Pandemia de coronavirus care s-a răspândit rapid pe întreg globul şi ameninţă puternic întreaga economie pe lângă vieţile noastre ale tuturor, nu a iertat nici industria auto din ţara noastră. Cel mai mare producător autohton de autoturism, Automibile Dacia a fost lovită din plin de criza cauzată de focarul Covid-19, astfel că la data de 19 martie şi-a suspendat activitatea ca măsură preventivă în condiţiile pandemiei de coronavirus.
Conform anunţului făcut atunci de cei din conducerea constructorului român, producţia din cadrul uzinei de la Mioveni a fost suspendată pentru început până în dată de 5 aprilie. Ulterior, reprezentanţii companiei au anunţat că uzinele îşi vor relua activitatea progresiv, începând cu 21 aprilie.
• 13.500 de angajati au intrat în şomaj tehnic
Situaţia actuală este cu atât mai grea pentru angajaţii celor de la Dacia, constructorul având la această ora peste 14.000 de angajaţi. În contextul în care activitatea uzinei va fi suspendată până cel puţin la data de 21 aprilie, cei de la Dacia au anunţat că aproximativ 13.500 de angajaţi au intrat în şomaj tehnic. Astfel, în ultima lună la muncă au mai rămas doar pompierii, paznicii şi oamenii de la mentenanţă. Potrivit sindicaliştilor, angajaţii Dacia beneficiază de un contract colectiv de muncă conform căruia vor fi plătiţi cu 85% din salariu în această perioadă de şomaj tehnic.
• Se anunţă vremuri grele pentru Dacia
Criza europeană cauzată de pandemia de coronavirus a venit într-un moment extrem de delicat pentru cei de la Dacia, producătorul român cu sediul la Mioveni confruntându-se deja cu un încept de an destul de dificil. Deşi toate cifrele de vânzări raportate pe parcursul anului 2019 le dădeau speranţe mari celor de la Dacia, începutul de an nu s-a dovedit a fi conform aşteptărilor. Astfel, cifrele de vânzări înregistrate pe unele dintre cele mai importante pieţe auto europene au scăzut drastic în primele două luni ale anului.
Conducerea Dacia anunţase investiţii serioase în vederea extinderii capacităţii de producţie din cadrul uzinei de la Mioveni, însă planurile s-au schimbat în cele din urmă. Deşi lucrările începuseră deja, reprezentanţii din conducerea producătorului român au luat decizia în cele din urmă de a suspenda toate lucrările de extindere. Spre exemplu, în Germania, cei de la Dacia au raportat o scădere de aproape 37%, în timp ce pe piaţa auto din Franţa a fost înregistrat un declin de aproape 27%.
• Dacia reporneşte treptat producţia în două faze
Producătorul auto Dacia a anunţat că va relua producţia, întreruptă de la mijlocul lui martie, la uzinele sale în două etape. Astfel, din 21 aprilie se reia activitatea la Uzina Mecanică şi Şasiuri şi la Departamentul de Presaj pe bază de voluntariat.
"Uzina Mecanică şi Saşiuri reia progresiv activitatea pe 21 aprilie, începând cu un număr total de 250 de salariaţi pe bază de voluntariat într-o singură echipă. Pe 4 mai îşi reia activitatea Uzina Vehicule Dacia. Pentru pregătirea activităţii Uzinei Vehicule, activitatea de la Presaj se va relua progresiv, pe bază de voluntariat, din 21 aprilie, cu 190 de salariaţi organizaţi în două echipe", se arată în anunţul companiei.
Ulterior, pe 4 mai, uzina îşi va relua activitatea complet potrivit anunţul transmis de conducerea companiei către angajaţi.
Dacia precizează că pe perioada în care activitatea a fost oprită au fost luate măsuri pentru a asigura protecţia angajaţilor la revenirea în fabrici.
Pe 2 aprilie, Groupe Renault România a anunţat că prelungeşte perioada de întrerupere a activităţii de producţie de la uzinele Dacia din Mioveni, în contextul propagării virusului COVID-19 la nivel global şi al evoluţiei crizei sanitare.
• Primul model electric Dacia va fi lansat în 2021, cu o autonomie de 200 km
Pandemia de coronavirus a încurcat planurile Dacia şi în privinţa lansării noului său model electric, Spring. Automobilul ar fi trebuit să fie prezentat la salonul auto de la Geneva, însă evenimentul a fost anulat din cauza coronavirusului, asa că prezentarea a avut loc online.
Producătorul auto a anunţat că modelul mini de oraş va a fi lansat în 2021 în versiunea de serie. Maşina cu cinci uşi are 3,73 metri lungime, cu 34 de cm mai puţin decât Sandero. Ultima dată când Dacia a venit cu un concept la un mare salon auto a fost acum 11 ani când a fost prezentat Duster concept care nu avea nimic în comun cu SUV-ul de serie. Dacia Spring prefigurează cea mai accesibilă maşină 100% electrică din Europa, după cum spune compania.
Potrivit producătorului auto, Dacia Spring electric se înscrie în viziunea Grupului Renault de a oferi o mobilitate durabilă, accesibilă tuturor, respectând valorile şi filozofia mărcii Dacia. Acest showcar prefigurează un model de segment mini cu 5 uşi şi 4 locuri, beneficiind de o motorizare 100% electrică. Spaţios, vehiculul afişează atributele recunoscute ale mărcii : simplitate, robusteţe şi accesibilitate. Uşoară şi compactă, versiunea de serie vizează o autonomie de circa 200 km conform normelor WLTP, fapt care garantează o utilizare polivalentă, atât în mediul urban, cât şi pe trasee interurbane. Pentru a reuşi această nouă revoluţie, Dacia profită de experienţa de 10 ani a Grupului Renault, pionier şi lider în materie de mobilitate electrică. Caroseria de culoare gri închis, cu elemente decorative portocalii fluorescente, beneficiază de protecţii laterale şi de scuturi integrate în barele faţă şi spate. Aspectul de SUV este subliniat de garda la sol supra-înălţată şi de prezenţa barelor de pavilion. Showcar-ul Dacia Spring este un vehicul de segment mini electric şi electrizant. Dimensiunile sale reduse îl recomandă ca soluţia ideală pentru o utilizare zilnică fără griji. O atenţie deosebită a fost acordată blocurilor optice. În partea frontală, farurile100% LED sunt divizate în două niveluri: o linie orizontală în partea superioară şi o serie de elemente grafice integrate în bara de protecţie. În spate, cele 4 blocuri optice, de asemenea 100% LED, formează un dublu Y, anunţând viitoarea identitate luminoasă a modelelor Dacia. Partea frontală a showcar-ului Spring, cu noua semnătură luminoasă şi cu profilul specific al capotei şi al calandrului, exprimă robusteţe. Beneficiind de o motorizare 100% electrică şi de o baterie adaptată pentru o utilizare cotidiană, Dacia Spring răspunde nevoilor pragmatice de mobilitate urbană şi interurbană. Robust, vehiculul oferă atât clienţilor particulari, cât şi proprietarilor de flote, toate avantajele maşinilor electrice: uşurinţa în manevrare, funcţionarea silenţioasă, absenţa vibraţiilor, emisiile zero. În plus, alimentarea este simplă, iar nevoile de întreţinere ale vehiculului sunt reduse. Dacia Spring reprezintă astfel o soluţie ideală pentru noile servicii de mobilitate, precum flotele de vehicule în car-sharing. Versiunea de serie va fi propusă aşadar şi pe această piaţă, în care Grupul Renault este deja angajat cu cea mai mare flotă de vehicule în car-sharing din Europa (7 800 ZOE, Kangoo Z.E. şi Twizy).
În ultimii 15 ani, Dacia şi-a lăsat amprenta asupra pieţei auto, reuşind două adevărate revoluţii prin modelele Logan (pe piaţa vehiculelor noi) şi Duster (în segmentul SUV). Marca a ştiut să evolueze şi să se adapteze nevoilor utilizatorilor rămânând fidelă valorilor sale : o ofertă de maşini simple, moderne, fiabile şi robuste, la preţul corect. Un adevărat success story care i-a permis să seducă 6,5 milioane de clienţi şi să se impună ca lider european al vânzărilor către persoane fizice cu modelele Logan, Sandero şi Duster.