România s-a clasat pe primul loc în Uniunea Europeană, alături de Ungaria şi Austria, după numărul site-urilor de internet anchetate pentru nerespectarea drepturilor consumatorului în ce priveşte serviciile de telefonie mobilă, cu câte 21 de cazuri, potrivit unui raport de azi al Bruxelles-ului.
De altfel, cele mai multe site-uri investigate au fost în Marea Britanie şi Cehia, câte 43, urmate de România, cu 40. Marea Britanie s-a clasat pe primul loc, înaintea României, la numărul de cazuri în care au fost nevoite anchete aprofundate, cu 39 faţă de 38 în România.
Problemele principale au vizat preţuri neclare (41% dintre site-uri), absenţa unor informaţii comerciale complete (75% dintre site-uri), publicitate înşelătoare (35%), în special, cea pentru tonuri de apel "gratuite", atunci când, în realitate, consumatorul este obligat să plătească un abonament.
Potrivit Bruxelles-ului, autorităţile naţionale vor continua să acţioneze pentru a rezolva cazurile restante. Noul sistem de anchete comunitare de verificare minuţioasă pe scară largă va continua, cu mai multe alte examinări de ansamblu şi acţiuni comune prevăzute pentru 2009-2010.