Valoarea totală a pieţei de comerţ electronic cu plata online prin card a crescut în 2007 cu 263% faţă de anul 2006, atingând suma de 34,8 milioane euro şi un număr de 449.000 de tranzacţii, conform RomCard, citat de Gecad ePayment. Magazinele online româneşti care folosesc soluţia ePayment au înregistrat un total de 344.000 tranzacţii, cu o valoare totală de 29,5 milioane de euro. În anul 2006, volumul tranzacţiilor cu plata on-line prin card a fost de 9,6 milioane de euro, numărul de tranzacţii fiind de 107.000.
Carmen Sebe, CEO GECAD ePayment, a declarat: "În ceea ce priveşte evoluţia pieţei în 2008, pentru finalul anului, estimăm o valoare totală de 70 de milioane euro şi un număr de 780.000 de tranzacţii. De asemenea, ne aşteptăm să crească şi ponderea plăţilor online din piaţa totală de comerţ electronic, de la 15-20%, cât este în prezent, la 25%".
Creşterea concurenţei pe piaţă, planurile de dezvoltare şi schimbarea comportamentului consumatorului care devine din ce în ce mai pretenţios, au determinat companiile să caute noi metode şi canale prin care să îşi poată creşte vânzările, iar mediul online oferă oportunităţi interesante. Posibilitatea de a promova produse şi de a oferi servicii cu valoare adăugată, la costuri reduse, către un public variat dar direct interesat sau, din alt punct de vedere, posibilitatea de a dezvolta un business propriu chiar şi cu investiţii mai mici sunt doar câteva din avantajele mediului online care nu pot fi ignorate.
Cea mai bună perioadă a anului, a fost, în mod tradiţional, ultimul trimestru. Astfel, în perioada octombrie-decembrie, vânzările au fost de 9,9 milioane de euro, o contribuţie importantă având-o pachetele turistice pentru luna decembrie care se vând încă din octombrie. În ultimele două luni ale anului trecut, valoarea tranzacţiilor a depăşit 6,2 milioane de euro, în creştere cu 153% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Potrivit statisticilor GECAD ePayment, în perioada sărbătorilor, românii au cumpărat în special pachete turistice, produse IT&electrocasnice, jucării şi cadouri de pe site-urile specializate, dar şi produse şi servicii de telecomunicaţii.