Companiile din subordinea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii care au înregistrat pierderi vor urma un plan de reformă şi restructurare, menit să eficientizeze activitatea acestor societăţi, a declarat, Cătălin Drulă, ministrul de resort, în cadrul unei conferinţe de presă pe care a susţinut-o la sfârşitul săptămânii.
Domnia sa a spus că printre obiectivele mandatului său se numără reforma în domeniul transporturilor şi mai ales în privinţa companiilor de stat care înregistrează anual pierderi financiare considerabile.
"În subordinea ministerului sunt 55 de instituţii şi aproape 70.000 de angajaţi. Sunt foarte multe companii de stat şi au foarte multe pierderi. Au avut foarte mari pierderi în 2020, sute de milioane de lei. Este foarte adevărat că o parte din aceste pierderi au fost cauzate de epidemia prin care trecem, pentru că sunt companii ale căror venituri vin din călătorii. Dar, dincolo de anul 2020, ele au pierderi structurale de mulţi, mulţi ani. Şi azi (n.r. - vinerea trecută) toate companiile au termen să-mi trimită un plan de reformă şi de restructurare. Este o notă a Guvernului în care toate companiile care au pierderi trebuie să vină cu un plan de reformă şi de restructurare, pentru că în fiecare an am ajuns să punem sume enorme de la buget ca subvenţii sau forme echivalente de compensare de la bugetul de stat şi nu mai putem avea aceste găuri negre. Trebuie să ajungem la o eficienţă şi la o normalitate cu aceste companii", a declarat ministrul Transporturilor şi Infratructurii.
El s-a declarat nemulţumit de activitatea unor companii şi instituţii din subordinea ministerului şi a susţinut că actualele consecinţe negative sunt efectele deciziilor greşite luate în urmă cu doi, trei sau chiar patru ani, de fostele conduceri.
În privinţa companiilor cu cele mai mari probleme, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii a menţionat TAROM şi CFR Marfă, ultima înregistrând debite de 3,8 miliarde de lei, la care se adaugă şi rambursarea ajutorului de stat primit ilegal în timpul guvernării Ponta.
"Vă dau nişte cifre de anul trecut: ROMATSA - 391 milioane de lei pierdere, CFR Călători - 390 de milioane de lei pierdere, Aeroporturi Bucureşti - 120 de milioane de lei, TAROM - 431 de milioane. Şi sunt numai câteva cifre. Ok, a dispărut traficul de călători şi au fost afectate. Au avut pierderi şi când exista trafic de călători multe dintre aceste companii. Unele nu. Dar mie nu mi se pare normal - am auzit când a debutat această pandemie că trebuie să fim solidari şi să strângem cureaua - mie nu mi se pare normal ca numai cei de la privat să facă asta. Mi se pare normal în momentul în care pierzi venituri - şi pierzi din muncă efectiv, adică trebuie să lucrezi mai puţin - să nu reduci cheltuieli cu salariile, să nu aplici acele măsuri pe care le aplică toată lumea: 4 zile din 5, fără prime şi primele semnale pe care le am sunt foarte nefericite în această parte. Dacă aceste companii şi oamenii care lucrează acolo - pe care eu îi respect, dar totdeauna avem problema cu sindicatele şi aşa mai departe - îşi închipuie că vor putea întoarce mâna statului infinit la spate ca să acopere unele lucruri care pot fi considerate chiar ca privilegii nu se va întâmpla asta. Acesta este semnalul pe care l-a dat şi premierul Cîţu şi până la urmă e vorba de banii noştri, ai tuturor şi trebuie să avem acea solidaritate", a precizat Cătălin Drulă.
Amintim că premierul Florin Cîţu le-a solicitat miniştrilor care au companii de stat în subordine să îi prezinte până la sfârşitul acestei luni o situaţie financiară cu privire la fiecare dintre acestea şi cu măsurile pe care le propun pentru eficientizarea activităţii. Şeful Guvernului a menţionat că în funcţie de respectarea măsurilor respective companiile vor beneficia de alocări de la bugetul de stat pentru desfăşurarea activităţii în anul 2021.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 18.01.2021, 07:22)
la toate companiile de sub Ministerul Transporturilor este un simulacru de sel ectie a managerilor prin OUG 109/2011. De 4 ani de zile nu se fac sel ectii conforme cu legea, au fost lasate sel ectiile in seama unor administratori numiti pe sprinceana si fara competente sa aleaga manageri. In schimb salariile acestor provizorii sunt de sute de milioane.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 18.01.2021, 12:48)
gaurile negre sint create voit ca sa se justifice privatizarea . la sidex inainte de privatizare erai rugat sa furi cu trenul cu vaporul numai sa fie bagat in faliment si sa respecte porcul de nastase promisiunile bulangiilor lui engleji .
2.1. buna asta (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de Bișnițarul în data de 18.01.2021, 17:31)
Bulangii engleji la Sidex pe vremea porcului nastase? Nu ai sa vezi. Reprezentantul lor era romanas neaos de-al nostru, fost lucrator prin servicii. Il stie nastase prea bine ca doar au impartit cascavalul.
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 18.01.2021, 20:33)
cine a vazut un plan sa esueze pe hartie? (nu exista un plan care sa esueze pe hartie!!!!)
Ciolos si Barna s-au tinut cocosi ca au un "plan de guvernare " promis votantilor si acum oamenii lui cer "planul de restructurare" unor sabotori din subordine , gandintu-se aiuristic ca gaurile negre se astupa cu 1 zi neplatita catre salariatii care tin in spate directori, directorasi, sefi si sefuti din companiile din subordine ce s-au spurcat la o galagie de bani ce primesc doar sa incurce , sa faca figuratie de partid si sa tina de sase sifonarilor din sistemul creat tot de ei.
Esti la butoanele ministerului , Tu decizi - Tu raspunzi - Tu trebuie sa stabilesti directia si masurile de urmat si in ce termen nu decide "anesteziatul" sau cel in "coma indusa" si " intubat cu subventii "