Reporter: Cum funcţionează, mai exact, aplicaţia?
Oliver Auerbach: Proprietarul restaurantului care deţine un website îşi face cont pe Gloria Food şi poate, în câţiva paşi simpli, să îşi configureze setările restaurantului (caracteristicile). Aplicaţia poate fi utilizată şi pe Facebook. Odată configurat restaurantul pe Gloria Food, aplicaţia poate fi adăugată pe site-ul acestuia sau pe pagina de Facebook. Comenzile se procesează foarte uşor, existând alerte şi confirmări ale acestora atât pe telefon, cât şi prin email.
Reporter: Cum v-a venit ideea unui astfel de proiect şi când aţi început lucrările la Gloria Food?
Oliver Auerbach: În ultimii ani am călătorit mult, petrecând timp îndelungat prin hoteluri. Astfel, m-am confruntat în numeroase rânduri cu situaţia de a comanda mâncare direct din camera de hotel. Pot spune că, peste tot în lume, sistemul de livrări este unul prost. Tot timpul întrebam de ce se mişcă atât de greu lucrurile, răspunsul primit fiind: "Noi nu ne ocupăm cu softul, de treaba asta se ocupă agenţia. Noi suntem doar parteneri".
Lucrul l-am început în urmă cu 3 luni, iar în acest răstimp am dezvoltat aplicaţia şi site-ul. De curând, am lansat efectiv aplicaţia în piaţă. Deocamdată avem câţiva clienţi din străinătate, dar urmează şi alţii.
Reporter: Cum vedeţi concurenţa din piaţă?
Oliver Auerbach: Noi oferim aplicaţia gratuit, comparativ cu alţii, şi toată lumea se întreabă din ce vom câştiga bani.
Am început prin a lucra timp de 15 ani la Avira, un dezvoltator de soluţii antivirus pe care le-am oferit gratuit clienţilor. Îmi aduc aminte de anul 1999, când erau 10 companii antivirus în lume care comercializau produsele. Noi am oferit antivirusul gratuit şi toţi ne întrebau cum câştigăm din asta. Acum ne confruntăm cu aceeaşi situaţie.
Comenzile online nu reprezintă o noutate pe piaţă. În acest moment, sunt aproximativ 100 de companii pe această nişă, dar care funcţionează după un plan de business bine stabilit: acestea percep un comision de 10-15% la fiecare comandă, ceea ce înseamnă destul de mult pentru nişte afaceri relativ mici, precum restaurantele.
Reporter: Cu ce se diferenţiază Gloria Food de ceilalţi 100 de competitori din piaţă?
Oliver Auerbach: Noi vrem să intrăm pe piaţă cu un produs online care să fie foarte uşor şi accesibil de folosit atât pentru clienţi, cât şi pentru restaurante, şi care să nu aibă la bază un model de business bazat pe comision. Suntem prima companie din lume care oferă totul gratuit, atât pentru clientul final, cât şi pentru restaurant, noi găsind alte modalităţi de a face bani.
Reporter: Cum câştigaţi bani?
Oliver Auerbach: Există două modalităţi. Prima este vânzarea serviciului premium, care oferă companiilor şansa de a achiziţiona, contra cost, servicii suplimentare care nu sunt incluse în pachetul gratuit, precum cercetarea comportamentului consumatorilor sau configurarea de meniuri.
În al doilea rând, putem încerca să interconectăm consumatorul cu restaurantele şi să le oferim diverse servicii, cum ar fi rezervarea unei mese la restaurant.
Reporter: Căror restaurante li se adresează Gloria Food?
Oliver Auerbach: Pentru început ţintim restaurantele cu o singură unitate, cele care nu fac parte dintr-un lanţ mai mare. Este mai uşor pentru noi astfel, întrucât celelalte, mai mari, sunt interconectate şi dispun de mult mai multe soluţii. Este mai uşor să avem clienţi restaurante micuţe, de familie. Totuşi, suntem interesaţi ca pe viitor să ne îndreptăm şi înspre lanţurile mai mari şi să vedem în ce măsură vom putea să le integrăm sistemele. Nu le excludem deocamdată, dar încercăm să ne concentrăm pe cele mici.
Vom aborda potenţialii clienţi fie din uşă în uşă, fie online. Preferăm a doua variantă, pentru că este mai ieftină. De asemenea, ne uităm şi după parteneriate cu dezvoltatori web, pentru că restaurantele mici, care vor dori şi un website, pot apela la soluţii integrate.
Reporter: Ce resurse aţi investit până acum în Gloria Food?
Oliver Auerbach: Lucrez la acest proiect de trei-patru luni. În momentul de faţă formăm o echipă de cinci oameni. Pe lângă mine mai lucrează un dezvoltator web, un dezvoltator al aplicaţiei pentru smartphone, un om specializat pe marketing şi co-fondatorul companiei, care are experienţă în vânzări şi marketing. Din punct de vedere financiar, investiţia totală se ridică în jurul valorii de 12.000 de euro.
Reporter: De ce aţi ales Bucureştiul?
Oliver Auerbach: Sunt în Bucureşti de nouă ani. Am fost trimis iniţial de compania la care am lucrat înainte. Trebuia să fiu aici pentru câteva luni, apoi şederea s-a prelungit, iar până la urmă m-am decis să rămân.
Soluţia noastră este una globală, nu este limitată la ţări.
România nu reprezintă un test sau un experiment pentru noi. Este o piaţă ca oricare alta. În momentul de faţă e important să reuşim să atragem cât mai multe restaurante de partea noastră. De asemenea, sunt convins că putem avea şansa unor parteneriate interesante.
Fiind stabilit aici, am ales Bucureştiul pentru că aveam nevoie să intrăm în contact direct cu restaurantele, să le studiem comportamentul de aproape, să putem comunica. Suntem în discuţii cu mai multe restaurante din Bucureşti acum şi ne este foarte folositor acest feedback.