"CFR" SA va face un studiu pentru completarea liniei de cale ferată, care să unească Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni. Aceasta reprezintă o variantă mai ieftină şi mai uşor de realizat decât o linie de metrou, aşa cum şi-a propus Primăria Capitalei să realizeze, susţine Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban. Domnia sa a subliniat: "Proiectul este în concordanţă cu un alt studiu pe care îl vom face pentru un inel feroviar în jurul Bucureştiului. Este ilegal ca primarul Capitalei, Adriean Videanu, să facă investiţii în proiecte faraonice care nu sunt de competenţa sa".
Potrivit Rompres, lucrările vor presupune completarea liniei ferate deja existente, prin intermediul căreia se realizează deja transport de combustibil pentru avioanele care folosesc aeroportul. La rândul lor, reprezentanţii municipalităţii bucureştene susţin că realizarea unei legături feroviare rapide între oraş şi aeroport se poate face prin intermediul liniei de metrou Piaţa Victoriei - Aeroportul Otopeni, proiect aprobat de consilierii generali în data de 12 octombrie 2007.
Deocamdată nu se ştie exact cine va administra linia de metrou, având în vedere că "Metrorex" nu este implicată în proiect, iar primăria speră ca metroul să intre în administrarea sa. "Noi nu ne ocupăm de acest proiect, întrucât prioritatea noastră este extinderea liniilor existente şi construirea Magistralei Universitate- Drumul Taberei" , a spus directorul general al "Metrorex", Gabriel Mocanu.
Prefectul Capitalei, Cătălin Deaconescu, a declarat că, în termen de 10 zile de la adoptarea hotărârii privind noua linie de metrou, trebuie să primească de la primărie documentul, urmând apoi să ia o decizie. Domnia sa a precizat: "Eu voi analiza proiectul, mai exact dacă există un aviz de la Ministerul Transporturilor sau o înţelegere între primărie şi minister, şi problema care reiese din faptul că în proiect este implicat şi oraşul Otopeni. Nu poţi lua bani de la bugetul Bucureştiului pentru o investiţie în afara oraşului".
Prefectul Capitalei a adăugat că, în cazul în care se va face un studiu de fezabilitate de către primărie, atunci autoritatea locală trebuie să justifice investiţia, având în vedere că "Metrorex" este în subordinea Ministerului Transporturilor.
Investiţia estimată de primărie pentru linia de metrou se va derula pe şapte ani şi va avea o valoare totală de peste un miliard de euro, asigurată de la bugetul Municipiului Bucureşti. Conform documentaţiei tehnico-economice aferente proiectului de execuţie, linia de metrou va avea 19 staţii şi o lungime de exploatare de 15,3 km.
1. informativ
(mesaj trimis de vezentan sabina în data de 12.10.2008, 14:30)
sunt din SMam un baiat cls x pt viitor unde este cea mai apropiata facultate in domeniu?