SINDICATELE PORTUARE, CĂTRE PREMIERUL CIOLOŞ: "Existenţa Portului Constanţa este pusă în pericol de politica managerială defectuoasă"

PETRE BARAC
Ziarul BURSA #Companii #Transporturi / 14 decembrie 2015

"Existenţa Portului Constanţa este pusă în pericol de politica managerială defectuoasă"

Sindicaliştii ameninţă cu proteste ample dacă nu vor fi luate măsuri pentru intrarea în normalitate a activităţii Portului

Organizaţia Patronală "Operatorul Portuar" şi Federaţia Naţională a Sindicatelor Portuare (FNSP) au transmis o scrisoare către premierul Dacian Cioloş în care trag un semnal de alarmă cu privire la "situaţia critică existentă", în acest moment, în Portul Constanţa.

Cele două organizaţii susţin că, în prezent, se confruntă cu o situaţie extrem de gravă - de natură să pună în pericol însăşi existenţa acestui obiectiv strategic - prin promovarea unei politici manageriale defectuoase şi lipsită de viziune.

Acestea au mai precizat, într-un comunicat de presă: "În calitatea noastră de organizaţii patronale şi sindicale reprezentative la nivelul sectorului de activitate şi având în vedere scopul de a promova şi apăra interesele legitime ale membrilor noştri, respectiv cei mai importanţi agenţi economici care realizează peste 85% din cifra de afaceri a tuturor operatorilor portuari ce-şi desfăşoară activitatea în Portul Constanţa şi în companiile cărora îşi desfăşoară activitatea un număr de aproximativ 10.000 de salariaţi, reprezentând un procent de peste 60% din numărul total de persoane angajate pe platforma portuară, ne adresăm dvs. (n.r. premierului Cioloş) în speranţa implicării inclusiv în problemele din domeniul naval, având în vedere importanţa nu doar locală, ci naţională şi europeană a Portului Constanţa".

Potrivit surselor citate, obiectivul prioritar este reprezentat de dezvoltarea durabilă a Portului Constanţa, prin creşterea afluxului de mărfuri şi utilizarea cât mai eficientă, la capacitate maximă şi de menţinere a acestuia la un nivel competitiv pe pieţele din domeniu.

Una dintre problemele semnalate de sindicatele portuare este necesitatea încheierii unor contracte de subconcesiune între Compania Naţională "Administraţia Porturilor Maritime" S.A. Constanţa şi operatorii economici ce şi-au manifestat intenţia în acest sens.

"Existenţa acestor contracte este o condiţie esenţială pentru proiectele de investiţii prezente şi viitoare de dezvoltare ale operatorilor, ele garantând siguranţa investiţiilor realizate sau a celor viitoare şi generând noi locuri de muncă", au explicat acestea, dorind şi ca autorităţile să înfiinţeze o comisie de monitorizare a executării contractelor de concesiune încheiate între Ministerul Transporturilor şi administraţiile portuare şi/sau de căi navigabile interioare, precum şi elaborarea unui Master Plan al Portului Constanţa, realist, unitar şi corelat cu Master Planul General de Transport.

Totodată, sindicaliştii i-au transmis premierului Cioloş că, pe lângă problemele existente, au fost constatate de către autorităţile de control şi alte aspecte cu impact semnificativ asupra mediului de afaceri, ce ţin de "activitatea defectuoasă şi nelegală desfăşurată de către Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime S.A. Constanţa (CN APM S.A.)".

"Astfel, în urma verificărilor efectuate, atât Corpul de Control al Ministerului Transporturilor, cât şi Comisia de Transporturi şi Infrastructură a Camerei Deputaţilor şi Curtea de Conturi au constatat o serie de dovezi concrete privind managementul dezastruos practicat de actuala conducere a companiei (n.r. CN APM), prin încheierea unor contracte păguboase şi prin încălcarea în mod flagrant şi continuu a legii", au mai precizat sindicaliştii în scrisoarea trimisă şefului Guvernului.

De asemenea, aceştia susţin că au trimis sesizări şi la Ministerul Transporturilor cu privire la problemele majore cu care se confruntă comunitatea portuară.

Organizaţiile citate îi solicită premierului Cioloş să intervină şi să sprijine Ministerul Transporturilor în demararea unor acţiuni concrete, imediate şi benefice domeniului naval.

"Ţinând cont de rolul major al portului Constanţa, sperăm în implicare dvs. urgentă în sprijinirea Ministerului Transporturilor în vederea adoptării tuturor măsurilor legale ce se impun pentru soluţionarea acestor probleme de o importanţă majoră pentru economia portuară, cât şi pentru economia naţională", au mai spus sindicaliştii în scrisoarea către Dacian Cioloş.

Aceştia ameninţă cu manifestări ample de protest dacă nu vor fi adoptate măsurile legale ce se impun pentru intrarea în normalitate a activităţii Portului Constanţa.

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9724
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5865
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2949
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9815
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.9201

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
hipo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb