount Kaufland a anunţat că va investi în acest an circa 130 de milioane de euro în deschiderea a 16 hipermarketuri pe piaţa românească. Compania a investit, până în prezent, în România, aproximativ 330 milioane euro în cele 27 hipermarketuri ale reţelei. Kaufland a plănuit ca pe termen lung să deschidă aproximativ 50 de unităţi noi, în principal în oraşele mici şi mijlocii, în urma unor investiţii de 500 milioane euro. Kaufland a intrat pe piaţa românească în 13 octombrie 2005, când a deschis un magazin în zona Bucur-Obor din Bucureşti.

Retailerul nemţesc Metro Cash & Carry România nu are în vedere des­chiderea altor magazine anul acesta, ci se va concentra pe atragerea de noi clienţi prin consolidarea şi modernizarea magazinelor deja existente. Compania a început lucrările de modernizare a centrelor de distribuţie din Cluj Napoca şi Suceava ce vor fi terminate aproximativ în toamna aces­tui an, după ce a investit 4,3 milioane euro pentru modernizarea magazinului Metro Cash & Carry Militari. În prezent, reţeaua de magazine Metro Cash & Carry România numără 23 de centre de distribuţie în marile oraşe din ţară.

Reţeaua germană de magazine de tip discount, Plus, deţine în România 40 magazine, investiţia medie pentru un supermarket fiind de 1,5 milioane euro. Compania va continua programul de expansiune la nivel naţional în toate oraşele cu peste 20.000 de locuitori, urmând ca până la sfârşitul lui 2007 să mai inaugureze în jur de 20 de magazine noi.

Lanţul de magazine de bunuri de larg consum, Selgros Cash&Carry operează în România prin 16 magazine, investiţia medie pe magazin fiind de aproximativ 15 milioane euro. Reţeaua Selgros deţine în prezent, centre comerciale în Bucureşti, Ploieşti, Braşov, Târgu Mureş, Cluj Napoca, Oradea, Arad, Timişoara, Craiova, Bacău şi Constanţa. Selgros Cash&Carry are ca asociaţi concernele germane Rewe Gruppe Koeln şi Otto-Versand Hamburg şi a intrat pe piaţa românească în 2001, prin deschiderea primului magazin la Braşov unde se află şi sediul administrativ.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb