FINANCIAL TIMES
• Société Générale, acuzată în Libia
Autoritatea de Investiţii din Libia a acuzat Société Générale că ajută la darea de mită în sumă de zeci de milioane de dolari către asociaţi apropiaţi ai lui Saif al-Islam, fiul fostului lider libian Muammar Gaddafi.
• Norilsk, în negocieri de afaceri cu China şi Japonia
Norilsk Nickel, cel mai mare producător mondial de paladiu, poartă discuţii pentru vânzarea unor cantităţi "substanţiale" de metal către achizitorii din China şi Japonia, în condiţiile în care grevele din Africa de Sud intensifică temerile legate de livrări.
• Apple vrea despăgubiri de 2 miliarde dolari de la Samsung
Apple va solicita, săptămâna aceasta, despăgubiri de peste 2 miliarde de dolari de la Samsung, pretinzând că societatea sud-coreeană copiază caracteristicile modelului său iPhone.
WALL STREET JOURNAL
• Huawei aşteaptă creşterea vânzărilor sale
Huawei Technologies Co. din China aşteaptă ca vânzările sale să crească la aproape 435,7 miliarde yuani (70 de miliarde de dolari) în 2018, de la 245,8 miliarde yuani anul trecut, în condiţiile în care operatorii globali de telefonie se orientează către reţelele mobile de generaţia a patra.
• Autorităţile de reglementare au refuzat de două ori să deschidă anchetă la GM
Investigatorii din Congresul SUA, care analizează de ce companiei General Motors Co. i-au luat aproape zece ani ca să recheme la service vehicule cu probleme la contact, au spus că autorităţile federale au refuzat de două ori să lanseze anchete oficiale în baza plângerilor privind autoturismele în cauză.
• Mitsubishi Motors cumpără o fabrică Ford din Filipine
Compania auto niponă Mitsubishi Motors Corp. cumpără o fabrică închisă a Ford Motor Co. din Filipine, urmărind să-şi majoreze cota pe piaţa locală. Mitsubishi Motors preia de la Ford fabrica din Laguna, la sud de Manila, închisă în 2012.
NEW YORK TIMES
• Alibaba investeşte 692 milioane dolari într-un operator de magazine din China
Alibaba Group Holding Ltd. din China investeşte 692 milioane de dolari într-un operator local de magazine, gigantul e-commerce urmărind astfel să aibă beneficii din shopping-ul online.
• Scade producţia industrială în Japonia
Producţia industrială din Japonia a scăzut în mod neaşteptat în februarie, declinul fiind cel mai important din ultimele opt luni: - 2,3%, faţă de luna anterioară. Analiştii anticipau un avans de 0,3%.