MasterCard Europe a anunţat rezultatele financiare din ultimul trimestru al anului trecut înregistrate în Europa, şi anume o creştere cu 2,2% a numărului de carduri emise sub sigla MasterCard, sigla care apare acum pe 200 de milioane de carduri.
"În 2009, succesul nostru s-a datorat în mare parte inovaţiei, devenită parte esenţială a strategiei pe termen lung faţă de clienţi", a afirmat Javier Perez, preşedintele MasterCard Europe. "Aşa cum am putut observa şi în 2009, cererea clienţilor pentru inovaţie a dat naştere unor noi iniţiative - de la programe de carduri variate, la servicii cu valoare adăugată, care sunt destinate nevoilor unor posesori de carduri diferiţi".
"În ceea ce priveşte piaţa de carduri din România, într-un context economic dificil, creditarea pe card a continuat să fie unul dintre instrumentele preferate atât de instituţiile financiare, cât şi de consumatori, cărora le-a facilitat accesul rapid la bani", afirmă Denisa Mateescu. "În plus, din ce în ce mai mulţi consumatori încep să înţeleagă valoarea cardului de credit ca instrument de administrare a cheltuielilor, pe lângă beneficiul perioadei de graţie. Aceasta permite utilizarea banilor instituţiei emitente până la 60 de zile şi chiar mai mult - în cadrul unor promoţii - fără a plăti dobânda, dacă rambursarea se face înainte de data scadentă. Evoluţia pozitivă a cardurilor de credit este vizibilă şi în creşterea ponderii plăţilor la POS, pe care segmentul cardurilor de credit a împins-o în faţă", a încheiat oficialul MasterCard.