Vânzările Carrefour în Româ-nia au crescut anul trecut cu 4,8%, la 1,184 miliarde euro (include TVA), datorită extinderii reţelei de magazine, reiese din datele prezentate ieri de retailerul francez. Extinderea operaţiunilor a contribuit cu plus 6,1% la afaceri.
La curs valutar constant, vânzările companiei pe piaţa românească au cres-cut cu 5,4%, potrivit unui comunicat al Carrefour, al doilea mare retailer la nivel global după gigantul american Wal-Mart.
În trimestrul al patrulea, Carrefour România a înregistrat vânzări de 340 milioane euro, în urcare cu 5,1% faţă de nivelul din aceeaşi perioadă a anului trecut, de asemenea datorită extinderii reţelei de magazine. Vânzările în condiţii comparabile au coborât în ultimul trimestru cu 2,5%.
La nivel mondial, vânzările Carrefour au stagnat la aproximativ 24 miliarde euro în 2011, iar compania a anunţat că evaluează strategia de revigorare a hipermarketurilor din Europa de Vest, avertizând că profitul de anul trecut este spre pragul de jos al unei prognoze care a fost considerată oricum drept pesimistă, potrivit Mediafax. Grupul estima o scădere de 15-20% a profitului operaţional pentru 2011.