Directorul general al SC Sonimpex Serv Com SRL, Bibiana Stanciulov, consideră că statul ar trebui să ofere facilităţi fis-cale producătorilor recunoscuţi de produse tradiţionale în vederea încurajării altor producători de a intra în acest sistem.
Domnia sa a spus: "Cred că statul ar trebui să-l ajute pe cel care a demonstrat că produsele sale sunt de calitate, funcţionale şi sunt recunoscute şi pe piaţa europeană. Nu cred că este normal să avem TVA de 24% când în UE produsele similare cu ale mele au TVA 0. Cât ar pierde statul dacă ar oferi astfel de facilităţi pentru un producător care deţine poate 0,01% din piaţa conservelor? Cred că dimpotrivă, şi alţi producători ar intenţiona să lucreze cum lucrez eu şi să intre pe acestă piaţă". Aceasta a precizat că încasează circa 30-40% din preţul regăsit la raft al produselor sale, care în ultima perioadă a crescut foarte mult. "Retailerul poate să îşi pună adaos şi de 300%, este managementul lui, dar nu sunt de acord să se impună aceleaşi taxe de raft şi la produsele tradiţionale, naturale şi fără zahăr adăugat. Consider că produsele mele sunt ieftine comparativ cu cele din UE, unde un borcan ca al meu costă 10 euro. Mă raportez la preţurile de afară pentru că lucrez cu materie primă mai scumpă decât cea din UE", a adăugat Stanciulov, potrivit Agerpres.
Bibiana Stanciulov s-a arătat dezamăgită de faptul că legea europeană privind etichetarea nu este respectată în România. "Este lege a UE privind etichetarea unde este inclusă şi trasabilitatea produsului şi pe care eu, o firmă mică, o respect, dar aş vrea să văd şi eu încă o etichetă care să scrie de unde s-a cumpărat materia primă. Cred că este o dovadă de transparenţă, fac reclamă şi producătorului şi se elimină şi evaziunea", a precizat directorul general al companiei. Pentru 2012, Sonimpex estimează o creştere cu 50% a cifrei de afaceri datorită diversificării produselor, chiar dacă nu se găseşte materie primă suficientă şi de calitate. În prezent, compania lucrează la jumătate din capacitatea fabricii de două milioane de borcane, urmând însă să intre pe piaţă în cel mult două săptămâni cu un nou produs, dulceaţa din flori de salcâm.