• Informatizarea are efecte benefice asupra calităţii serviciilor de Utilităţi, determinând, implicit, creşterea loialităţii şi a satisfacţiei consumatorilor finali
Pentru a-şi consolida poziţia pe piaţa autohtonă, dar şi pentru a elimina decalajele tehnologice faţă de firmele europene cu profil similar, furnizorii români de servicii publice trebuie să treacă testul compatibilităţii cu sistemul comunitar. În atingerea acestor obiective, un rol esenţial îl ocupă transparenţa proceselor şi gradul de informatizare al furnizorilor de servicii publice.
Randamentul şi eficienţa operaţională a companiilor din domeniul serviciilor sunt în mod direct condiţionate de asimilarea, la nivelul furnizorilor, de sisteme informatice avansate. În România ultimilor ani, sectorul de utilităţi a parcurs paşi importanţi în direcţia asimilării de software şi tehnologii IT avansate, ce permit operatorilor din acest sector accelerarea inovaţiilor, creşterea vitezei de reacţie la solicitările clienţilor şi obţinerea unui control superior asupra proceselor.
Vasile Neacşu, Utility Cluster Manager în cadrul SIVECO România, a declarat: "Având o evoluţie constant pozitivă, domeniul Utilităţilor continuă să se afle în topul industriilor cu cel mai mare potenţial în asimilarea de soluţii informatice. Potrivit analiştilor, SIVECO România deţine 20% din totalul pieţei IT pentru sectorul de Utilităţi, situându-se astfel cu consecvenţă în topul primilor clasaţi. Implicându-se încă de la început în informatizarea sectorului de Utilităţi publice, SIVECO România a proiectat şi dezvoltat deja o serie de soluţii operaţionale adaptate fiecărui tip de furnizor, fie că ne referim la furnizarea de apă-canal, gaze naturale, apă caldă şi agent termic, energie electrică, salubrizare, reciclare etc. Ne preocupă să identificăm permanent noi instrumente IT, care să simplifice şi să fluidizeze activităţile de bază ale operatorilor din aria profesională a Utilităţilor incluzând aici managementul facturării, managementul contorizării, profile de estimare a consumului, de stabilire a preţurilor, management al clienţilor rău platnici, instrumente de analiză şi management al reţelelor şi multe altele".
Soluţiile informatice pentru Utilităţi proiectate de specialiştii SIVECO România facilitează, practic, un control optimizat al tuturor aspectelor activităţii de Utilităţi. Prin regândirea infrastructurii IT din unităţile furnizoare, operatorii pot avea o imagine realistă şi globală asupra performanţelor companiei.
"Oferta companiei noastre pentru Utilităţi este reprezentată de pachetul integrat SIVECO Applications şi de modulele sale specializate de Managementul Facturării de Utilităţi, Managementul Contractelor, Managementul Financiar-Contabil, Managementul Mentenanţei şi alte aplicaţii configurate anume pentru profilul de activitate al furnizorilor din zona de Utilităţi. Prin eficientizarea proceselor interne la nivelul companiilor de Utilităţi - şi aş aminti aici în special automatizarea operaţiunilor de facturare - au efecte benefice asupra calităţii serviciilor de Utilităţi, determinând, implicit, creşterea loialităţii şi a satisfacţiei consumatorilor finali", a adăugat Vasile Neacşu.
Înfiinţată la începutul anului 1992, SIVECO România SA este liderul caselor de software din România, asigurând o mare parte din volumul total al exporturilor de produse software din România în ţări din Europa, Orientul Mijlociu şi spaţiul CSI. Între acţionarii SIVECO România se numără Intel Capital, Polish Enterprise Fund V (fond de investiţii administrat de Enterprise Investors), SIVECO Netherlands B.V.
Adresându-se cu precădere organizaţiilor mari şi mijlocii, compania oferă soluţii eficiente EAS, Document Management, Business Inteligence, eLearning, eHealth, eGovernment, eAgriculture, eCustoms şi eBusiness atât pentru piaţa locală cât şi pentru cea internaţională. De asemenea, compania s-a specializat în execuţia de proiecte informatice de mare complexitate şi amploare.
În prezent, soluţiile SIVECO sunt utilizate de către beneficiari internaţionali din 35 de ţări. 550 dintre aceşti beneficiari sunt localizaţi în România şi includ atât instituţii publice importante cât şi companii private de referinţă - OMV PETROM, Orange, Raiffeisen Bank, Citibank, Aerostar Bacău, Ţiriac Air, Med Life, Com Auto Meridian, Carpatair Timişoara, URSUS Breweries etc.
SIVECO România SA este certificată ISO 9001:2000 de către compania franceză AFAQ-AFNOR, cotată printre primele 5 în lume din punct de vedere al prestigiului auditului pe care îl efectuează şi dezvoltă parteneriate solide cu cele mai mari companii de software şi hardware din lume (Intel, HP, IBM, Bull, Oracle, Microsoft etc).
De-a lungul celor 16 ani de existenţă, compania a dobândit o solidă reputaţie internaţională. Astfel, SIVECO România este prima companie din România care a primit Premiul I la World Summit for the Information Society, obtinând un număr record de nominalizări la concursul ICT Prizes organizat anual de către Consiliul European pentru Ştiinţe Aplicate, Tehnologie şi Inginerie (Euro-CASE). Proiectele sale în domeniul educaţional au primit aprecierea de "Best Practice" din partea Comisiei Europene şi "Honourable Mention" la eEurope Awards for eGovernment, fiind totodată considerate de către Asociaţia Internaţională de Project Management (IPMA) între cele mai importante realizări mondiale în domeniul managementului de proiecte. De curând, aportul SIVECO România în implementarea proiectului de informatizare a educaţiei din România a fost premiat cu European IT Excellence Award 2008, la categoria Independent Software Vendors - Vertical Market.