Evoluţia pozitivă a salariilor şi scăderea ratei inflaţiei de la finalul anului 2014 în comparaţie cu anul anterior au condus la creşterea puterii de cumpărare, arată raportul de cercetare GfK Pulse care analizează evoluţiile pieţelor de FMCG şi bunuri tehnologice, alături de principalele tendinţe macro-economice în 2014 faţă de 2013.
Aceste tendinţe au un impact sesizabil şi în business. Cifrele pentru pieţele monitorizate de GfK: FMCG şi electro-retail sunt promiţătoare. Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată a încheiat ultimul trimestru cu o valoare a vânzărilor de 723 milioane euro - o creştere de aproape 14%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2013. În acelaşi timp, studiile GfK care monitorizează consumul casnic arată o creştere în valoare cu 2% a coşului de cumpărături pentru produsele FMCG anul trecut faţă de 2013.
• Un alt fel de a cheltui
Climatul este favorabil pentru consum. Venitul extra pe gospodărie are şanse mai mari să fie cheltuit, decât să fie destinat economisirii.
Chiar şi cu un buget de cheltuieli mai mare, consumatorii vor continua să se concentreze pe strategii de prioritizare a achiziţiilor pentru a exploata la maximum finanţele de care dispun.
Indicatorul de încredere a consumatorului raportat de GfK România către Comisia Europeană are de asemenea o evoluţie bună, alături de alţi indicatori care măsoara percepţiile faţă de viitor.
• Previziuni pentru 2015
Impactul acestor trenduri în evoluţia pieţelor analizate, precum şi principalii indicatori macro-economici, sunt detaliate în cel mai recent raport GfK Pulse pentru primul trimestru al anului 2015.
Raportul realizat de GfK România este un sumar pentru manageri care cuprinde informaţii integrate din surse multiple: indicatori macro-economici: GDP, rata şomajului, gradul de îndatorare; informaţii GfK privind piaţa financiară: nivel de bancarizare, de economisire, valoarea investiţiilor; date referitoare la evoluţia pietelor de FMCG (date de panel de consum casnic) sau date despre electro-retail (produse electronice, electrocasnice, IT, telecom etc.).
Prezentă pe piaţa locală din 1992, GfK România este un institut de cercetare de piaţă, cu o cifră de afaceri de 19,2 milioane euro în 2013. Activităţile GfK România sunt structurate în două sectoare, Consumer Choices şi Consumer Experiences.