• Comparativ cu primele nouă luni din 2008, veniturile "Cosmote" România au crescut cu 52,6%
Operatorul de telefonie mobilă "Cosmote" a înregistrat o creştere de 52,6% a veniturilor în ţara noastră, după primele nouă luni ale acestui an, ajungând la valoarea de 310,4 milioane euro.
Potrivit companiei, de la începutul anului, "Cosmote" România a înregistrat o creştere de peste patru ori a valorii EBITDA (profitul înainte de taxe, dobânzi, depreciere şi amortizare) comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, până la 54,9 milioane euro.
În al treilea trimestru, compania a înregistrat venituri de 107,4 milioane euro, în creştere cu 24% faţă de al treilea trimestru al anului 2008. Veniturile din servicii au înregistrat un avans de 14,7%, comparativ cu un declin de aproape 20% estimat pentru întreaga piaţă (exceptând "Cosmote").
De asemenea, baza de clienţi a operatorului a depăşit 6,6 milioane, la 30 septembrie 2009 (în creştere cu 25,8%, comparativ cu anul trecut), din care 20% sunt abonaţi. În prezent, cota de piaţă a companiei a ajuns la aproximativ 23%.
"Suntem foarte mulţumiţi de performanţa noastră în primele nouă luni ale anului, dacă avem în vedere provocările unui mediu economic instabil şi o piaţă saturată cu o competiţie strânsă", a spus Costas Apostolou, CFO "Cosmote" România.
• "Romtelecom" a înregistrat o reducere cu 7,2% a veniturilor
Operatorul de telefonie "Romtelecom", al cărui acţionar majoritar este grupul elen OTE, a înregistrat venituri de 609,4 milioane euro pe primele trei trimestre ale anului, în scădere cu 7,2% faţă de perioada similară a anului trecut, potrivit raportului financiar al companiei greceşti.
Numărul de linii de telefonie fixă "Romtelecom" a scăzut, în perioada ianuarie-septembrie, cu 5,6% comparativ cu primele nouă luni din 2008, la 2,808 milioane unităţi.
La nivelul celui de-al treilea trimestru, veniturile "Romtelecom" au scăzut la 200,7 milioane euro, de la 214 milioane euro în perioada corespunzătoare a anului trecut.
Potrivit reprezentanţilor companiei, rezultatele înregistrate după primele nouă luni ale anului sunt un efect al reducerii costurilor. "Rezultatele pe primele nouă luni ale anului 2009 arată că avansăm cu strategia noastră de consolidare a liniilor de business care nu sunt tradiţionale, ca internetul broadband şi televiziunea digitală, în acelaşi timp menţinând cât de stabil posibil business-ul tradiţional de telefonie fixă. Luând în considerare condiţiile de piaţă dure în care operează Romtelecom, devenite şi mai dificile din cauza crizei economice, considerăm aceste rezultate ca un bun efect al tuturor eforturilor pe care le-am făcut pentru a reduce cât mai mult posibil costurile, pentru a menţine cât de stabile posibil veniturile şi pentru a oferi clienţilor cele mai potrivite propuneri pentru această perioadă", a spus directorul general al operatorului român, Yorgos Ioannidis