Astăzi a avut loc evenimentul de lansare a proiectului SMISU - Sistemul de Management Informaţional pentru Situaţii de Urgenţă. Finanţat de Banca Mondială, proiectul în valoare de aproximativ 7,5 milioane euro va fi implementat în termen de 12 luni de către un consorţiu format din companiile S&T România şi APD Communications Ltd. (Marea Britanie) cu sprijinul companiilor britanice EUS Associates Ltd şi Ultra Electronics APL. Unităţii de Management al Proiectului din cadrul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative îi va reveni responsabilitatea de a coordona derularea contractului în calitate de reprezentant al beneficiarilor acestui sistem.
SMISU reprezintă un proiect IT de referinţă pentru sectorul public din România cu efecte imediate asupra creşterii calităţii şi eficienţei serviciilor de gestionare a situaţiilor de urgenţă la toate nivelurile, de la cel judeţean până la nivel naţional, precum şi asupra sporirii capacităţii Guvernului de a lua rapid cele mai oportune decizii şi de a acţiona în cazul situaţiilor de urgenţă
"SMISU este sistemul informatic integrat al Sistemului Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă, ce conectează toate centrele operaţionale pentru situaţii de urgenţă, precum şi alte organizaţii interesate în vederea partajării de informaţii relevante şi suport în luarea deciziilor atât în activitatea de zi cu zi, cât şi în situaţii de urgenţă care implică gestionarea acestora de către comitetele pentru situaţii de urgenţă. Acest sistem va fi utilizat în toate etapele managementului situaţiilor de urgenţă: prevenire, planificare, răspuns şi restabilirea stării de normalitate," a subliniat Victor Paul Dobre, secretar de stat în cadrul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative.
Proiectul are ca scop îmbunătăţirea schimbului de informaţii între instituţiile implicate în managementul situaţiilor de urgenţă şi facilitarea adoptării rapide a celor mai bune decizii pentru situaţiile respective. SMISU este un sistem integrat destinat să asigure suportul informaţional necesar factorilor decizionali prin colectarea şi distribuirea informaţiilor despre urgenţe de la şi între instituţiile implicate în gestionarea acestor situaţii, evaluarea situaţiilor de urgenţă şi a efectelor acestora, coordonării intervenţiei, monitorizării situaţiilor, precum şi pentru elaborarea, stocarea punerii în aplicare, coordonarea planurilor şi a procedurilor standard operaţionale prevăzute pentru fiecare tip de situaţie în parte.
Implementarea SMISU se va executa conform prevederilor specifice proiectelor finanţate prin împrumuturi de la Banca Mondială, iar acceptanţa operaţională finală este prevăzută a fi realizată la începutul lunii iunie 2009. Între fazele incluse în acest proiect este prevăzută şi implementarea sistemului în locaţii pilot până la sfârşitul acestui an, în două Centre Operaţionale pentru Situaţii de Urgenţă la nivel naţional, la Bucureşti şi Ciolpani, şi în Centrele Operaţionale Judeţene pentru Situaţii de Urgenţă, din Arad, Bihor, Botoşani, Prahova, precum şi în cel al Municipiului Bucureşti.
SMISU va asigura interconectarea şi va permite emiterea de rapoarte pe baza informaţiilor furnizate de ministere, agenţii guvernamentale, alte instituţii publice centrale implicate în managementul situaţiilor de urgenţă.
"Suntem conştienţi de responsabilitatea care ne revine în calitate de prim contractor al acestui proiect. Pentru S&T, SMISU se înscrie într-o listă de proiecte de anvergură în care compania noastră a fost implicată pe parcursul celor 14 ani de activitate în România. Proiectul este complex, implicând pe lângă infrastructura IT şi de comunicaţii şi o importantă componentă de personalizare a aplicaţiilor. SMISU reprezintă un exerciţiu de armonizare a tuturor cerinţelor specifice fiecărei organizaţii implicate, iar succesul său se bazează pe efortul comun al echipelor mixte de lucru," a declarat Bogdan Cocora, Director General S&T România.
"Partenerii britanici implicaţi în acest proiect - APD Communications Ltd, EUS Associates Ltd şi Ultra Electronics APL - sunt extrem de onoraţi de selectarea lor în vederea sprijinirii acestui proiect de referinţă din România. Suntem încrezători în performanţele tehnologiei noastre, care stă la baza unei mari părţi a sistemului britanic pentru managementul situaţiilor de urgenţă, şi suntem bucuroşi să împărtăşim această expertiză şi experienţă partenerilor şi clienţilor noştri din România, ca parte importantă a SMISU. Acest proiect dovedeşte încă o dată strânsele relaţii bilaterale dintre Marea Britanie şi România în acest domeniu de importanţă critică," a declarat Philip Shaw, Director al EUS Associates Limited din partea partenerilor britanici.
Despre S&T România
S&T România, un important furnizor de servicii IT, este membră a grupului S&T AG, listat la Bursa din Viena şi care îşi derulează activitatea în 22 de ţări, prin intermediul a peste 70 de birouri locale. Cu o cifră de afaceri de 522,2 milioane Euro în 2007, S&T AG este cel mai important furnizor de consultanţă, soluţii şi servicii IT pentru clienţii din Europa Centrală şi de Est şi din regiunea ţărilor vorbitoare de limbă germană (Germania, Austria, Elveţia). S&T România face parte din Regiunea Est a grupului alături de subsidiarele din Rusia, Bulgaria şi Turcia.
În cei 14 ani de activitate, S&T s-a implicat constant în dezvoltarea infrastructurii informaţionale din România. Compania oferă soluţii informatice adaptate necesităţilor clienţilor, bazate pe un portofoliu bogat de aplicaţii software, infrastructură hardware şi o gamă completă de servicii de consultanţă, proiectare, implementare de soluţii IT complexe, management de proiect, dezvoltare de software, pentru clienţi din domeniile guvernamental, telecomunicaţii, producţie industrială, servicii financiare, producerea şi distribuţia de energie, îngrijirea sănătăţii.
S&T furnizează servicii de suport tehnic şi mentenanţă pe bază de SLA şi servicii de tip outsourcing.
S&T România este certificată ISO 9001:2000, ISO 14001:2005, IQNet şi TUV CERT şi deţine premiul J.M.Juran pentru excelenţă în managementul calităţii.