Posesorii de autovehicule echipate cu motor diesel prevăzute cu filtru de particule, fapt confirmat de către Regia Autonomă "Registrul Auto Român", vor plăti o taxă auto cu 25% mai mică, se menţionează în proiectul de lege privind modificarea taxei auto, postat pe site-ul Ministerului Mediului şi Pădurilor /MMP/, anunţă Agerpres. Proiectul de lege notifică faptul că se propune introducerea unei metode de calcul care să permită taxarea corectă şi reală a poluatorilor, bazată pe cantitatea de emisii cu impact asupra mediului produsă de aceştia, ajungându-se astfel la reducere a taxei cu circa 30% faţă de situaţia actuală.
Pe de altă parte, pentru maşinile înscrise în România înainte de anul 2007 va trebui plătită taxă auto cu ocazia primei tranzacţii, singurele autovehicule scutite de la plată fiind cele încadrate în categoria istorice sau cele acordate instituţiilor publice de către guverne străine sau organizaţii internaţionale şi organisme nonprofit sau de caritate, se precizează în Proiectul de lege.
Potrivit documentului, atunci când persoana care solicită înmatricularea sau transcrierea dreptului de proprietate asupra autovehiculului nu poate face dovada datei primei înmatriculări a autovehiculului, taxa se calculează în funcţie de anul fabricaţiei.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 23.06.2011, 04:38)
un abuz ca multe altele, deoarece poluarea me un motiv de a stoarce bani, o taxa care poate fi asociata cu foarte multe alte lucruri idirect ca fiind poluatuare deci discriminatoriu aplicata, ca multe alte taxe si impozite care nu au o echitabilitate si o baza identica de calcul si aplicabilitate,ex. impozit auto comparativ cu cel de locuinta,per valori diferit mai mari la cele din urma in piata, comparativ cu cele auto tot per piata.