Două treimi (62%) dintre cititorii care au votat în Sondajul iniţiat de Ziarul BURSA, nu sunt de acord cu proiectul primarului Gabriela Firea să testeze un eşantion de bucureşteni de COVID-19, în timp ce o treime (38%) îi aprobă intenţia.
Sondajul a fost făcut pe pagina de Facebook a Ziarului BURSA, între 30 -31 martie şi a întrunit participarea a peste 1400 de cititori care au votat Nu/Da, ca răspuns la întrebarea "Sunteţi de acord cu intenţia primarului Gabriela Firea să testeze 10.500 de bucureşteni de COVID-19?".
Cititorii au comentat contraproiectului, dar există şi unul (poate chiar două) în favoarea lui:
1. "Dacă ne uităm la ţările care au reuşit (mai mult sau mai puţin) să controleze situaţia asta cu Covid, cu cât mai multe teste, cu atât mai bine. Testarea în număr mare şi urmărirea contactelor pare a fi cel mai bun fel de a ajuta guvernele să reducă infecţiile. Deci, după mine 10.000 nici nu ar fi destul."
2. " Poate este electorală, dar e mai bine decât ce fac ăia cu anticipatele în gură".
Celelalte comentarii suspectează proiectul Gabrielei Firea de intenţii electorale şi crearea unor oportunităţi de afaceri pentru cei implicaţi.
Câteva exemple:
1. "Nu este testat Bucureştiul, ci doar 10.000! Îi ştim pe cei 10.000 (nu sunt nici medici, nici asistente, nici alt soi de cadru medical). Anunţul este electoral, dar e doar pentru proşti...10.000 reprezintă un procent aproximativ de 0.4% din populaţia Bucureştiului.
Acum să privim şi economic/politic soluţia. De ce Bucureştiul ar fi primul? Păi dacă pică Bucureştiul, economia se prăbuşeşte. Este foarte adevărat că mai sunt oraşe care ajută economia, dar nu în aceeaşi măsură.
Asta ce se aude la TV e gargară să ne distragă atenţia de la faptul că se apară pe ei şi pe noi restul ne salvează doar norocul sau anticorpii formaţi. Cel mai bine ar fi să îi aşteptăm după pandemie şi să ne ocupăm puţin de ei".
2. "Pură idioţenie ...este ca şi cum aş încerca să pescuiesc în cadă şi să aştept să prind.
Clar este o manevră cu intenţia de a capitaliza politic. Sunt convins că acele teste se pot direcţiona către o zonă în care pot face diferenţa între viaţă şi moarte".
3. " Testele vor fi cumpărate prin fundaţia Cerceluşului?;)"
4. "Testele ar fi folosite în mod mai eficient dacă cu ele ar fi testate persoanele ce au venit de curând din Italia, Spania, etc. În cazul lor probabilitatea de a fi infectaţi este mai mare, cei depistaţi pozitiv ar fi izolaţi mult mai rapid, inclusiv faţă de membrii familiei".
Ideea testării bucureştenilor a fost lansată pe timpul fostului ministru al sănătăţii Victor Costache, care, între timp, a demiosionat; el a prezentat iniţial proiectul într-un mod diferit, nu ca pe o testare asupra unui eşantion de bucureşteni, ci drept testare a tuturor bucureştenilor, deşi nu dispunem nici de personalul, nici de echipamentele necesare unei acţiuni de asemenea anvergură.
Potrivit unor documente care au răzbătut în mass-media, studiul urmăreşte, de fapt, "cuantificarea nivelului de circulaţie al SARS-CoV-2 în populaţia generală, începând cu luna martie 2020, pe perioada pandemiei"; grupul ţintă îl reprezintă populaţia municipiului Bucureşti care ar urma să fie eşantionată.
Ieri (30 martie), Institutul Naţional de Statistică, care trebuia să realizeze eşantionul de 10.500 de persoane pentru testarea din Bucureşti, s-a retras din proiect. Reprezentanţii instituţiei spun că nu au instrumentele necesare pentru a furniza un eşantion reprezentantiv care să fie testat pentru noul Coronavirus. Surse din cadrul Primăriei Capitalei susţin că echipa medicală care se va ocupa de proiect va stabili şi grupele de vârstă şi persoanele care vor fi testate. Edilul Municipiului Bucureşti a anunţat, în aceeaşi seară, cine va fi testat mai întâi pentru coronavirus. Gabriela Firea susţine că prioritate vor avea cadrele medicale, persoanele aflate în carantină, precum şi cei cu simptome specifice infecţiei cu coronavirus. "Mă refer la persoanele care se află în carantină, care s-au întors din zonele roşii, din Spania, din Italia, din Germania, persoanele care prezintă simptome, precum şi cele care s-au întâlnit cu persoane care au venit din zonele roşii, precum şi cadrele medicale, toate acestea sunt priorităţile noastre", a spus Firea. Aurelian Bădulescu, viceprimarul Capitalei, a îndepărtat confuziile, anunţând că până joi va fi pus în funcţiune cadrul tehnic prin care să fie testaţi peste 10.500 de bucureşteni pentru coronavirus, detaliile despre efectuarea testelor urmând să fie comunicate ulterior de Adrian Streinu-Cercel, managerul Institutului "Matei Balş".
1. fără titlu
(mesaj trimis de Mike în data de 31.03.2020, 17:53)
Gabi Firea. Ia cineva in serios ce emana individa asta? Daca da, e trist.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de Petre în data de 31.03.2020, 21:44)
Dar pe cine sa luam in seama? Pe Iohaniss sau pe Orban? Trist, foarte trist ca am ajuns sa politizam tot. Cum s-au implicat cei doi in prevenirea raspindirii epidemiei ori pentru asigurarea masurilor pentru tratamentul celor depistati pozitiv? Cu nimic. OMS i-a avertizat din ianuarie despre eventuala raspandire a infectiei cu noul coronavirus, dar i-a durut la spate, ei erau preocupati de alegerile anticipate. Dar, de fapt, stim cine este adevaratul vinovat, care nu poate fi altul decat ...PSD.
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.04.2020, 03:21)
Lasa dle Petre ca trece, doar trebuie sa te tii cu Firea. Adica acuma te-ai trezit cu testele ? Cind mi-au murit si vaca si porcul in grajd ? Sint de vina toti cei ce au condus si conduc tara asta in cel mai bicisnic mod.
Animalele politice de orice culoare trebuie trase la raspundere dar mi-e frica ca nu exista nimeni cu ceva singe ramas ca-n 1989.
Tineretul este varza de Bruxelles. De acolo vine lumina !
1.3. Cand ziceti cititorii (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.04.2020, 06:36)
Inseamna SRI sau SIE? Cititorii trag de timp sa nu se poata dovedi greselile guvernarii si responsabilitatea aducerii a zeci de mii de oameni din zone infectate. In final doar medicii vor fi de vina, nu ? Cand propaganda este facuta de copii securistilor comunisti nu are cum sa fie diferente prea mari. Doctorii sa isi aminteasca gestionarii pe care se arunca vina cand disparea zaharul sau uleiul . Cand se va termina covid-ul toti medicii vor fi agatati cu dosare.
1.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.04.2020, 09:53)
Testele sunt necesare dar trebuie facute cu cap, nu aleatoriu. De exemplu, spitalele au nevoie de kit-uri de testare. Cei care prezinta simptome de Covid trebuie testati (de preferat acolo unde si-au petrecut ultimele 24 ore si nu la spital) etc.
1.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.3)
(mesaj trimis de MAKE în data de 01.04.2020, 10:21)
Si SiE si SRI. Ai ceva contra? Vezi ca te pirasc la cititorii mei!
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 31.03.2020, 17:55)
Rezultatele sondajului sunt corecte, cititorii sunt bine orientati.
De fapt, chiar daca testarea ar fi realizata cu succes, este evident ca nu ar servi la nimic, atata vreme cat nu avem cele necesare medical sa luptam cu pandemia.
Ai aflat ca ai cancer.
Si?!
2.1. Da, hai să stăm în casă de (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 31.03.2020, 18:08)
Nu mai ieșim niciodată, nu mai mergem la muncă, nu mai mergem la restaurant. Stăm frumos să ne dea statul bani, în generozitatea lui pe care o cunoaștem. Tot ce trebuie să faci e să faci ciocul mic.
2.2. Relevant (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de Lucid în data de 31.03.2020, 21:59)
62% din total cei 300 de cititori ai ziarului Bursa... Intr-adevar, o majoritate covarsitoare.
2.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.2)
(mesaj trimis de MAKE în data de 31.03.2020, 22:22)
Articolul si Facebook atesta peste 1400 de voturi in Sondaj, intr-o singura zi.
Oare cu cit trebuie sa inmultim ca sa aflam numarul de cititori, cind teoria spune ca la un vot, sint 100 de cititori in spate!
Ah, fetelor, fetelor, mare va mai este pizma!
2.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.04.2020, 01:03)
Esti cumva patron care sufera? Ticalosia iese la lumina.
2.5. Sunt mic întreprinzător, tâmpitu (răspuns la opinia nr. 2.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.04.2020, 19:11)
Sau freelancer dacă vrei... N-am alți angajați decât pe mine. Doar că mie nu-mi place să stau la cheremul altora. Și dacă tu vrei să-ți dicteze unul ca Iohannis și gașca lui viața sub pretextul epidemiei și să primești un salariu mizer pe lună dat de stat sub pretextul că e epidemie, zi mai bine că ești marxist. Urlați pe aici că orice intervenție a statului în economie e comunism, și acuma nu vă mai săturați să primiți ordine de la stat, pentru o pseudoepidemie. Când o să se închidă firma patronului cel "ticălos" unde lucrezi, o să chițăi pe stradă de foame și n-o să te ajute nimeni pentru că nici n-o să mai aibă cine, afară de cazul că ești vreun birocrat de la stat, deși dacă ești funcționar mărunt, nu te baza că n-o să fii dat afară și de acolo.
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 31.03.2020, 18:03)
In mod evident, cei care au raspuns nu au habar la ce au raspuns. Dupa cum se arata si in articol, la final, scopul testarii s-a schimbat in ultimele zile. Asa ca a mai face un articol cu care sa te lauzi cu sondajul tau fake este caraghios.
Obiectivul testarii s-a schimbat de la unul statistic, asa cum era initial si la care se refera comentariul #2 din articol, la subiectul comentariului #4. Niste grupe de risc aflate in Bucuresti. De ce in Bucuresti, vor intreba cei din Bascauti? Pentru ca densitatea urbana in Bucuresti dar si importanta ca institutii sau mecanisme sociale (de ex metroul) il face o localitate asa cum Romania nu mai are, supusa la un grad sporit de risc. Daca sunt multi asimptomatici, este prudent sa dai drumul la metrou sau nu? Hai, raspundeti la asta, caraghiosilor de 60%.
3.1. Exact... (răspuns la opinia nr. 2.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 31.03.2020, 18:10)
Numai că e o mică problemă. Până și cretinii de suedezi cu tot liberalismul lor autodistructiv, tot au reacționat mai rațional la "criza" asta.
3.2. Te-ai dat singur de gol (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de Cristian în data de 31.03.2020, 18:12)
Masurile imbecile rezulta chiar din ceea ce ai postat mai sus. Sa spunem ca, din aia 10.500 ies jumatate (50%) pozitivi cu COVID dar asimptomatici. Ce faci? Inchizi metroul si STB-ul? Sigilezi scara de bloc cum i-am auzit ca vor sa faca? Prelungesti arestul la domiciliu cu 30 de zile?
Adica masuri si mai tampite decat cele pe care le suportam in prezent?
Nu am incredere in astfel de studii.. Daca le faceau fix in focarul celor veniti din tari straine, atunci da, aveau o relevanta, dar in Bucuresti sunt fix zero.. lumea oricum e tinuta prizoniera in blocurile lu Ceasca. Daca vine un cutremur o sa avem o tragedie umanitara in Bucuresti cu atatia oameni sechestrati in blocuri.
3.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 31.03.2020, 18:35)
Iti spun eu ce facem. Declaram masca obligatorie la metrou asa cum au declarat-o cehii. Nu iesi afara decat cu masca. Si nu pentru protectia ta ci a altora. Nu ai masca? AMENDA.
3.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de MAKE în data de 31.03.2020, 19:00)
Ostilitatea comentariului induce indoiala cu privire la normalitatea judecatii comentatorului. Cititorii pe care comentatorul ii dispretuieste, fara sa-i cunoasca, certamente nu sint mai prosti decit el si nici mai caragiosi decit el, ba, citindu-i comentariul, inclin sa cred ca e invers. Sondajul nu e fake. Autorul articolului nu se lauda cu sondajul.
Ce ai nene, ce te-a lovit?!
3.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 31.03.2020, 19:03)
Nu ii cunosti pe cititori. Multi sunt tare prosti. Iar tu iesi afara in public.
3.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.5)
(mesaj trimis de MAKE în data de 31.03.2020, 19:14)
Poate.
Sint multi, foarte multi cititori noi.
Ca ansamblu, nu pot fi decit mai destepti decit oricare dintre indivizi - de aici decurge si valoarea sondajelor.
Dar, intr-adevar, dai de cite unul horror.
3.7. Corect (răspuns la opinia nr. 3.5)
(mesaj trimis de Gicu în data de 31.03.2020, 19:45)
Corect ce ai scris. Retarzii mai considera ca orice initiativa pentru marirea salariilor si pensiilor, orice se poate face pentru cetateni se numeste populism ieftin facut pentru voturi. Nu dau exemplu cu SUA pentru ca (...) il injura pe Trump. In Germania se aloca sute de miliarde pentru sprijinul firmelor si cetatenilor. Nu se numeste populism. Daca le-ar zice alora asa ceva ar lua multi scuipati in gura. Oricum astia fiind retarzi plini de ura nu inteleg nimic.
3.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de Miclea în data de 31.03.2020, 21:47)
Corect. Ati punctat bine si subscriu la aceasta opinie.
4. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 31.03.2020, 18:07)
Nu ati inteles nimic... Se verifica gradul de transmitere comunitara prin aceasta metoda. Similar institutelor de sondare a pietei, se alege un esantion de 10k oameni, si rezulta un rezultat cu un anumit grad de increrede. Metoda aplicata are valabilitate stiintifica. La acel esantion de 10k oameni intervalul de incredere este de peste 90%. Cand ai rezultatele poti sa extrapolezi si sa afirmi ca x% din bucuresteni au coronavirus chiar daca nu au avut contact direct cu o persoana depistata pozitiv pentru ca a existat acea transmitere comunitara.
E grea viata cand esti impotriva a orice....
4.1. Ce grad de transmitere comunitara ? (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de Cristian în data de 31.03.2020, 18:14)
Nu are rost sa testezi transmiterea comunitara cat timp oamenii sunt izolati de peste 10 zile in casa.. Daca circulau liber pe strazi, era altceva.. dar daca tot i-ai izolat in casa ce muschii mei testezi? Daca nu cumva au luat boala cat s-au dus pana la magazin si inapoi? Vezi de treaba... Un astfel de studiu nu are cum sa nu induca concluzii tampite.
4.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 31.03.2020, 18:20)
Tocmai ca circula liber. Lumea munceste si face cumparaturi => transmitere comunitara. Inafara unor firme de IT, prestatoare de servicii si au proceduri de telemunca dinaintea pandemiei, firmele inca muncesc, fizic, la birou / in unitati de productie.
4.3. Si... (răspuns la opinia nr. 4.2)
(mesaj trimis de Cristian în data de 31.03.2020, 18:28)
Bun si... ce faci? Ii blochezi si pe aia care inca mai circula ... si ce ai rezolvat? Muncitorii in constructii sau cei din hipermarketuri, sau din depozite, sau de la Posta.. n-am auzit sa poata lucra prin telemunca. Repet.. daca iti rezulta 90% contraminati din aia 10.500 de bucuresteni, ce faci? Care e concluzia si ce decizii iei.. ??
5. fără titlu
(mesaj trimis de Sulaina Channel penalist în data de 31.03.2020, 18:09)
Ca in China..."ciuma portocalie" nu vrea sa stim cati au contaminat in tara asta...toti coronavirusatii sunt in fiefurile ciumei portocalii, Suceava, Alba, Arad...Nu mai faceti acum statistici? In Teleorman, in "cel mai sarc judet" acolo la Dragnea nici un virusat. Doavada ca oamenii saraci se spala nu ca slinosu de Catu care nu cred ca a vazut apa calda de cand s-a nascut
5.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.04.2020, 03:33)
Sula-ina vrusei de scrisei mi se pare !
Daca din Teleorman nu sint plecati multi in Italia si Spania atunci statistic nu prea au aparut imbolnaviri.
Daca mergem dupa logica lui Dragnea in care si mortii voteaza atunci am inteles ca te dai cu Channel, penalule !
6. Un studiu tampit induce concluzii tampite
(mesaj trimis de Cristian în data de 31.03.2020, 18:20)
Un studiu tampit induce concluzii tampite. Indiferent ce rezultate ar avea testarea a 10.500 de oameni din Bucuresti, repet, aflati inzolare, concluziile unui astfel de studiu, indiferent de rezultat, nu pot fi decat imbecile si fara fundament stiitific.
Daca ies, sa spunem 90% pozitivi cu COVID, ce facem? Inchidem de tot Bucurestiul si pregatim bombele cu napalm?
Nu poti lua masuri concrete, utile, pe baza unui astfel de studiu, iar masuri si mai drastice de restrangere a circulatiei vor bloca efectiv tot ce mai misca cu consecinte incalculabile.
6.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6)
(mesaj trimis de anonim în data de 31.03.2020, 19:01)
Isteria nu te face mai istet, chiar contrar. Daca 90% sunt deja infectati, inseamna ca rata mortalitatii este cu mult mai mica decat cea anticipata. Si se va relaxa situatia. Dar probabil s-ar impune niste restrictii: niciun om in locuri publice fara masca. Si dezinfectanti la fiecare institutie sau magazin.
7. Scara de bloc in carantina - masura imbecila !!!
(mesaj trimis de Cristian în data de 31.03.2020, 18:43)
Una din masurile cu adevarat IMBECILE pe care Firea a enuntat-o deja, este introducerea unei intregi scari de bloc in carantina (30-40 de apartamente cu cate 2 oameni, in medie in ele) daca cel putin 1 locatar din respectiva scara de bloc este testat pozitiv cu COVID.. Deci.. introduci 60-100 de oameni nevinovati, aflati in izolare (deci care nu ies din casa decat odata la 5 zile), in carantina 14 zile, pentru ca ai testat un singur om si ti-a rezulta ca e pozitiv. Ce vreti mai imbecil de atat ??
7.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7)
(mesaj trimis de anonim în data de 31.03.2020, 18:58)
Cine ti-a spus tie ca oamenii acum in stare de urgenta ies doar la 5 zile. Baaai, istericule. Tu stii cata mancare trebuie sa cumperi ca o familie de patru sa stea 5 zile fara mancare? In plus iesiri de 3 ori pe zi cu animalele de companie. Eu cred ca in general oamenii ies cam o data pe zi sau la doua zile.
7.2. Bun .. (răspuns la opinia nr. 7.1)
(mesaj trimis de Cristian în data de 31.03.2020, 20:55)
Bun .. si daca gasesti unul cu virusul in el in scara cu aia, ce le faci? Le duci tu mancare la usa, la fiecare apartament, daca ii baga in carantina ?
7.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 31.03.2020, 21:51)
Da, primariile, asistenta sociala, ONG-urile (unde sunt toate ONG-urile care ieseau in Piata Victoriei, au facut KK pe ele de ticaloase?).
8. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 31.03.2020, 19:13)
Citeam de curând ca Germania testează în jur de 300 000 de oameni pe săptămână. Opiniile la articolul respectiv, destul de multe, erau la superlativ, ca doar era Germania, și se înjura la greu faptul ca la noi nu se face nimic în sensul asta. Acum ca exista și la noi o intenție, firava, in acest sens, doar ca vine de pe o zona hulita, decizia este brusc foarte proastă. Dacă schimbați pe Firea cu Iohanis ca inițiator al deciziei de testare, va garantez ca se schimba și procentele. Concluziile le trage fiecare.
8.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 8)
(mesaj trimis de anonim în data de 31.03.2020, 19:54)
Concluziile sunt ca cititorii sunt ticalositi si indoctrinati. Prostime.
8.2. Pt # 8.1. (răspuns la opinia nr. 8.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 31.03.2020, 21:57)
Exact, dar nu îndoctrinați ci..ideologizați încă din 1946. Și nu toată populația. Ciumaților roșii de astăzi l-i s-au spălat creierele, l-i s-au colmatat cu ideologia bolșevică de-răsărit. Ei sunt și vor rămâne un electorat- captiv - turma-roșie. Prostimea de care zici nu sa luminat nici acum după 30 de ani de dezastru. Sunt nostalgici după Ceaușescu, îl au pe Iliescu portret lângă icoană, îl plâng pe Dragnea, și sunt hotărâți ca la alegerile următoare să meargă la urna de vot cu cei 3 trandafiri, chiar dacă îi înțeapă de 30 de ani. Deh, oameni cinstiți : au primit punga cu alimente de bază, un mic și o bere,o geacă roșie,..... DAR, și 1 m de autostradă, 5 spitale uriașe regionale Kanal Dunăre-București, autostrăzi suspendate în capitală și..... Celebrul program de guvernare foarte foarte bun....
8.3. Uită-te în oglindă (răspuns la opinia nr. 8.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.04.2020, 19:15)
Ești ca un papagal care repetă aceleași cuvinte "Ciuma roșie!" "Ciuma roșie!" Ai urlat că nu mai vrei ordonanțe, "noaptea ca hoții", acuma "liberalii" guvernează numai prin ordonanțe. Portretul lui Iliescu. Ai auzit de chestia aia care se cheamă proiecție? Să-i acuzi pe alții de ce faci tu?
8.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 8.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.04.2020, 19:43)
Tu nu esti normal!
Acum chiar este vreme de ciuma, iar tu reprosezi guvernarea prin ordonante?
Cauta-te la cap, vere!
8.5. IMNUL steaua VOTULUI...răsare! (răspuns la opinia nr. 8.3)
(mesaj trimis de Autorul cu 3 din 1o strofe în data de 02.04.2020, 04:10)
TEXTUL :* 8.2. . NeCiumat, NePapagal, NeUrlător, Anti-OUG 13 ,ProOUG- (neHOAȚE), civilizat nu am strigat.."" Nu-E PSD "", fără partid(nici PCR), de dreapta....... _Pe.. MUZICA : Steaua sus răsare. . /1/ Trezește te, GĂGĂUȚĂ, / . Nu-i mai vota pe... iLiCi ; / . Căci tovarășul LENIN / . I- a alăptat de mici... >bis / /2/ Când fost-au ei discipoli, /. . La MOSCOVA măreață ; /. . S-au impregnat cu ROȘU, /. .. Pentru întreaga viață. >bis. //. . /3/ Oare nu vezi " măi DRAGĂ, /. . Că FOȘTI n-au pierit ; /. .. Ei îți jefuiesc ȚARA, /. . Nu fug în răsărit. >bis . . Nu fug la.... MOSCOViT. >bis .. ..___Acest.. imn are 10 strofe este 'fabricat' pt./ descrie "Epoca de Plumb" Ion Ilici IliciESCU. (3 mandate și patru mineriade) . . __. Să-l trimit integral domnule MAKE.? Mai am o parodie anti-FSN satirico-politică pe melodia lui Sinatra (străin în noapte), buna de cântat prin Cișmigiu. (v-am văzut articolul).Revin peste câteva zile la acest articol și aș vrea să văd acordul dvs. D.le Mache...
9. Studiu epidemiologic
(mesaj trimis de Svejk în data de 31.03.2020, 20:19)
1. Regret, dar sondajul organizat de ziarul Bursa este nu doar inutil, ci ar putea induce în eroare cititorii. El nu are nicio semnificație. Nu se fac sondaje de opinie pe probleme vagi și puțin sau deloc cunoscute de populația investigată. Inițiativa testării bucureștenilor în număr mai mare sau mai mic a fost extrem de controversată în mass-media, așa încât publicul are o imagine confuză și habar nu are despre ce este vorba.
2. Bâlbâiala inițiatorilor este sursa principală a acestei confuzii. Iar această bâlbâială nu avea cum să nu aibă loc de vreme ce inițiatorii doreau fiecare să facă și să obțină altceva. Dr. Victor Costache dorea o testare în masă a bucureștenilor. Era importantă pentru că Bucureștiul are cel mai mare număr de infectați și este cea mai mare aglomerație urbană din țară. Dacă aplatizezi curba infectărilor în capitală ai rezolvat mai mult de jumătate din problemă. Nu avea bani și a apelat la Primărie care avea. Gabriela Firea a înțeles imediat potențialul politic și electoral al proiectului și și l-a însușit imediat. A și încercat să cumpere vreo sută de mii de teste, ca primă etapă, dar a eșuat. Institutul Matei Balș chiar dorea un studiu epidemiologic făcut ca la carte. Pentru asta nu avea nevoie de testarea tuturor bucureștenilor - nu face doi bani; te poți infecta la ieșirea de la testarea care va avea un rezultat negativ - ci de un eșantion pe baza căruia să stabilească cu ce viteză și pe ce traiecte specifice se deplazează epidemia într-o aglomerare urbană (cele mai favorabile epidemiilor). Este un studiu esențial și ar trebui să fie făcut - de mirare că încă nu l-au făcut unii mai serioși decât noi. Asta ar permite nu să iei măsuri în orb - cum fac ordonanțele militare de până acum, care au stabilit că bătrânii au voie să se infecteze doar între orele 11-13! Ci să acționezi asupra nodurilor majore din rețelele de infectare. Dacă le întrerupi, rata de infectare scade în viteză masiv. În volum se pare că nu. Între altele acest obiectiv face credibilă sursa la care a apelat ziarul.
Concluzie - e bine să se facă. Dar cel mai probabil nu se face. Au intervenit politicienii alarmați de faptul că s-ar putea ca puterea și opoziția să coopereze la un proiect. Păi ei sunt adversari electorali și știați sau nu, dar suntem în campanie electorală. Ideea bună pentru guvernanți era să preia ei proiectul și să-l aplice nu doar la capitală ca să ia voturi primărița, ci în toată țara. Îi costa câteva milioane dar nu s-au gândit că o idee bună poate fi preluată ca jarul pe care îl pui pe turta ta. Așa că s-au gândit doar cum să-l omoare și aproape au reușit. Dar e păcat că au reușit.
9.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9)
(mesaj trimis de MAKE în data de 31.03.2020, 21:39)
Pari a fi vreun sociolog ceausist, ancrasat in rutina.
Musiu, pe vremea ta, ziarele nu faceau sondaje online.
Sondajul BURSA este ilustrativ pentru pozitia cititorilor fata de numeroase aspecte ale initiativei de testare: este apreciata initiativa drept utila sau nu (asa cum a fost ea prezentata, fie si confuz), are sau nu are contributie electorala si pina unde poate merge adversitatea politica, chiar si intr-o problema tehnica, privitoare la sanatate, in situatie limita, unde chiar e vorba despre viata cetatenilor.
Schwein, mai citeste o dat ce ai scris.
Ceva care nu are nici o semnificatie nu poate induce in eroare pe nimeni si daca nu esti in stare sa-ti dai seama de asta, atunci poate ca n-ar trebui sa te pronunti decit cu privire la cit de micuta, fragila, rumena si inteligenta este Viorica Dancila, ce barbat curajos si hotarit este Adrian Nastase si cit de subtil si intelectual este Marcel Ciolacu, adica sa te pronunti doar asupra chestiunilor in care esti expert.
9.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 31.03.2020, 22:01)
Ceva care nu are nici o semnificatie nu poate induce in eroare pe nimeni .
Fals MAKE. Era un exemplu in ceea ce ai sters anterior. Nu mai insulta cititorii.
9.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9.2)
(mesaj trimis de MAKE în data de 31.03.2020, 22:04)
Este absolut imposibil ca un lucru fara NICI O SEMNIFICATIE sa poata induce in eroare pe cineva.Orice exemplu crezi ca ai putea gasi, este doar greseala ta de logica.
9.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 31.03.2020, 22:08)
Este penal si caraghios sa insulti cititorii iar cand acestia iti replica cu egala masura, sa le stergi comentarii folosindu-te de regulament. Fii barbat. Lupta cu arme egale, daca insulti, lasa-te insultat. Doar fiindca esti patronul acestui spatiu virtual nu te face capabil sa distorsionezi opiniile exprimate. Daca ai curaj, lupta-te cu cei care te vor reclama in instanta.
9.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9.4)
(mesaj trimis de MAKE în data de 31.03.2020, 22:14)
Oricine poate da in judecata pe orice, dar nu si un anonim.
Nu te-am insultat, doar lipsa ta de logica te insulta.
9.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.04.2020, 00:05)
Mda, comentatorul de la nr.9. pare PSD-ist si pare sociolog, dar iti trebuie ceva fler si iscusinta sa-ti dai seama de asta.
9.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9.3)
(mesaj trimis de Un guru în data de 01.04.2020, 01:02)
Iata un exemplu fara semnificatie: Zincul ucide coronavirusul.
Este neprobata, nici falsa, nici adevarata, deci nu are semnificatie.
Populatia consuma zinc in exces si moare. Este astfel indusa in eroare de ceva fara semnificatie prezentat ca o valoare de adevar cu semnificatie.
Iata-ti greseala de logica.
9.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9.7)
(mesaj trimis de MAKE în data de 01.04.2020, 05:49)
Confunzi notiunea de semnificatie cu notiunea de valoare de adevar, caci propozitia din exemplul tau are inteles, inca inainte sa-i fie probat adevarul.
Semnificatia este acel "altceva" pentru care sta "ceva" si care este numit "semn" (cf. Umberto Eco), in timp ce valoarea de adevar a unui sir de semne despre care spunem ca este o propozitie, consta in corespondenta (semnificatiei) asertiunii cu starea de fapt la care se refera (cf. Aristotel, care, e drept, nu se exprima chiar cum am facut-o aici).
Ceva care sa nu aiba NICI O SEMNIFICATIE este foarte greu de gasit, deoarece alocarea de semnificatii face parte dintre ocupatiile definitorii umane, (astfel ca aprecierile comentatorului de la nr.9 releva exagerarea la care il impinge un misterios sentiment de dusmanie, care astfel poate fi detectat).
9.9. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9.8)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.04.2020, 10:14)
Inceteaza sa mai dai cuvintelor doar sensurile pe care le vrei tu. 9.7 nu a confundat semnificatia cu valoarea de adevar, tu ai facut-o. 9.7 a spus doar ca nu se poate determina valoarea de adevar, deci afirmatia nu are semnificatie, inteles, talc, importanta.
SEMNIFICÁȚIE, semnificații, s. f. 1. Conținut semantic al unui cuvânt; înțeles, sens, accepție. ? (În semiotică) Funcție a semnelor de a reprezenta ceva independent de ele; denotație. ? Valoare simbolică a unui lucru; înțeles, noimă, tâlc. 2. Însemnătate, importanță, valoare (a unui fapt, a unui obiect etc.)
9.10. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9.9)
(mesaj trimis de MAKE în data de 01.04.2020, 10:57)
Prietene, ti-am dat definitiile pentru ambele notiuni, precizindu-ti cine le-a formulat si prin urmare, spunindu-ti ca nu eu sint autorul lor.
Aceste definitii sint general acceptate, astfel ca atunci cind le folosesc "nu dau cuvintelor doar sensurile pe care le vreau eu", ci pe cele folosite de toata lumea normala.
Vad, insa, ca nici cu definitia de dictionar in fata nu intelegi.
A afirma, cum faci tu inca o data, ca "nu se poate determina valoarea de adevar, deci afirmatia nu are semnificatie, inteles, talc, importanta", inseamna sa amesteci sinonimele de la 2., cu definitia de la 1. si sa iasa un talmes balmes.
Eu unul sint educat sa fiu riguros, iar rigoarea inseamna sa nu amesteci limbajul de la nivelul simtului comun (care foloseste acele sinonime de la 2.), cu limbajul de la nivelul sistematizat (care da definitiile de la 1.).
Pe de alta parte, exemplul pe care l-ai dat - "Zincul ucide coronavirusul" - nu poate fi considerat lipsit de semnificatie nici daca ar fi o propozitie adevarata, nici daca ar fi falsa si nici daca nu i-am cunoaste valoarea de adevar. Pentru ca o intelegem.
9.11. Post Scriptum (răspuns la opinia nr. 9.10)
(mesaj trimis de MAKE în data de 01.04.2020, 11:16)
Examinind coloana de comentarii, am inteles cu ce te-am deranjat - problema ta nu este distinctia dintre lipsa de insemnatate si nonsens, ci faptul ca crezi tu ca i-am adus atingere PSD-ului cu rezultatul sondajului.
Ia-te de mina cu Schwein!
Pe el tot asta il deranjeaza.
9.12. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.04.2020, 19:13)
Corect!
Make nu a prezentat sondajul ca pe un sondaj sociologic, ci ca pe o sondare jurnalistică a publicului ziarului Bursa. Orice critici de natură sociologică sunt tampenii. Intr-adevar, criticarea sondajului nu poate avea decat motive propagandistice.
10. Utilitatea practica e nula
(mesaj trimis de Cristian în data de 31.03.2020, 21:05)
Utilitatea unui astfel de studiu e NULA. Pe baza lui nu poti lua nicio masura valida. Nu poti ridica masuri restrictive care au fost luate pentru intreaga tara si chiar daca ai face-o si ai lasa lumea sa iasa din case, nu ai garantia ca nu ies la aer persoane cu adevarat purtatoare care au venit de prin tari straine.
Si reciproc - daca constati ca ai 80% imbolnaviti in acel esantion, ce decizi? Lumea e deja arestata la domiciliu.. Daca opresti transportul in comun sau pui oameni inarmati la fiecare scara de bloc, blochezi si mai mult lucrurile fara a opri epidemia .. ca mai ai cel putin cateva mii de infectati prin tara..
In plus, testarea si constatatarea faptului ca un om este infectat cu COVID, la scara blocului, in timp ce vecinii se uita pe fereastra, il supune pe acel om unor reactii nedorite in mediul in care traieste (lumea il va arata cu degetul si ii va ocoli familia), pe care nu le ai, daca el este testat la spital
NU recomand astfel de teste in Bucuresti decat organizat si pentru cine chiar are nevoie..
10.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 10)
(mesaj trimis de anonim în data de 31.03.2020, 21:57)
Amice, esti isteric si periculos chiar pentru tine insuti. Mai taci naiba din gura si gandeste inainte sa strigi.
Rezultatele ar putea fi anonimizate daca nu ar fi pericol public. Daca tu ai TBC, tu crezi ca te lasa liber pe strada? Gandeste inainte sa scrii, istericule. Vad ca in ultima propozitie incepi sa realizezi utilitatea unui test pe grupele de risc. Este un drept al omului sa stiu daca vecinul de bloc ma poate contamina. Nu este SIDA care se transmite doar prin contact foarte intim. A avea SIDA si a nu spune cuiva inainte de un contact intim sau cu fluidele biologice este un act penal. La fel este si cu coronavirusul, zadarnicesti prevenirea raspandirii bolilor.
11. fara titlu
(mesaj trimis de bogdan în data de 31.03.2020, 22:13)
eu zic da pentru testarea covid 19 am s-o fac este pentru binele sanatatii mele.Ca si cetatean al Romaniei sa lasam medicii sa ne testeze ,Raed Arafat a spus o vorba "daca te testezi inainte te vei vindeca"am sa ascult autoritatile statului si da ma voi testa.Rog ca tinerii si persoanele in varsta care au boli cronice sa se testeze imediat si sa puna sanatatea pe primul loc.Rog ca ziarele din Bucuresti si din toate judetele sa inceapa o campanie de testare nationala si judeteana.Hai sa facem Romania sanatoasa
12. E nevoie de teste dar în altă parte
(mesaj trimis de Cristian în data de 31.03.2020, 22:29)
E nevoie de teste fara număr la Suceava unde fiecare infectat, nediagnosticat la timp, a intrat în contact cu alte 10 persoane, iar unele dintre ele au simptome. E nevoie de teste in spitale, unde personalul medical, netestat la timp, și-a infectat probabil familiile.
Firea, fa un bine și donează aceste teste cui are nevoie de ele!
12.1. Intresul ingust asta-i tot (răspuns la opinia nr. 12)
(mesaj trimis de XXX în data de 01.04.2020, 10:57)
La Suceava au actionat prietenii lui Make care ne-au livrat pe bani europeni cel mai mare gratar uman. Gaterul Flutur sa traiasca! Nu? Tot se pricepe el si la paduri si la spitale, dar mai ales la surclasat Lombardia la numar de victime, ca la indicele de dezvoltare nu poate fluturasul mai nimic. Dar despre asta nu sunt intrebati cititorii bursa. Ia sa-i intrebam pe basisti... e bine ca in ultimii 15 anii prietenii ideologici ai lui Make au redus numarul de paturi din spitale si din sectiile de ATI? Si ca acum pe criza incearcam sa-l refacem la preturi astronomice?
12.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 12.1)
(mesaj trimis de MAKE în data de 01.04.2020, 11:07)
Ce ai neica cu mine?
Am eu prieteni ideologici?
Te-a lovit singuratatea?
Fa exercitii in camera, maninca brinza!
13. Oare bicicletele'Firea' au viciat sondajul
(mesaj trimis de CLAR.! Bicicletele "Găbița" au viciat s în data de 31.03.2020, 23:05)
Rog organizatorii sondajului, să " recheme la SERVICE", - precum autoturismele cu defecțiuni - pe cei cu 38% ^ DA ^[ sondaj cu defecte, neprofesionist] __ Acestora ( cei cu Firea) trebuia să li se pună întrebări cu " bifurcație" : " răspundeți din nou cu "" da sau nu "". /1 / va dat doamna Primar General al României, un voucher de 500 RON gratis pentru bicicletă..?.(din cele 25.000 buc.).. /2/ sunteți membru sau simpatizant de trandafiri.?. /3/. La alegerile trecute ați primit la ușă punga cu alimentele de bază, și tot la adresa aceea locuiți?
13.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 13)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.04.2020, 00:55)
Animalele liberale in zona de 62% trebuie trepanate si apoi sterilizate chimic pentru a preveni raspandirea bolii.
13.2. Lui.13.1.Posesorul de animale (răspuns la opinia nr. 13.1)
(mesaj trimis de Un Homo sapiens sapiens în data de 07.04.2020, 17:16)
QAMENII superiori... (zona 38‰),pesediști-NeoBolșevic i,... nu, nu, NU trebuie îmbarcați în vagoane de vite și deportați în răsărit ( la Moscova?). S-ar face de + rusul+ RÂSUL CURCILOR și acolo : uzbecii,turkmenii, adhjerii, abhazii, daghestanezii,kârcâzii , etc,etc., ori vor părăsi Federația ori vor învăța românește.!!! Ca să le strige : ciuma roșie, ciuma roșie... și NU-e PSD, NU-e PSD... și - Iliescu te iubim-!, pe tine Dragnea de Rahova, milioanele de membri și simpatizanți LOiALi...
14. Subiectul in discutie
(mesaj trimis de Pribeagul în data de 01.04.2020, 01:29)
ne arata un lucru extrem de ingrijorator, si anume ca la nivelul conducerii operatiunii contra pandemiei exista o enorma debandada, acum, cind ar fi nevoie de unitate, claritate si fermitate. Seniorii celor 41 de feude ale tarii actioneaza fiecare cum ii taie capul, Flutur la Suceava, altul la Constanta, altul la Braila, altul la Hunedoara, altul la Bucuresti... Pina si sefa UPU de la Orastie a gasit ca in actualele conditii cel mai bine este sa-si dea demisia. Ce fiinta superba! O splendoare! Cum a ajuns o asemenea fiinta sef la UPU?!
*
Doamna Firea cu Cercelul ei incalca toata strategia de combatere a pandemiei. Au pornit-o prin balarii si nu se mai opresc. Astazi, mai pe la prinz, doamna Firea spunea la un post TV ca nu vrea sa mai vorbeasca despre studiu, ca prea s-au aprins spiretele. Dar a mai trancanit cca 30 de minute despre el. In programul de seara a mai stat vreo doua ore pe ecranul unei post TV si a vorbit iar pe aceeasi tema. Cind avem morti, cind avem confirmati, cind vreo 1000 de migranti reintorsi, sigur multi dintre ei infectati, umbla brambura prin Suceava, cind s-au imbolnavit sute de medici, cind intra in carantina spitale!, cind medici si alte cadre medicale dezerteaza de pe linia frontului, madama si Cercelul ei au gasit cu cale sa-si faca si ei numarul, incalcind stategia stabilita pentru combaterea virusului si algoritmul de testare pentru COVID-19 elaborat de INSP.
*
"Scenariul ideal al testării este să poţi să testezi persoanele simptomatice. Ideal este să poţi să testezi cât mai mulţi dintre contacţii acestor persoane care sunt simptomatice şi confirmate ca fiind pozitive. Testarea persoanelor care nu au simptomatologie, de exemplu, în rândul populaţiei generale, nu aduce niciun fel de informaţie nouă. Ideea asta să mă testez ca să fiu sigur că nu sunt bolnav nu are niciun fel de sens pentru că acum te testezi, eşti bine, eşti negativ şi peste două zile poţi să te îmbolnăveşti. Nu are niciun fel de rost să încercăm să ne testăm cu orice preţ, pentru că beneficiile unei astfel de testări sunt nule", a afirmat Alexandru Rafila
*
N-are importanta ce zice Rafila, n-are importanta ce zice INSP, n-are importanta situatia dezastruoasa a sistemului de sanatate, cei doi bolnavi au o damblaua si au hotarit sa si-o faca. Cu orice risc! Pentru ca exista un risc mare. Sa zicem ca nu gasesc nimic, sau gasesc ceva la nivelui situatiei existente cunpscute. Lucrurile se vor desfasura ca si pina acum, dar va fi o irosire mare de resurse, care sunt folosite alandala in loc sa fie folosite in punctele nevralnice ale frontului: cadrele medicale si decontaminarea spitalelor. Sigur ca va iesi un scandal, dar... trecator.
Dar, in cazul in care gasesc ca 90% dintre cei testati sunt pozitivi, ce se intimpla atunci? Dau buzna toti bucurestenii, in frunte cu Firea, la ministrul Sanatatii sa-i trateze? Sa vezi balamuc!
*
Situatia iese de sub control si ne asteptam s-o ia razna. Stie toata lumea de ce. In principal datorita capacitatii scazute de testare. S-a ajuns la 1500 de teste pe zi. Mor oamenii si rezultatele testarii vin dupa 5 zile. Este scandalos sa consumi aceasta capacitate precara aiurea, dupa indicatiile celui mai mare virusolog: doamna Firea.
15. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 01.04.2020, 03:54)
Dle Make, cu stima rog sa organizati un sondaj printre cititori daca mai vor sau nu sa-l citeasca pe Sorin Rosca Stanescu.
Poate determinati astfel ce grad de influenta mai are acest mare influencer !
16. Firea ar face bine să redeschidă parcu
(mesaj trimis de Cristian în data de 01.04.2020, 07:05)
Firea ar face bine să redeschidă parcurile. Aleargă lumea seara prin parcări și parcurile zac goale. Treaba cu închisul in weekend am inteles-o dar decizia de a menține parcurile sigilate e una profund imbecila ca și testarea unui lot de bucureșteni după principiile sondajului de opinie.
O testare in pandemie NU e un test in care sa poți obține date relevante că în cazul sondajului de opinie. Orice rezultate ai obține, nu poți lua pe baza lor decât decizii aiurea, pentru că un astfel de test nu are semnificație și validitate statistica. Streinu Cercel știe acest lucru dar îi face jocul lui Firea că primește niste mașini la institut, care rămân acolo și poate niste bani că și coordonator de studiu ne-stiintific.
Români, nu va lăsați aburiți și prostiti de ăștia. Trebuie testat acolo unde, cel mai probabil s-a cuibărit virusul și exista evident focare sau infecții in lant, nu dand cu zarul prin blocuri.
Daca un astfel de studiu era făcut cu populația circulând liber, poate avea o oarecare utilitate și relevanța. Dar populația sta in casa. Ce drku sa testezi când populația sta in casa? Cum sa izolezi in carantină scări întregi de bloc dacă găsești cel puțin un COVID-pozitiv in ele, fara sa testezi eventual toți locatarii?
16.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 16)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.04.2020, 10:08)
Amice esti idiot. Carantinarea unei scari de bloc este pasul corect. Este ca si cum vii dintr-o zona galbena sau rosie. Si ai avut contact posibil cu un infectat. Ia-ti pastilele.
17. Transparenta
(mesaj trimis de Paul în data de 01.04.2020, 09:19)
Sunt de acord si chiar sustin testarea cetatenilor dar, avand in vedere interesul public, vreau sa existe transparenta privind:
- modul de testare, cu cine
-cetatenii testati, pe ce criterii
-ce costuri implica campania asta
-cum se realizeaza achizitia de materiale si prestari servicii, cu cine si ce costuri
18. fără titlu
(mesaj trimis de micutu de la 3 în data de 01.04.2020, 09:49)
E pierdere de vreme testarea asa aiurea. Nu se stie ce e cu pacientii care intra in spitale si ei testeaza oameni aiurea. De-aia se infecteaza spitalele. Plus ca n-au nici un rost intr-un bloc sunt toti negativi dupa o zi se duce unu ia o paine ia amiba fara sa stie si-o baga in lift. Si intr-o saptamana tot blocu e pozitiv. Testarea=0 barat.
18.1. Exact! (răspuns la opinia nr. 18)
(mesaj trimis de Cristian în data de 01.04.2020, 10:07)
Uite, la Spitalul Sfantu Ioan.. au inchis toata sectia de Nefrologie si au trimis medicii in izolare la domiciliu pentur ca au avut o pacienta pozitiva COVID pe sectie. Pacientii au fost scosi toti din spital si dusi la alte spitale. Medicii aia sunt oameni care trebuie testati, ca sa poata reveni la munca, nu facute teste aiurea prin blocuri dupa mintea creatza a lu Firea.
19. Nu recomand aceasta testare !
(mesaj trimis de Cristian în data de 01.04.2020, 11:47)
Tara arde si baba Firea vrea sa dea cu zarul (sau in bobi) prin blocurile din Bucuresti. Instalarea unor corturi in fata blocului ar fi, clar, o initiativa sinistra. Coboara un om din scara, restul se uita pe geam cine intra in cort. Nu ai garantia cau oamenii din acel cort nu sunt contaminati deja (ati vazut ce e in spitale cu toate masurile care au fost luate).
Apoi, sa spunem, ca afli ca esti infectat - bagi, vrei, nu vrei, o scara intreaga in carantina FARA ca oamenii aia care stau de peste 12 zile in casa sa fie testati. Lumea devine suspicioasa si iti va ocoli sau chiar injura familia.. Se va uita de 3x pe vizor inainte sa duca gunoiul.. si alte chestii din astea..
Iar tu, cel infectat, chiar asimptomatic, esti urcat intr-o izoleta si dus la spital - unde ati vazut si voi ca ai de 3x mai multe sanse sa nu scapi cu viata decat sa te faci bine?
Cine castiga din tot acest circ? Firea + echipa de comedie.. in niciun caz cetatenii..
Ah.. daca e un bolnav simptomatic intr-o scara, atunci, da.. poate sa vina Firea sa-si instaleze cortul.. avem o problema reala si e normal sa testam.
Ganditi un pic, nu mai fiti atat, atat de prosti si incuiati. Nimeni nu va vrea binele pe lumea asta, vrea doar sa va ia banii. Atat !